Lanseringstrailern för Silent Hill 2 är här

Robot
Lanseringstrailern för Silent Hill 2 är här

Och advanced access-spelare är redigt nöjda.

#Bloober-team, #Silent-hill-2


It's not a lake, it's an ocean

I morgon kväll är det dags.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Började lira igår på eftermiddagen. Satans vilket spel. Har du en OLED-skärm med bra HDR så är det en total fröjd för ögat.
Når inte riktigt upp till Resident Evil 4 Remake i grafiken, men inte långt därifrån. Den rätta känslan finns där, helt klart.
Bloober team överraskar.

Medlem

Skippar trailern, har förstått att det är bra och ska spela om 10 dagar, nästa helg. Längtar!

Redaktör
Ponny

Jag är så lyckligt över att det verkar vara så här bra. Visst, Bloober har gjort spelet men det är också Konami som av allt att döma fattat ett bra och rimligt beslut. Härligt!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Riktigt bra trailer. Blir väldigt sugen att spela även jag vet på förhand att jag brukar skita i brallan av sånna här spel.

Releasehästryttare
Skrivet av wibbe44:

Började lira igår på eftermiddagen. Satans vilket spel. Har du en OLED-skärm med bra HDR så är det en total fröjd för ögat.
Når inte riktigt upp till Resident Evil 4 Remake i grafiken, men inte långt därifrån. Den rätta känslan finns där, helt klart.
Bloober team överraskar.

Jag är besviken att grafiken INTE når upp till De senaste Resident evil spelen!
Re2 remaken släpptes ju för över 5 och ett halvt år sen och detta är inte lika snyggt.

Sen slåss man mot samma fiendemodell i en timma innan man får en variant som är snäppet jobbigare att slåss mot.
Samtidigt så har du inget annat än ett träpinne att slåss med. så alla strids moment i början är jätte repeterande!

Medlem

Jag verkar ha haft fel gällande Silent Hill 2-remaken då betygen från folk som testat har varit riktigt bra. Jag är försiktigt optimistisk för att det här kanske blir en bubblare som årets spel.

Medlem
Skrivet av Devan:

Jag är besviken att grafiken INTE når upp till De senaste Resident evil spelen!
Re2 remaken släpptes ju för över 5 och ett halvt år sen och detta är inte lika snyggt.

Sen slåss man mot samma fiendemodell i en timma innan man får en variant som är snäppet jobbigare att slåss mot.
Samtidigt så har du inget annat än ett träpinne att slåss med. så alla strids moment i början är jätte repeterande!

Låter som att du inte avnjutit originalet när det begav sig.
Detta är ett spel av den äldre skolan (enligt mitt tycke = bättre), vilket betyder att du skall insupa atmosfären och stämningen mer än att ständigt slåss mot fiender av olika slag.

När du väl möter en ny fiende skall det motsvara en stor otäckhet som man ej upplever ifall man matas på med nya fiender konstant.
Om du tänker på hur de äldre Resident Evil var uppbyggda så är det ungefär på samma sätt.

Det är vad hela Survival Horror-genren bygger på och just få fiender samt sparsamt med vapen / ammunition är ett par av grundstenarna.

Skribent
Skrivet av Devan:

Jag är besviken att grafiken INTE når upp till De senaste Resident evil spelen!
Re2 remaken släpptes ju för över 5 och ett halvt år sen och detta är inte lika snyggt.

Sen slåss man mot samma fiendemodell i en timma innan man får en variant som är snäppet jobbigare att slåss mot.
Samtidigt så har du inget annat än ett träpinne att slåss med. så alla strids moment i början är jätte repeterande!

Nu skulle man ju kunna argumentera för att du slåss mot samma fiendemodeller hela spelet i Re2. 😅

Men ja, just striderna i SH har alltid varit den svaga sidan. Både rätt stela och rätt tråkiga.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Devan:

Jag är besviken att grafiken INTE når upp till De senaste Resident evil spelen!
Re2 remaken släpptes ju för över 5 och ett halvt år sen och detta är inte lika snyggt.

