PS5 Pro släpps 7 november, blir svindyr
vad är det här för skit? ingen skivläsare? så om jag skulle köpa ps5 pro nu så skulle 90% av min spel katalog vara ospelarbar om man inte köper till skivläsare. skit på er sony
Håller med, ingen skivläsare gör det väldigt avtändande för mig också och känns inte så "pro"
Tips: Köp en disc drive redan nu, så känns ps5pro billigare när den väl släpps och man ska betala för den, är ett tag dit samt att man säljer sin ps5 slim i samma veva ps5pro släpps så blir priset inte så saftigt där och då (påverkar ju såklart inte totalpriset men ändå, känslan är billigare)
Bara jag som fortfarande väntar på spel?
Kan inte ens motivera ett köp av vanliga varianten på rea när det finns en handfull titlar som lockar lite. Ingen "det här spelet måste jag ha" alls.
Finns en uppsjö spel! Astrobot är ensamt värd en ps5.
i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5
Varför är Helldivers med i den listan?
Och så PSVR2 för 6-7000 till det... Inga julklappar till barnen i år igen.
Annars kan du köpa PSVR till barnen om de inte lyder!
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
PS5 Slim med skivläsare är redan för mycket pengar...
Konsol och PC marknaden prissätter sig så de pushar bort mig totalt.
| R7 5700x3D | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 4070 Ti Super | Kingston NVMe 512GB + 1TB + 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |
Och så PSVR2 för 6-7000 till det... Inga julklappar till barnen i år igen.
😂
Det retar mig en hel del att Sony är så hemlighetsfulla den här generationen.
Minsta man kan begära när man köper en maskin för €799 är väl att få veta mer om dess framtid, dvs spelen.
Nu, mer än tidigare vill jag se ett tydligt ställningstagande från Sony. Satsa på multiplattform helhjärtat eller satsa på exklusiva titlar helhjärtat.
När vi kommer upp i över 10.000 kr är det värt att jämföra mer med en gedigen PC, som ändå har en hel del fördelar däribland att det är en öppen plattform.
Att vara fast i ett slutet system, att det är svindyrt, att spelen måste köpas via Sony digitalt eller köpa skivläsare separat. Ja då börjar det bli många negativa aspekter att ta hänsyn till helt enkelt.
Blir nog köp ändå men det känns inte bra och det säger väl det mesta.
Nä fy sate! Och utan läsare är man ju dömd att köpa spel för 7-800 spänn stycket i den digitala affären utöver fantasipriset på apparaten. Nä, jag spelar hellre på mina gamla maskiner. Detta är ytterligare ett steg mot den oundvikliga spelkraschen. Färre och färre kommer att finna det relevant eller ens möjligt att lägga dessa summor på spelande. Med en minskande spelarbas kommer ytterligare prishöjningar och till sist drattar allt på röven. Men det är kanske sådana läxor som behövs mellan varven. Jag som spelade redan på 80-talet klarar mig utmärkt på de gamla maskinerna fram till PS4, har fler ospelade spel än levnadsdagar kvar snart
Speldjävulen angrep mitt kranium...
Jag tror inte att den kommer floppa, finns gott om fanboys som gladeligen betalar detta. Samt de som vill ha det bästa i konsol-väg.
Kommer den sälja lika bra som ps5? Absolut inte, men den kommer nog sälja lika bra eller bättre än vad Sony själva tror.
Hade jag själv varit ute efter en Playstation denna generation hade jag nog inte tvekat
SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!
Svårt att ta presentationen på allvar när han ser ut som Garth i Waynes World. 🤣
Underbar ju😄! Härligt med en riktig technörd som brinner för det han gör istället för kostymnissar som läser manus.
Problemet är ju att man köpte en ps5 på release dagen, hade man haft en slim med avtagbar läsare hade det ju inte varit en issue, känns som väldigt många av PRO publiken har originalet.
Jag köpte på releasen men kommer aldrig ge nästan det dubbla för en Pro. Hade det funnits en inbyteskampanj hade jag funderat på det dock.
Jag sitter fortfarande på min original PS4 och spelar, det har inte riktigt varit något spel som har motiverat köpet av en PS5 för mig ännu.
Men med detta priset där man måste köpa till skivläsare (har hört att spelen oftast är svindyra digitalt?) så känner jag snarare mer sug att lägga pengarna på en slim eller någon begagnad med skivläsare inför GTA. Det är just nu det spelet som lockar mest, om jag nu inte kan vänta på PC-versionen och lägga pengarna på t.ex. ett nytt grafikkort istället.
Funderar på att vänta till gta6 kommer och köpa en då. Lägger jag undan en 500-lapp i månaden på ett ps5 pro-konto så kan jag ju plocka ut en lagom till att det släpps.
Man kanske skulle passa på att köpa några skivläsare också. Det här lär vara sista generationen som har det och sony lär inte sälja dem under särskilt lång tid. Skulle gissa att de ligger på butikshyllorna i max 1 år. Sen är det digital only som gäller.
