Alien Isolation-uppföljare bekräftad!

Medlem

Äntligen, ser fram emot det här galet mycket! Gärna att de bara bygger vidare på det de hade i första spelet och inte gör en action uppföljare


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem

Huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurra! Bästa spelnyheten sedan jag hörde om Stalker2 för första gången. Äntligen, äntligen och äntligen! *hoppar av lycka*


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
+ Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24GB + NVLink, 191GB ECC RAM
+ HP Zbook Fury 16 G11 Workstation, i9-14900HX, RTX 5000 16GB Ada-Gen, 128GB RAM

Medlem

YES!!!!!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Håkan:

Lite märkligt med Alien Isolation, spelet fick ju inte jättebra betyg när det kom, blev ändå toppspel när 2014 skulle sammanfattas och i efterhand ett spel som inspirirerat andra spel och filmer.

Mycket av kritiken var väl riktad till speltiden. Dom hade lätt kunnat kapa 30% utan att det hade skadat spelet.

Då hoppas vi på en PSVR2 version också denna gång

Medlem
Skrivet av Detekt:

Alltså, kan det vara så att du missförstår hela designen? Det är ju retrofuturistiskt, det vill säga att det ska ju se ut som det gjorde när filmskapare på 70-talet föreställde sig framtidens rymdresor. Designen funkar klockrent, enligt mig och bidrar mycket till den ångestskapande stämningen.

Jag har sett alla filmerna och är ett Alien fan men när jag tittade personen i ansiktet som pratade med mig, såg ut som en docka från playstation 3 grafik som stirrade rakt fram helt dött tappade jag känslan. När jag satte mig vid en dator och skall läsa på dataskärmen var jag typ 5cm ifrån och fick kisa med ögonen för att försöka få någon sammanfattning, så kan jag inte spela genom ett spel.
Lågupplösta texturer.

Visst hade det säkert varit roligare om jag redan kört genom detta en gång och hade någon nostalgi till det men som ny spelare och köra det i VR, nä det gav inget. Då kan indieutvecklare göra bättre saker i vr.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Riktigt najs! Blir nästan säkerligen ett framtida köp. Meeeen, early development ... Så nu får gå och vänta i 3-4 år innan release? Då kunde han faktiskt hellre ha hållit truten tills de har något vettigt att visa upp åtminstone.

Medlem

Jaaaaaaaaaaaaaaa! Blev överlycklig. En tvåa av Alien : Isolation är tillsammans med en next-gen remake (helst uppföljare) av Subnautica det enda jag vill ha.

Medlem

jäklar va najs nyhet. Blir nog att köra igenom ett igen, har ju inte rört det på tio år nu. Kanske VR denna runda ^^

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag har sett alla filmerna och är ett Alien fan men när jag tittade personen i ansiktet som pratade med mig, såg ut som en docka från playstation 3 grafik som stirrade rakt fram helt dött tappade jag känslan. När jag satte mig vid en dator och skall läsa på dataskärmen var jag typ 5cm ifrån och fick kisa med ögonen för att försöka få någon sammanfattning, så kan jag inte spela genom ett spel.
Lågupplösta texturer.

Visst hade det säkert varit roligare om jag redan kört genom detta en gång och hade någon nostalgi till det men som ny spelare och köra det i VR, nä det gav inget. Då kan indieutvecklare göra bättre saker i vr.

Det låter som du fortfarande inte riktigt förstår. Dessa androider SKA se ut som dåligt gjorda dockor. Det är 70-talets teknik med dess material. Man kan inte göra ett naturtroget robotansikte 1970 utan dagens polymer, miniservo, fiberoptik m.m. På 70-talet hade man fått en dåligt gjord vuxendocka såsom i spelet.

Sedan tor jag att dom flesta spel från det året som inte gjort om i nyversion för just VR ser ut som skit i VR. Alien Isolation ska spelas på en vanlig skärm med dom senaste moddarna och max grafik. Det ser riktigt bra ut fortfarande.

Medlem
Skrivet av Avalanche-swe:

Det låter som du fortfarande inte riktigt förstår. Dessa androider SKA se ut som dåligt gjorda dockor. Det är 70-talets teknik med dess material. Man kan inte göra ett naturtroget robotansikte 1970 utan dagens polymer, miniservo, fiberoptik m.m. På 70-talet hade man fått en dåligt gjord vuxendocka såsom i spelet.

Var ju samma sak när jag gick in i hytten. Folk kändes stela och utplacerade. Är ju bara att titta på den här videon.
https://youtu.be/AGR764RSZG8?si=V5lbM8CtQzMz4cXh&t=573 9:33


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Avalanche-swe:

Det låter som du fortfarande inte riktigt förstår. Dessa androider SKA se ut som dåligt gjorda dockor. Det är 70-talets teknik med dess material. Man kan inte göra ett naturtroget robotansikte 1970 utan dagens polymer, miniservo, fiberoptik m.m. På 70-talet hade man fått en dåligt gjord vuxendocka såsom i spelet.

I filmerna går de ju inte att skilja från människor?

12
Skriv svar