Tips på spel jag bör uppleva med mitt PS5
Hej FZ!
Söker tips på spel jag bör uppleva med mitt nyligen införskaffade PS5 Slim 🙂 Som gammal Xbox-nörd söker jag nu Playstation-pärlorna men även multiformat då spelandet varit lågt senaste åren.
Så här är spel-status as we speak:
Genomspelade
Resident Evil 3
Pågående
Gran Turismo 7
Last of us: Part 1
Shredders
Back log
Last of us: Part 2
Resident Evil 4
Dead Space
Still Wakes the deep
Returnal
Give me your best shot 🤠
PSVR2
Håller med ovanstående talare (som rekommenderar Astro Bot) men hade först rekommenderat spelet som ingår med konsolen (för det gör det väl fortfarande?).
Utöver det så rekommenderar jag följande:
God of War
Hogwarts Legacy
Horizon
Death Stranding
Demons Souls
Sekiro
Doom Eternal
Disco Elysium
Ratchet and Clank: Rift apart
Powerwash Simulator
Tinykin
Ännu en dag i paradiset.
Banishers: Ghosts of New Eden
Detroit: Become Human (PS4-spel som ju funkar på PS5)
Är en PC spelare i grunden, köpte en PS5 vid release dock för att avnjuta dem exklusiva spelen på PS5. Dem du måste spela igenom är nedan.
Ghost of Tsushima
God of War
God of War Ragnarök
Ratchet & Clank Rift Apart
Marvel's Spider-Man Remastered
Marvel's Spider-Man Miles Morales
Marvel's Spider-Man 2
Båda Horizon spelen!
Astro Bot (kör Astro's Playroom först, det är gratis)
Days Gone ( PS4 men körs i 4k60FPS på PS5)
Säkert glömt nått!
GTA 5
Cyberpunk 2077
Tomb Raider I-III Remastered
Alan Wake
Yakuza: Like a Dragon
Like a Dragon: Infinte Wealth
Abzu
Quake
Control
Stray
Ghostwire: Tokyo
The Last of Us
Dead Rising (originalet, inte nya Deluxe)
Prey (2017)
Dishonored 2
Deathloop
The Pathless
Metal Gear Solid 5
Horizon Zero Dawn
Resident Evil 7
Resident Evil Village
Spelsamlandet har dragit iväg 😄 Har ytterligare 12 spel jag vill köpa men hejdar mig lite tills jag kommit i kapp. Spelade ut Dead Space igår (tog mig 20h enligt menyn 😅).
Tror jag behöver en paus nu från rymden. Lutar åt att ge mig i kast med God of War. Vilket hade varit ditt nästa spel?
Spelsamlandet har dragit iväg 😄 Har ytterligare 12 spel jag vill köpa men hejdar mig lite tills jag kommit i kapp. Spelade ut Dead Space igår (tog mig 20h enligt menyn 😅).
Tror jag behöver en paus nu från rymden. Lutar åt att ge mig i kast med God of War. Vilket hade varit ditt nästa spel?
<Uppladdad bildlänk>
Man blir glad när man ser den där bilden
Om du inte redan gjort det kan jag rekommendera dig att ge dig i kast med Still Wakes the Deep innan God of War.
Det är ett ganska kort spel som du lätt kan köra igenom på en kväll eller två. Spelade själv genom det här under helgen och jag gillar det skarpt! Mycket stämningsfullt och förvånande bra story.
Vet inte om Alan Wake-spelen har nämnts, men där har du ett par riktiga pärlor och nu släpps ju tvåan fysiskt här i dagarna. Där har du många timmars kuslig atmosfär och bra, unik underhållning.
Man blir glad när man ser den där bilden
Om du inte redan gjort det kan jag rekommendera dig att ge dig i kast med Still Wakes the Deep innan God of War.
Det är ett ganska kort spel som du lätt kan köra igenom på en kväll eller två. Spelade själv genom det här under helgen och jag gillar det skarpt! Mycket stämningsfullt och förvånande bra story.