Tror det pratats eller ev. läckt info att 2028 är året som gäller. Kan säkert ändras.
Tack. Men 2028 är ju långt kvar till. Inget att sitta och vänta på
För det priset? nej tack.
Jävlar, dyrt. PS5 står bara och dammar just nu och inte en enda fet trailer på ett exklusivt spel i sikte. Lutar verkligen åt att lägga dessa 10k på att fixa till PCn istället.
PS5 Slim med skivläsare är redan för mycket pengar...
Konsol och PC marknaden prissätter sig så de pushar bort mig totalt.
Det retar mig en hel del att Sony är så hemlighetsfulla den här generationen.
Minsta man kan begära när man köper en maskin för €799 är väl att få veta mer om dess framtid, dvs spelen.
Nu, mer än tidigare vill jag se ett tydligt ställningstagande från Sony. Satsa på multiplattform helhjärtat eller satsa på exklusiva titlar helhjärtat.
När vi kommer upp i över 10.000 kr är det värt att jämföra mer med en gedigen PC, som ändå har en hel del fördelar däribland att det är en öppen plattform.
Att vara fast i ett slutet system, att det är svindyrt, att spelen måste köpas via Sony digitalt eller köpa skivläsare separat. Ja då börjar det bli många negativa aspekter att ta hänsyn till helt enkelt.
Blir nog köp ändå men det känns inte bra och det säger väl det mesta.
Får se om Sony lyckas med det omöjliga och sälja en spelmaskin för över 8000kr. Bådar heller inte gott inför next-gen; vad kommer nästa Xbox kosta, 10 papp? Sinnessjuka priser. Dagarna där en ny konsol kostade 4000kr är verkligen förbi oss.
$617.11 kostade PlayStation realt när den släpptes 1995. PS5 Pro är alltså 13% dyrare .
Ni går bananas över en ökning på 13% efter 30 år?
Nä fy sate! Och utan läsare är man ju dömd att köpa spel för 7-800 spänn stycket i den digitala affären utöver fantasipriset på apparaten. Nä, jag spelar hellre på mina gamla maskiner. Detta är ytterligare ett steg mot den oundvikliga spelkraschen. Färre och färre kommer att finna det relevant eller ens möjligt att lägga dessa summor på spelande. Med en minskande spelarbas kommer ytterligare prishöjningar och till sist drattar allt på röven. Men det är kanske sådana läxor som behövs mellan varven. Jag som spelade redan på 80-talet klarar mig utmärkt på de gamla maskinerna fram till PS4, har fler ospelade spel än levnadsdagar kvar snart
Den borde ha skett snart eftersom spel och konsoler blivit realt billigare. PS5 Pro är 13% dyrare än första playstation 1995.
Sega Saturn? 800 USD i dagens penningvärde. PS2 546 USD.
Helt sjukt vad priset på allting har gått upp....
PS5 Pro digital för 800 euro (typ 9500 skr?)
Xbox Series X nya 2 TB (utan bättre hårdvara) har ett riktpris i Sverige på 8 390kr
Grafikkort har gått upp typ 100% i pris dom senaste 5 åren eller så....
Tyvärr fortsätter allting att sälja till dessa priser så priserna lär aldrig gå ner igen....
Japp, och vi vanliga konsumenter kan protestera och bojkotta hur mycket vi vill utan att det spelar någon roll. Nvidia kränger extrema mängder grafikort till alla som satsar på AI. För mig jag läste för ett tag sedan att i en order köpte Microsoft (eller Google/Meta?) flera hundratusen grafikkort.
Ja, speciellt om spelet släpps till sommaren/hösten nästa år och bundlen reas ut något till nästa Black Friday så kanske en kan komma undan lite lindrigare. Ja, jag kommer nog inte ha bråttom med att införskaffa denna utan ha kvar nuvarande PS5an ändå och sen skaffa Pro:n med GTA VI nästa år istället. Då hinner jag spara in till Switch 2 innan också.
Säker på att GTA VI hinner komma till PS5 då?
Dyr som attan.
9 lax och man måste köpa till skivläsaren!?
Galet!
PS2 releasepris dagens penningvärde 546 usd plus moms i Sverige innebär att PS2 släpptes för typ 7000 realt.
Helt sjukt vad priset på allting har gått upp....
PS5 Pro digital för 800 euro (typ 9500 skr?)
Xbox Series X nya 2 TB (utan bättre hårdvara) har ett riktpris i Sverige på 8 390kr
Grafikkort har gått upp typ 100% i pris dom senaste 5 åren eller så....
Tyvärr fortsätter allting att sälja till dessa priser så priserna lär aldrig gå ner igen....
Sega Saturn kostade 823 USD vid släpp i dagens penningvärde, så skönt att priserna går ner på konsoler. Nu får man lite högre upplösning och så iaf.
PS2 spel såldes oftast för 50 usd år 2000 vilket är 103 usd idag.