Fantastiska betyg för Metaphor: Refantazio

Robot
Fantastiska betyg för Metaphor: Refantazio

Atlus drämmer till med en riktig rollspelspärla.

#Atlus, #Metaphor-refantazio, #Studio-zero

Medlem

Kommer det en recension här på FZ tro?

Medlem

Demot var riktigt bra, lite segt i början och tog mig 2-3 restarts innan jag beslöt mig för att spela igenom demot, men när det väl kommer igång så är det prima.

Demot är ganska generöst 6-10 timmar långt beroende, och allt förs över till full release så om man bara har lite intresse så kan det inte skada att testa. Men som sagt, låt det puttra 2-3 timmar innan man gör bedömningar, mycket cutscenes och slow drip av mechanics i början.

Medlem

Grafiken ser så jävla…dryg ut.

signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Har kollat lite klipp på tuben, och tyckte inte det såg ut att vara något för mig. Gillar inte heller den grafiska stilen. Men med dom betygen måste man ju testa demot iaf. Så man inte missar något.

Medlem
Skrivet av MulletDeluxe:

Grafiken ser så jävla…dryg ut.

Hur kan grafik vara dryg?

Medlem

Jag älskade Persona 5 Royal så mycket att jag tog platinum i det, men jag kan inte direkt få något sug för det här spelet

signatur

Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro

Medlem

Lär ju bli vinterns Steam Deck spel.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Hur kan grafik vara dryg?

Jag vet inte, lite som om avdankade MTV personer från 90 talet blovit tillfrågade att göra ”edgy and modern” utseende. Fan vet…

signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Demon är fantastisk.

Medlem

Synd att era recensioner ofta kommer så sent. Lite fånigt att behöva skriva en artikel som berättar vad andra sajter tycker om nya spel, kan man ju kolla på Metacritic om man vill veta det.
Silent Hill 2 remake häromdagen och nu detta...

Medlem

Ser ut att bli en contender till game of the year!

Medlem
Skrivet av SeniorGamer:

Synd att era recensioner ofta kommer så sent. Lite fånigt att behöva skriva en artikel som berättar vad andra sajter tycker om nya spel, kan man ju kolla på Metacritic om man vill veta det.
Silent Hill 2 remake häromdagen och nu detta...

Jag har en vän jobbar som spelrecensent/journalist på en annan större publikation, och enligt honom så skickades inga recensionskoder ut alls i Sverige till Silent Hill 2 (i tid), så han har ingen aning hur Petter lyckades få tag på en så tidigt. Vad gäller Metphor så ska Sega ha bytt pr-folk/bolag, från Plaion till Cosmocover team, så det är mycket knepigare att få koder nu. Speciellt för mindre, svenska sidor. Som du kan se är GR:s recension där en dansk sådan, som har översatts. Kanske var det en dansk kod till SH, med? En undran i alla fall.

Så man ska nog inte vara för hård mot FZ. Du ska nog se att GR troligtvis är den enda svenska sajten som har recenserat SH 2 (jag hittar ingen annan när jag googlar iaf), och är man ett bolag som GR som har flera andra sajter än just den svenska, och kontakter med distributörer/utgivare även i andra länder, så är det nog lättare att få koder då.

signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem

Kul! Brukar inte vara intresserad av JRPG men nu blir man nästan lite sugen. Ska definitivt ge mig på demot!

Medlem

det som lockar mig mest är att tydligen är Pacing betydligt bättre än P5, är ett 80-100 timmar spel, men ifrån vad jag har läst så är man sällan långt ifrån nästa stora event i storyn, om man inte tar aktivt val att stanna upp förstås.

Märkte det i demot och tydligen så fortsätter den trenden spelet ut. Man har alltid tydliga mål och är på resande fot emot det målet, med flera locations man kan stanna vid på vägen dit.

Älskar Persona men en brist i min smak är att ibland kan det stanna upp lite väl mycket.

Medlem

Provade Persona flertalet gånger, kom aldrig in i det, segt, tråkigt, grafiken var väldigt speciell och föll mig inte i smaken riktigt.
Så blir nog skippa detta också.

Tacka vet jag Tales-spelen

signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

1
Skriv svar