Star Wars Jedi: Survivor prestandapatchat på pc
Just darför man spelar såna här spel på konsoller. PC spel är så trasiga idag
Problemet med just detta spelet är ju att det varit dålig prestanda på konsol också.
Ja det är olika vad man prioriterar, jag föredrar PC av den enkla anledningen att konsoler är mellanmjölk och halvmesyr när de kommer till grafik, flyt, tillbehör, upplösning och inställningar. Att spela spelet som utvecklarna har tänkt sig väger tyngre än ovanliga prestandaproblem för vissa spel.
Så det blev aningen bättre efter att Denuvo plockats bort..
-:Observe the masses and do the opposite:-
Fast jag upplever inga problems spelat nu 6 timmar på high settings 4k med antialising low. Vsync off rivatuner sync -70 settings (lite som vsync men med lägre latency) dippar visserligen under 60fps men extremt sällan men det känns smooth hela vägen. (Ungefär som freesync och gsync)
Därför är oftast pc spel lite bättre för man kan ändra inställningar för få upp prestandan
För mig blev det stor skillnad! Innan patchen blev det framförallt efter längre spelstunder mycket laggigt efter 45-60 min. Starta om och det var borta. Det beteendet är borta nu!!
Upplevde samma elände i resident evil 8. Försvann även då när dom tog bort Denuvo.
Så slutsatsen är att jag ska aldrig köpa spel med Denuvo fortfarande aktivt!
Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz
Det är trasigt på alla plattformar.
Fast jag upplever inga problems spelat nu 6 timmar på high settings 4k med antialising low. Vsync off rivatuner sync -70 settings (lite som vsync men med lägre latency) dippar visserligen under 60fps men extremt sällan men det känns smooth hela vägen. (Ungefär som freesync och gsync)
Därför är oftast pc spel lite bättre för man kan ändra inställningar för få upp prestandan
Om du inte upplever problem så har du inte utvecklat känsligheten för de problem som finns i detta spel. Det är precis som många inte är känsliga för att spela i 30FPS eller andra saker man inte vill gå tillbaka till då alternativen finns.
Men som de säger i videon , grundproblemet finns kvar. De har nu dock fått till spelet lite mer som det borde varit hela tiden.
Att de fixar menyproblemen för PC nu först är ju också helt galet dåligt. Det skulle varit där dag1
Jag minns jag störde mig som fasen på att hoppa runt i menyer var helt uselt.
Det är trasigt på alla plattformar.
Om du inte upplever problem så har du inte utvecklat känsligheten för de problem som finns i detta spel. Det är precis som många inte är känsliga för att spela i 30FPS eller andra saker man inte vill gå tillbaka till då alternativen finns.
Men som de säger i videon , grundproblemet finns kvar. De har nu dock fått till spelet lite mer som det borde varit hela tiden.
Att de fixar menyproblemen för PC nu först är ju också helt galet dåligt. Det skulle varit där dag1
Jag minns jag störde mig som fasen på att hoppa runt i menyer var helt uselt.
Aah okej jag störde mig inte på det direkt faktiskt men förstår då det är andra problem än prestandan. 30 fps har jag aldrig upplevt varit lägst på 47 fps för min del men extremt sällan. Men förstår vad du menar med resten
Det var/är lika trasigt på konsoll. På PS5 hackar det friskt av och till.
I drank what?
Lite synd att de tog sig vatten över huvudet med hur de byggde spelet. Utvecklarna var ambitiösa men rodde det inte i hamn prestandamässigt. Det är svårt att fixa problemen i efterhand. Tycker att det är ett riktigt bra spel trots sina brister. Det får så mycket badwill för att det är trasigt i vissa avseenden. Jag hade otroligt roligt med Jedi Survivor, blev faktiskt förvånad över att det var så bra. Tycker det är lätt värt att spela ändå, men vissa är känsligare än andra.
Vad vi behöver är att attackera problemet på multipla fronter.
Recensenter behöver belysa problemen väl och göra avdrag i betyg.
Kunder behöver rösta mer med plånboken och inte köpa tekniskt trasiga spel.
Utvecklare behöver rannsaka sig själva och fokusera mer på att åtgärda dessa problem innan release.
Ledningen behöver förstå att det är skadligt på lång sikt att släppa trasiga spel.
Problemet med just detta spelet är ju att det varit dålig prestanda på konsol också.
På en PC kan du åtminstone brute-force:a mer prestanda med överdimensionerad hårdvara, det är inte ett alternativ på konsol.
Blir ju lite less att det ska behöva vara så här. Att ett färdigt och släppt (sålt) spel inte kan fungerar korrekt tekniskt så att man kan ta in sjävla spelet oavbrutet.
Prövade detta spel nu efter patchen för första gången; tänkte att NU är det kanske spelbart. Har varit intresserad av att spela det sedan release, men! Rätt besviken på prestandan ändå tyvärr. Jag förstår att det är bättre än innan, och stundvis så var det rätt okej även om det aldrig var 100% stutter-fritt, men så fort jag var klar med introt och landade på första planeten Kobo eller vad den heter, så blev det svårt att fortsätta. Jag har förstått att just denna planet är den som är värst, även efter patchen, men att de andra platserna inte är så illa... men det tar emot att orka ta mig igenom planeten tillräckligt för att kunna röra mig vidare när det känns så illa i prestandan.
Prövade alla möjliga nivåer på inställningar, med/utan DLSS/RT osv, och som bäst så var det rätt stutter-fritt i 80-100fps på High/RT Off och det är ju acceptabelt, men igen så varade den glädjen inte längre än introt för sedan kom suttter och tokiga prestandafall.
Håller tummarna på att det kanske kan blir bättre, även om hoppet är litet att de kommer arbeta mer på det. Kanske kan jag blir motiverad att ta mig vidare till andra planeter och på så sätt få spela lite, vi får se.
Testat/spelat på:
3440x1440
5800x3D
32gb 3600MHz
RTX3080 (10GB)
Har själv aldrig haft något större noterbart problem när jag spelade genom det på PC. Det verkar som det gäller från dator till dator och inte att precis alla har problem så.
Jo alla har det men alla är inte känsliga och märker problemet.
Jag tror nog jag skulle klara av spelet nu när det mesta av shader comp problemen är borta nu. Jag vet att jag är mindre känslig för traversal stutter och de shader och animations problem som kvarstår i spelet. Shader stutter däremot stör mej oerhört.
Också ganska besviken att Raytracingen inte är fixad.
Det är faktisk ruskigt snyggt att ha på i spelet men ospelbart.
Synd, gillade Fallen Order.. Väntar på att detta skall fixas, hatar att köpa fett buggade spel.
Alternativt kan jag tänka mig det om det kostar < 100kr
🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI
Det var/är lika trasigt på konsoll. På PS5 hackar det friskt av och till.
Konstigt att det kan skilja sig så från konsol till konsol. Från dag 1 när jag köpte det fanns det inga problem. Undrar om det har något med hårddisken att göra, inte enbart mjukvaran.
Har dem patchat igen? Jag uppdaterade under veckan och gick från max raytracing och framegeneration 1440p 110ish fps till utan raytracing och dlss balanced 1440p 47fps med ett 4080super. Fattar inte hur de lyckas. Jag tycker spelet är kul och stämningfullt men man blir less på att inte kunna spela det.