Nysläppta Pokémon TCG Pocket sägs dra in 32 miljoner om dagen
Har spelat detta, det är riktigt kul om jag gillar TCGs. Inte spenderat en krona dock, vilket inte alls riktigt behövs.
Roliga och casual TCG battles dessutom.
Der brukar inte behövas, förens det behövs. Förhoppningsvis har man tröttnat innan.
Fan vad tragiskt och vilket slöseri med pengar.
Riktiga TCG's har ju åtminstone samlarvärde som består länge efter att spelet slutar stödjas. Här försvinner ju allt, dagen då serverarna släcks.
Slöseri? Njae.
Och Pokemon lär ju leva länge.
Visst. Lägger du ut 10.000 spänn eller nått får du skylla dig själv. Men jag spelade Magic the Gathering: Arena en hel del när det släpptes. Spenderade några hundralappar. Spelade förmodligen flera hundra timmar och hade hela tiden en eller två "meta-lekar". Mycket pga "daily quests" och att jag var duktig på draft.
Men oavsett. inte känns det som att pengarna brinner inne om de släcker servern. Lika lite som att månadskostnaden för WoW jag spenderade när jag lirade (vanilla) är bortslösad.
Riktiga TCG's har ju åtminstone samlarvärde som består länge efter att spelet slutar stödjas. Här försvinner ju allt, dagen då serverarna släcks.
Nu vet jag inte hur det spelet fungerar men jag gillar hur de har löst det med MTG-Arena, köper man ett fysiskt pack ligger det med en kod så att man kan använda det i spelet.
Cause i need to watch things die
Men om det är ett nöje? Äter du godis så är det borta i samma veva du skiter ut det (hoppas jag). Går du på fotboll är känslan att se matchen live över när domaren blåser för sista gången.
Varit medlem längre än dig.
Har spelat lite den senaste veckan och det är roligt men det märks ganska tydligt att det är nytt för det finns en hel del att förbättra.
Eftersom man har tillgång till ett booster pack med fem slumpmässiga kort per 12 timmar så är det som samlarkortspel ganska tålamodskrävande och bygger uppenbart på att man ska spendera riktiga pengar.
Sedan tycker jag att de belöningar man får för uppdrag etc. inte riktigt motsvarar tiden man behöver lägga ner.
Alla vill åt timglasen som används för att reducera tiden tills man får öppna ett nytt pack men istället får man främst valuta för att förändra sina existerande korts utseende eller köpa nya avatarer och emblem till sin profil. De gånger man får timglas är det kanske 4st när man ofta behöver 10+.
Det är dock väldigt kul att samla på kort och köra battles mot andra spelare hörde att de ska införa en funktion där man kan byta kort med varandra, vilket absolut saknas.
Som tidsfördriv och för att vara gratis tycker jag dock att det såhär pass tidigt är riktigt underhållande!