Unity skrotar till slut sin "betala per spelinstallation"-modell
"Inte en dag för sent" - är det inte tvärtom?
Med tanke på hur kass finansieringsmodellen är (och hur svalt den mottagits) skulle jag nog säga att det inte är en dag för tidigt, alltså att det omöjligen skulle kunna vara "för tidigt" för den här förändringen, men att det definitivt skulle kunna vara "för sent".
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
"Inte en dag för sent" - är det inte tvärtom?
Med tanke på hur kass finansieringsmodellen är (och hur svalt den mottagits) skulle jag nog säga att det inte är en dag för tidigt, alltså att det omöjligen skulle kunna vara "för tidigt" för den här förändringen, men att det definitivt skulle kunna vara "för sent".
Ja, nä... Det är för tidigt asså. Dags för kaffe.
Det där är dock en sammanblandning som gjorts förut, så du är inte den förste, eller ensam! 😅 (Och jag är alldeles för ofta alldeles för petig med språkbruk. Så no offense.) ^^ Och ursäkten att det är fredag klockan 06-ish pre-kaffe är fullt acceptabel. 😁
Finns dessutom en del andra idiomatiska uttryck där meningen också gått/lätt går förlorad, av olika anledningar.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Ja... nä... galet att det tagit så lång tid innan de skrotat modellen med tanke på hur enorm backlashen var. Antar att det var någon som satt och snackade om att "det lägger sig snart, folk bryr sig inte så mycket" eller liknande.
Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3
Det är för nog sent att få tillbaka de som redan sadlat om till Unreal.
Är det ett år sedan nu sedan Unity gick ut med modellen?
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Det är för nog sent att få tillbaka de som redan sadlat om till Unreal.
Är det ett år sedan nu sedan Unity gick ut med modellen?
Ja jag tror det är kört för Unity. Det kan inte finnas många som har förtroende kvar för det företaget nu. De enda som fortsätter använda det är de som är helt inkörda på motorn och kanske har pågående projekt.
Jag gillar tanken på att speljournalister stiger upp ungefär samtidigt med byggarbetarna, väldigt blue collar att stämpla in som Veiron i ottan och börja ladda upp nyhetsartiklar innan 6 på morgonen ^^
Jag gillar tanken på att speljournalister stiger upp ungefär samtidigt med byggarbetarna, väldigt blue collar att stämpla in som Veiron i ottan och börja ladda upp nyhetsartiklar innan 6 på morgonen ^^
Haha, måste ge folket nåt att läsa till frukostgröten
Har man gått över till Unreal och lärt sig den motorn och den Unreal-specifika C++ varianten.. då vill man inte gå tillbaka till Unity. Vet inte hur det är med Godot dock. Men vill man stötta en riktig indie-motor som dessutom är opensource. Så borde valet mellan Unity och Godot vara självklar.