Vet inte om Alan Wake-spelen har nämnts, men där har du ett par riktiga pärlor och nu släpps ju tvåan fysiskt här i dagarna. Där har du många timmars kuslig atmosfär och bra, unik underhållning.
Tackar
Jag googlade speltid för God of War och det landar på 20h om man bara följer huvudstoryn. Eftersom jag är semi-kass på dom flesta spelen så lär det landa på 25-30h Kanske ska avvakta God of War och hoppa på Still Wakes the Deep! Tack för tipset! Har bestämt mig för att endast spela ett story-spel i taget
Tackar
Jag googlade speltid för God of War och det landar på 20h om man bara följer huvudstoryn. Eftersom jag är semi-kass på dom flesta spelen så lär det landa på 25-30h Kanske ska avvakta God of War och hoppa på Still Wakes the Deep! Tack för tipset! Har bestämt mig för att endast spela ett story-spel i taget
Istället för att googla så rekommenderar jag att du bokför denna sidan https://howlongtobeat.com/game/129960
Extremt bra om man vill planera sitt spelande av äldre spel!
Istället för att googla så rekommenderar jag att du bokför denna sidan https://howlongtobeat.com/game/129960
Shit! Grym sida! Tack som fan. Ja planeringen är A och O med fru, två småbarn, hus, jobb 😅 Sen vill man ju tajma bra när PS5 PRO kommer hem så man kan dyka in i PS5 PRO Enhanced spelen 🙂
Tackar
Jag minns inte hur lång tid jag lade på God of War eller Ragnarök men mer än 25-30 timmar på varje.
Det är ändå inte helt linjära spel, även om fokuset är på storyn. Tänker givetvis inte spoila något men finns mycket att upptäcka och det är lätt att bli ”sidetracked”
Är man som jag och gillar att ta sin tid med bra spel och utforska, insupa atmosfären etc. så stämmer nästan aldrig de där uppskattningarna ändå De bygger ju ofta på att man enbart håller sig huvuduppdragen, aldrig kör fast och bara rör sig i den riktning storyn pekar.
Återigen tack för ett grymt bra tips!
Har gjort en excel (🤓) nu med min back log och vilken speltid den har. Utgår jag från storyn så är min back log’s speltid 224h. Realistiskt är att räkna den som 300h. Jag spelar i genomsnitt 2h per kväll och jag uppskattar veckosnittet att vara 2 kvällar i veckan. Så min back log täcker just nu kommande 1,5 år. Intressant 😅
Spelade Xbox tills jag köpte PS4 Pro och har spelat igenom dom flesta exklusive spelen.
Kan rekommendera Days Gone som första spel för det är grymt bra och lätt att komma igång med, nästan förbjudet att missa det 🤣
Sedan Detroit, Ghost of Thushima mm
Men som sagt Days Goner ett spel man bara måste spela, tänkte bara testa det igen när jag köpte PS5 för att se hur det var i 60fps men fastnade igen och körde igenom det en gång till.
PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.
Rise of the ronin var förvånansvärt bra om du gillar snabb svärds strid med samuraitema. Inte bästa grafiken, men jäkla skoj ändå!
Även Stellar blade som nämts ovan var riktigt bra, med sjukt coola bossar, grym design på fiender och strålande strider.
Ratchet and Clank rift apart har strålande gameplay och bland den bästa grafiken jag sett i ett spel om man klarar den tecknade stilen. Det är en gammeldags 3d-plattformare från framtiden skulle jag säga.
Vill du ha nått du kan köra igenom snabbt med kul gameplay så kan du inte gå fel med Warhammer space marine 2. Det går ut på att kötta horder av aliens i en imponerande skala, med grym grafik.
Även Kena bridge of spirits är ett ganska kort bra spel med Uber-grafik som tagen ur en Pixar film och light-soulslike strider.
To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!