Snabbkollen – Spelar du mest i första- eller tredjeperson?

Medlem

Får mer inlevelse med tredjeperson, att kunna se karaktärens utstyrsel och se alla animationer, man känner känslan utav att styra karaktären. FPS för mig har alltid varit överskattat, nästan lite tråkigt för man bara ser händer och ett vapen, men jag tycker om när utvecklare försöker göra något nytt, som tex. Dying Light, Mirrors Edge med parkour, sen tycker jag dom nya Wolfenstein spelen har fått för lite beröm, dom har en fin känsla och attityd.

Medlem

Jag ogillar förstapersonsperspektivet, och spelar i regel aldrig sådana spel. Men i enstaka fall får jag göra undantag, som med Firewatch.

Medlem

Det blir en lite konstig fråga då det görs/gjorts så många fler spel i tredjeperson.

Spelar du Mario på NES så är det ju i tredjeperson.

Jag antar att FZ menar spel där det (vanligtvis) skjuts och man antingen ser från sin karaktärs synvinkel eller att "kameran" är placerad en bit bakom karaktären?

Skrivet av Margy:

Det blir en lite konstig fråga då det görs/gjorts så många fler spel i tredjeperson.

Spelar du Mario på NES så är det ju i tredjeperson.

Jag antar att FZ menar spel där det (vanligtvis) skjuts och man antingen ser från sin karaktärs synvinkel eller att "kameran" är placerad en bit bakom karaktären?

signatur

00:00:02:42

Medlem

På senare tid har det blivit mer tredjepersons-lir. Det lutar nog att jag föredrar det också.

Men har inga problem med FPS och har alltid gillar det också, senaste Cyberpunk 2077 och Prey(2017).

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Gillar 3:e person helt klart, moddat CP2077 endast för att kunna köra 3:e person

signatur

i7-11700K|ASUS ROG STRIX B560-F GAMING WIFI|32GbDDR4|RTX3080
Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X

Medlem

Ni skriver "tyck till" men sen är inte frågan ställd så.
Borde inte frågan då bara vad man HELST spelar. Inte vad man blir tvingad att göra pga hur spelen utvecklats?

Medlem

Fasta kameravinklar är king.

Medlem

Jag älskar att spela fps och från 3:e person. Med det sagt så hatar jag att spela fps där man ser gubben strax framför kameran på höger eller vänster sida; då går spelet fetbort.

Skall jag spela i 3:e person vy, så skall det ju vara en bit bakom likt wow, eller varför inte isometrisk stil typ diablo eller projekt zomboid.

signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

12
Skriv svar