Concord är dött och begravet – Sony stänger Firewalk Studios
Där rök den lilla chans att spelet skulle återkomma som free to play med andra ord :/
Hade krävt för mycket arbete, måste då göra om hela strukturen av spelet.
Det var för det bästa. Jag hoppas att de som nu behöver söka jobb inte har det på cvn.
Det beror väl på vilken del av spelet man arbetade med, som jag har förstått det så var den tekniska biten bra i spelet, det var vissa andra saker som fallerade.
Detta känns inte lika tungt som när Embracer stängde Pieces Interactive efter att Alone in the Dark inte levde upp till förväntningarna (det var nämligen ett bra spel, så det så). Men ännu ett bevis för att en flopp kan leda till att giljotinen plockas fram. Uppenbarligen såg Sony inget sätt att rädda detta, vilket ändå är talande. En studio borde ju få mer än en chans, kan man tycka.
De skulle släppt det som ett ps plus spel.
När jag testade betan så märkte jag att spelet iaf spelade väldigt bra och så men det liksom kändes som man redan har kört det flera ggr om i nästintill alla andra FPS Multiplayer spel.
Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.
Väldigt väntat gällande Concord. Tänk om de här resurserna istället gått till något annat?
Det var för det bästa. Jag hoppas att de som nu behöver söka jobb inte har det på cvn.
Kul att ha ett glapp där på 5 år i stället...
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Sony bör satsa mer på PSVR2 ist för skräpspel som detta och nösta live service spel som ser minst lika dåligt ut.
Surt för de som förlorat sina jobb. Vad görs med spel som läggs ner? Lagras de någonstans för all framtid? Concord kan inte varit biliigt att utveckla.
Både kod och andra resurser kan återanvändas.
Det var definitivt inte billigt, flera källor uppger 200-300 miljoner dollar..
Sony bör satsa mer på PSVR2 ist för skräpspel som detta och nösta live service spel som ser minst lika dåligt ut.
PSVR2 är en skitbra maskin, men Sony valde att glömma den i samma sekund dom släppte den. Så dumt.
En Bamseponny av folket
Jag ser det som en stor win för spelindustrin!
Absolut tråkigt för alla som förlorat sina jobb (exklusive den lilla minoritet som uppmanade folk som kritiserade spelets look innan det släpptes att ”inte spela” om dom inte gillar det, samt kallade kritiker talanglösa osv).
Men de flesta som jobbar på spelet har bara gjort sina jobb, däremot bör producenter och andra som drivit spelet få sig en känga.
Det jag är glad över är att detta bevisar att stora företag inte bara kan tvinga ut en dålig produkt och räkna med att folk spelar, speciellt när det rör sig om live service för sakens (pengarnas) skull. Power to the players!
PSVR2 är en skitbra maskin, men Sony valde att glömma den i samma sekund dom släppte den. Så dumt.
Att släppa dyr niche—hårdvara i dagens ekonomi är också ganska dumt. Hur många har 2x2 meter fritt utrymme för att stå och vifta i luften? Inte jag i alla fall.
Neeeeeeej,
Hoppas den där gröna killen hittar ett nytt jobb med. Han är för karismatisk för att glömmas bort. Kanske i en duett med Shrek. Man kan iaf hoppas.
Snyft.
Vi har alltid rule 34.
Det som hade krävts för concord är om det hade haft stöd för VR. Då hade det nog slagit igenom 🙃
Problemet är inte PSVR2 utan VR i allmänhet. Det funkar inte bra i teorin (man kan bara vara still i miljön) och ännu värre i praktiken. Det är välidgt smalt vad man kan göra i VR som känns bättre/roligare än på platta skärmar. Hur kan människor inte förstå detta?
Jag ser det som en stor win för spelindustrin!
Absolut tråkigt för alla som förlorat sina jobb (exklusive den lilla minoritet som uppmanade folk som kritiserade spelets look innan det släpptes att ”inte spela” om dom inte gillar det, samt kallade kritiker talanglösa osv).
Men de flesta som jobbar på spelet har bara gjort sina jobb, däremot bör producenter och andra som drivit spelet få sig en känga.
Det jag är glad över är att detta bevisar att stora företag inte bara kan tvinga ut en dålig produkt och räkna med att folk spelar, speciellt när det rör sig om live service för sakens (pengarnas) skull. Power to the players!
Det visar ju också att företagens ledning fungerar som det är tänkt och att de vågar att kassera ett spel de lagt mycket pengar på men som inte uppfyller de krav som företaget ställt på det.
Viam inveniam aut faciam
"De kommer dock att ta med sig vad de har lärt sig från projektet och nyttja det i andra live service-projekt.".
Vad skönt att de inte lärt sig att "Live-Service" är en stor del av problemet.
Denna typen av spel är liksom här för att stanna, det är massa utvecklare som jobbar på sådant här, försäljnings potentialen är enorm.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Problemet är inte PSVR2 utan VR i allmänhet. Det funkar inte bra i teorin (man kan bara vara still i miljön) och ännu värre i praktiken. Det är välidgt smalt vad man kan göra i VR som känns bättre/roligare än på platta skärmar. Hur kan människor inte förstå detta?
Om @Molotov varit död så hade han vänt sig i graven nu
1# FZ Troll
Mycket synd mycket synd. Vi får tacka att 3e part håller igång livet i maskinen så gott det går iaf
Att släppa dyr niche—hårdvara i dagens ekonomi är också ganska dumt. Hur många har 2x2 meter fritt utrymme för att stå och vifta i luften? Inte jag i alla fall.
Det spelar nog ingen roll vilken "ekonomi" det är för vissa.
Jag har 4x4m att "stå och vifta" i
Det som hade krävts för concord är om det hade haft stöd för VR. Då hade det nog slagit igenom 😂
En ev VR-version kanske hade varit rolig att spela iaf 🤷♂️
Iaf på "VR Marknaden" så får man intressanta och bra spel trots minimal budget, inte skräp som detta som pumpats in miljoner i budget men på helt fel området vad det verkar.
Absolut inga problem med VR varken i teorin eller praktiken, jag har hört dig nämna om att man kan inte röra sig tidigare. Det stämmer inte, om inte så rör man sig mer i VR än vad man gör om man sitter still och trycker på tangentbordet och "viftar" på musen eller knapprar på en handkontroll, även om man skulle sitta ner och spela
Men jag tror att det är för avancerat för dig (enligt dina tidigare inlägg gillar du inte "för avancerade saker") så då är det lätt att bara sätta skygglapparna på och fortsätta knappra på din joypad och blunda för utvecklingen.
Om @Molotov varit död så hade han vänt sig i graven nu
Jag är int dö än.