Diskutera – Vad mumsar och klunkar du när du spelar?

Medlem

Inget speciellt egentligen, har inget "gaming snacks".

Kan bli lite godis men sådant som inte har något socker på sig eller skapar smulor eller liknande. T.ex Ahlgrens bilar. Brukar vara för inne i spelandet för att äta snacks eller godis, brukar oftast glömma att jag har dem och äter efter jag spelat klart istället.

Dryck blir vad som jag har för tillfället och känner för. Allt från vatten, energidryck till varmchoklad.

Medlem
Skrivet av phi:

Gamer lifehack; ätpinnar.

Det måste nog testas någon gång - chips me kinapinnar 😊

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Nyligen köpt en Sodastream, så det blir mycket bubbelvatten. Kronisk ColaZero-knarkare, men håller på att försöka bryta det mönstret nu. Bubbelvatten hjälper mycket!

Du fixar det. Missbrukade Pepsi Max mellan 2011 och 2018. Snittade 1.5L om dagen. Fun Light har tyvärr blivit min substitut, men bättre med 25 kr och 1 petflaska per vecka än per dag tänker jag.

signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

Jag är inte förtjust i att äta snacks medan jag spelar, det känns som att jag fokuserar för mycket på spelet för att jag ska kunna njuta av det fullt ut. När det vankas snacks kollar jag alltid på serie/film istället.

Några av mina favoriter är Ben & Jerry's Strawberry Cheesecake, Cheez Cruncherz (vanliga, inte starka varianten, toabesöket är inte värt det), Ferrari Cola och Svenska Lantchips.

signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

Ofta kaffe och ibland nåt glas vatten om man är törstig men ingen fast föda framför datorn nu för tiden! Tidigare när man körde 3 raids i veckan i Wotlk åt jag dock chips o grejer med en sån där stor pincett i plast för att undvika kladd haha

Medlem

Vicks halstabletter

Medlem

Nästan aldrig att jag äter och spelar.
Skulle vara en liten handfull lösviktagodis framför TVn eller nägra kvällsmackor om jag är vid datorn.

Man har ju liksom händerna upptagna...

Medlem

Gøl salamichips vitlök och öl på helger. Till vardags bara vatten och kaffe

signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Om det väl blir något snaskande så vill jag gärna ha ölkorv (socker och sötningsmedel fuckar upp magen för mycket) samt vatten, te eller någon/några öl.

signatur

Submission is for the weak

Vardagar:

Till helgen så blir det ibland något liknande när andan faller på:

signatur

00:00:02:42

Medlem

Kaffe, té eller vatten är det vanliga. Finöl eller whisky/rom hör till ovanligheterna.

Medlem

under vardagarna blir det kaffe och bubbelvatten. Fredagskvällen då blir det öl, främst Punk Ipa från Brew Dog. Sedan är det oftast något rökt kött som jag mumsar på.

Spelet är som alltid Pubg. väldigt bra drinkabilitet i det spelet.

Medlem

Ibland öl på helgerna, sen kanske nån whisky slinker ner. Annars kaffe, vatten eller Nocco Godis har hänt, men det är sällan. Undviker chips etc när jag spelar då jag avskyr flott på musen och tangentbordet...ugh.

Medlem

Pepsi max sen lite tärnad ost och salami som jag äter så fint med en liten tandpetare.

signatur

What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?

Medlem

Öl, kaffe eller té! Nästan aldrig snacks.

Avstängd

Kaffe, te, öl, loka crush och vatten.

Ölkorv eller dylikt och ost till öl, samt någon enstaka gång ett marsipanbröd såklart (om folk vet vad det är, låter nog inte så gott om man beskriver det).

Medlem

Vatten, Det är spelande som får mig att hållas bort från snacks. Filmer och serier i andra hand så måste man ha chips.

Medlem

Dricker i princip bara något alkohol fritt till spelandet. Som cola eller kaffe tex.

Medlem

Min stora last är Coca-Cola, och det står gärna en burk på bordet när jag spelar. Äta vid datorn brukar jag rätt sällan göra dock, kanske att jag tar en macka (Skogaholm med ost är underskattat) eller två.

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

En god ost (ätes med tandpetare eller liknande) och ett gott rött vin 👍

Medlem

Kebab med bröd så man får grisa ner kontrollen riktigt jävla ordentligt.
Sitter man vid datorn funkar en påse djungelvrål jävligt fint, kan man hälla ur saltet i påsen på tangentbordet å sedan äta det i veckor.

Medlem

prottedrink. nötter. kaffe.

Medlem

Pepsi max och en röd påse Polly är mitt go-to gaming snacks 😍😀 Vansinnigt gott, och inte en massa kladd.

Medlem

Nån energidricka alt 7up sen är det typ alltid kakor/bullar som gäller för mig.

Medlem

öl, vin och chips till helgen, annars bara kaffe. Har alltid en flaska vatten på skrivbordet, annars glömmer jag bort att dricka tillräckligt.

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

Medlem

Under julen ofta chai och brända mandlar med olika smak.

Skribent

Jag äter typ aldrig något medan jag spelar, men dryckesmässigt brukar det nog bli bubbelvatten eller i undantagsfall nån öl.

Medlem

Snacksar aldrig. Inte ens när jag ser på film eller liknande.

Något att dricka har jag dock alltid. Antingen läsk, öl eller grogg på helgen om stämningen är där. Efter man roddat kids hela dagen så pallar jag knappt att knäppa upp en bärs eller grogg som förr.

signatur

Just an honest man in a leather mask.
Denim demon.
Självmordsbombare för frälsningsarmén.

Medlem
Medlem

Digestivekex med Castello Brie i olika färger eller jordnötter är väl helgkosten när man äntligen får sitta och mysa på helgkvällen.

Edit. Annars är det 24/7 kaffe som gäller.

Skriv svar