Unity skrotar till slut sin "betala per spelinstallation"-modell

Robot
Unity skrotar till slut sin "betala per spelinstallation"-modell
Medlem

"Inte en dag för sent" - är det inte tvärtom?

Med tanke på hur kass finansieringsmodellen är (och hur svalt den mottagits) skulle jag nog säga att det inte är en dag för tidigt, alltså att det omöjligen skulle kunna vara "för tidigt" för den här förändringen, men att det definitivt skulle kunna vara "för sent".


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Skribent
Skrivet av PeTTs0n:

"Inte en dag för sent" - är det inte tvärtom?

Med tanke på hur kass finansieringsmodellen är (och hur svalt den mottagits) skulle jag nog säga att det inte är en dag för tidigt, alltså att det omöjligen skulle kunna vara "för tidigt" för den här förändringen, men att det definitivt skulle kunna vara "för sent".

Ja, nä... Det är för tidigt asså. Dags för kaffe.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Ja, nä... Det är för tidigt asså. Dags för kaffe.

Det där är dock en sammanblandning som gjorts förut, så du är inte den förste, eller ensam! 😅 (Och jag är alldeles för ofta alldeles för petig med språkbruk. Så no offense.) ^^ Och ursäkten att det är fredag klockan 06-ish pre-kaffe är fullt acceptabel. 😁

Finns dessutom en del andra idiomatiska uttryck där meningen också gått/lätt går förlorad, av olika anledningar.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Ja... nä... galet att det tagit så lång tid innan de skrotat modellen med tanke på hur enorm backlashen var. Antar att det var någon som satt och snackade om att "det lägger sig snart, folk bryr sig inte så mycket" eller liknande.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Det är för nog sent att få tillbaka de som redan sadlat om till Unreal.

Är det ett år sedan nu sedan Unity gick ut med modellen?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Det är för nog sent att få tillbaka de som redan sadlat om till Unreal.

Är det ett år sedan nu sedan Unity gick ut med modellen?

Ja jag tror det är kört för Unity. Det kan inte finnas många som har förtroende kvar för det företaget nu. De enda som fortsätter använda det är de som är helt inkörda på motorn och kanske har pågående projekt.

Medlem

Tråkigt och bra.

Trist att dom hade en sopa till boss som verkar förstöra företag, konkurrens är trevligt, bra att dom straffas.

Medlem

De flesta företag jag vet om har gått över till andra spelmotorer för framtida spel.
Detta tvivlar jag på kommer göra skillnad, helt enkelt har dom väntat för länge med denna ändring.
Återstår att se hur unity klarar sig i framtiden.

Medlem

Helt otroligt att de tänkte att detta ens kunde funka. Att erbjuda sämre vilkor än annan stor motor.

Medlem

Deras aktie verkar gå bra nu efter beskedet men jag tror att förtroendet är förbrukat och att för många utvecklare bytt eller planerar att byta till Unreal eller Godot.

Medlem

Vilken shit show haha.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Ja, nä... Det är för tidigt asså. Dags för kaffe.

Jag gillar tanken på att speljournalister stiger upp ungefär samtidigt med byggarbetarna, väldigt blue collar att stämpla in som Veiron i ottan och börja ladda upp nyhetsartiklar innan 6 på morgonen ^^

Skribent
Skrivet av Algustafa:

Jag gillar tanken på att speljournalister stiger upp ungefär samtidigt med byggarbetarna, väldigt blue collar att stämpla in som Veiron i ottan och börja ladda upp nyhetsartiklar innan 6 på morgonen ^^

Haha, måste ge folket nåt att läsa till frukostgröten

Medlem

Har man gått över till Unreal och lärt sig den motorn och den Unreal-specifika C++ varianten.. då vill man inte gå tillbaka till Unity. Vet inte hur det är med Godot dock. Men vill man stötta en riktig indie-motor som dessutom är opensource. Så borde valet mellan Unity och Godot vara självklar.

Medlem

Skönt att höra ändå, om ändå för att det tar bort stigmat mot att använda motorn, särskilt för de som redan hade påbörjade projekt som var för långt inne för att realistiskt kunna byta motor.

Medlem

Hoppas det ger mera pådrag i aktiekursen och fler kreativa indie-spel!

1
Skriv svar