Sen slåss man mot samma fiendemodell i en timma innan man får en variant som är snäppet jobbigare att slåss mot.
Samtidigt så har du inget annat än ett träpinne att slåss med. så alla strids moment i början är jätte repeterande!

Silent Hills styrka har aldrig varit striderna. Och det är inte poängen heller. Det är storyn och stämningen som är fokus.

Medlem
Skrivet av Tröjan:

Silent Hills styrka har aldrig varit striderna. Och det är inte poängen heller. Det är storyn och stämningen som är fokus.

Så jag kan se en film istället?
Ett spels styrka bör väl vara själva gameplay
Det är därför det är ett spel.

Men förstår om det är kul för gamla fans att lira om ett gammalt spel i ny grafik och uppleva det på ”nytt”.

Fick kämpa mig igenom RE2 och RE4 remake. Tråkigt och stelt gameplay

Releasehästryttare
Skrivet av Tröjan:

Silent Hills styrka har aldrig varit striderna. Och det är inte poängen heller. Det är storyn och stämningen som är fokus.

Skrivet av Ronzem:

Så jag kan se en film istället?
Ett spels styrka bör väl vara själva gameplay
Det är därför det är ett spel.

Om de ändå gör om spelet så varför inte göra nånting dåligt bättre?

I de nya RE spelen så är ju stiderna betydligt bättre än va de var i de gamla spelen.

Medans nu i SH remaken så när du slåss mot de första fienderna så slår du två gånger och sen duckar du för att undvika spott attacken > repetera tills fienden är död...

Medlem

Jag är så inihelves fuQQing taggad. Ser ljuvligt ut..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Så jag kan se en film istället?
Ett spels styrka bör väl vara själva gameplay
Det är därför det är ett spel.

Men förstår om det är kul för gamla fans att lira om ett gammalt spel i ny grafik och uppleva det på ”nytt”.

Fick kämpa mig igenom RE2 och RE4 remake. Tråkigt och stelt gameplay

Gillar du inte spelsystemet i RE4 så lär du hata Silent Hill 2.

Men ett spel är ju så mycket mer än gameplay. Silent Hill 2 fokuserar på story, stämning och obehag.

Medlem

Drog igenom originalet till XBox för något år sedan. Nog för att jag kunde uppskatta stämningen och den artistiska integriteten, men jäklar så monotont och segt det blev efter den fängslande inledningen. Stod som ett frågetecken med spelet väl genomspelat över alla de hyllningskörer det fått sig dedikerat över åren. Blev betydligt mer imponerad över Shattered Memories till Wii, som utöver att erbjuda en stört läcker tvist även var underhållande att spela. Silent Hill 2 kändes som det främst handlade om att beta av alla oavbetade platser på kartan i tur och ordning.

Medlem

spelar det just nu, sjukt snygg grafik i 4K 60fps. Mer skräck i det här än Resident evil tycker jag. Hoppas det kommer fler Remakes då ettan och trean behöver en upp fräschning oså! Bästa serien av alla

fattar inte varför det kommer så få såna här spel nu förtiden. tycker ingen om spel som detta, RE, Last of us, Evil Within, alien isolition osv..

Medlem

Bara hunnit prova lite på morgonen nu men vilken stämning! Ljudbilden är fantastisk och verkligen suger in en i atmostfären.
Var lite skeptiskt när jag såg första gameplay men nu när jag lirar själv är jag mycket nöjd.
Just stämning och inlevelse är något jag värdesätter högt i spel och detta levererar hittils. Det ska kännas att man är där, känna den där rysningen.

Medlem
Skrivet av submariner:

fattar inte varför det kommer så få såna här spel nu förtiden. tycker ingen om spel som detta, RE, Last of us, Evil Within, alien isolition osv..

Kolla på indiespel i så fall. Där finns det mängder i den stilen.

1
Skriv svar