Vart kan jag värdera mina fotboll och hockey kort?

Medlem
Vart kan jag värdera mina fotboll och hockey kort?

Jag rensade källaren och hittade en massa saker som jag kan sälja. En av sakerna var en massa hockey och fotbollskort.

Vet inte ens om det finns ett värde men behöver veta om det är värt att sälja eller inte.

Någon som vet ett ställe som jag kan gå till i Stockholm där jag kan få det värderat?

Medlem

Här kanske?
https://www.tradera.com/campaign/sportbilder

Du kan ju lägga upp en handfull med bud start på 1 kr.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Testpilot

Jag kan ta hand om dem nej men svårt att säga utan att veta vad det är för typ av kort.

Medlem

De flesta är värda 0kr, speciellt om de är i bruksskick. Finns några som är extremt värdefulla, men då måste de vara i exemplariskt nyskick. Men tyvärr har de inte speciellt bra värdeutveckling. Du behöver ta reda på exakt vilka kort du har.

Gnällkuk

Minns när någon hade senaste numret av Beckett eller vad den hette där de listade värden på hockeykorten och man satt fyra pers som klistrade och jämförde.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

En del av korten kommer från frosties packeten på typ 90-talet när det ingick massa samlarkort. Tänkte att det kanske har ett värde då många kanske inte finns kvar och jag antar att just dom korten gick inte att få tag i någon annanstans är från frosties.

Skrivet av Dreijer:

De flesta är värda 0kr, speciellt om de är i bruksskick. Finns några som är extremt värdefulla, men då måste de vara i exemplariskt nyskick. Men tyvärr har de inte speciellt bra värdeutveckling. Du behöver ta reda på exakt vilka kort du har.

Det är dom inte, ligger i en plastpåse så är nog lite slitna runt kanterna. Då är det kanske inte ens värt att försöka sälja dom.

Medlem
Skrivet av jehuty:

En del av korten kommer från frosties packeten på typ 90-talet när det ingick massa samlarkort. Tänkte att det kanske har ett värde då många kanske inte finns kvar och jag antar att just dom korten gick inte att få tag i någon annanstans är från frosties.

Det är dom inte, ligger i en plastpåse så är nog lite slitna runt kanterna. Då är det kanske inte ens värt att försöka sälja dom.

Nej, finns travar med diversekort på Tradera. De lär inte vara värda något.

Testpilot
Skrivet av trickeh2k:

Minns när någon hade senaste numret av Beckett eller vad den hette där de listade värden på hockeykorten och man satt fyra pers som klistrade och jämförde.

Där slog du an en nostalgisträng

Gnällkuk
Skrivet av Mutumba:

Där slog du an en nostalgisträng

Känner du lukten av ett nyöppnat packet Parkhurst?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Testpilot
Skrivet av trickeh2k:

Känner du lukten av ett nyöppnat packet Parkhurst?

Ja, eller Upperdeck och få typ Luc Robitaille.

Releasehästryttare
Skrivet av jehuty:

En del av korten kommer från frosties packeten på typ 90-talet när det ingick massa samlarkort. Tänkte att det kanske har ett värde då många kanske inte finns kvar och jag antar att just dom korten gick inte att få tag i någon annanstans är från frosties.

Det är dom inte, ligger i en plastpåse så är nog lite slitna runt kanterna. Då är det kanske inte ens värt att försöka sälja dom.

Stackars dagens barn som inte får leksaker i sina cornflakes paket!

Finns ju iofs länder som gått längre och förbjudit "glada gubbar" på mat för att inte locka barn till att tjata på sina föräldrar.

Tänk om vi skulle förbjuda Kalle på Kalles kaviar! *shudders*

1
Skriv svar