PS5 Pro släpps 7 november, blir svindyr

Medlem

Den här gången behöver vi INTE oroa oss för scalpers, butikshyllorna kommer vara fyllda till bredden...

signatur

-:Observe the masses and do the opposite:-

Medlem

Nä, jag hade kunnat punga ut 8000 om skivläsare var inkluderat men det här är ju bara löjligt.

Medlem

Det var ett saftigt pris, som väntat. Kanske säljer mitt PS5 och lägger några tusenlappar på en uppgradering. Blir väl inte dyrare än att köpa ett nytt grafikkort till datorn.

Synd att skivläsaren inte ingår, men dom tog iallafall inte bort möjligheten helt som jag först trodde. 😪

Medlem

Och så PSVR2 för 6-7000 till det... Inga julklappar till barnen i år igen.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Det enda jag inte förstår är skivläsare verkligen så dyr för dom att lägga in i konsolen?
Det kan inte kosta mycket i den mängden de köper in dom för

4k bluray läsare är ganska dyra dock, billigaste stationära för konsument verkar ligga runt 2000kr. Men dom tjänar ju också på att hålla priset på en discdrive högt. Då måste folk köpa digitalt där dom styr priserna.

Medlem

Lycka till med att sälja dessa i den här ekonomin, my god hur tänker man…det är som muskelbilarna som lanserades samtidigt som oljekrisen på 70 talet på nåt vis.

Medlem

Har spelat konsol i åratal men det börjar bli dags för en riktigt fläskig gaming-PC snart tror jag.

Fy vad trist med extern skivläsare alltså… disappointed!

Medlem

Njaa, om enda grejen är att jag ska slippa välja mellan fidelity och performance så klarar jag mig nog till ps6

signatur

🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || ROG 34" 21:9 1440p
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem
Skrivet av Kotz:

Jag hade en PlayStation 1 1995, där jag öppnade upp den och lödde några kablar hit och dit. Vips så kunde jag spela brända spel på skiva.
Sedan blev det en xbox 360 som jag fick ut via posten innan release av någon anledning. Kopplade upp mig innan release och skapade ett konto som har ett väldigt speciellt username . Än idag vill folk från olika hörn köpa kontot.

Det blev min sista konsol.

RIP konsol

Sådär kan du ju inte skriva, utan att tala om vad usernamet är!

Medlem

Nej tack. För det priset lägger jag till några tusenlappar och köper mig en pc istället.

Medlem

Ingen kommer kunna köpa dom om inte någon affär lägger upp dom för beställning...
Kom igen nu Spel och sånt eller Webhallen, när kommer vi kunna beställa en? Barnen behöver få ha PS5an i fred...

Medlem
Skrivet av RallarFrasse:

Helt idiotiskt hur dyra konsoler är.
Får en helt ok dator för den summan.
Aldrig livet att jag skulle välja en konsol då.

Du får inte ens ett medel måttit grafik kort under 10lax idag. Du lever inte i nuet, dags att vakna ralle

10 tusen tjänar man lätt i Sverige på 3-4dagar

Medlem
Skrivet av submariner:

Du får inte ens ett medel måttit grafik kort under 10lax idag. Du lever inte i nuet, dags att vakna ralle

Per dag får man nog in den summan ändå.

Medlem

Nöjd med min PS5:a. Nu har jag redan en bra tv till den, men tror verkligen inte jag kommer kunna uppfatta en märkbar skillnad. Så nej, jag ser inte värde i detta. Vill jag ha riktig hög fps så är ju PC helt otroligt överlägsen. Men 4K för en billig prislapp, där har Playstation något att erbjuda. Men den vägen gick de inte alls.

Medlem

Vill inte riktigt betala den summan för en blu-rayspelare när jag har en pc.

signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Ingen info om PS vr 2 förbättringar.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Det var ett saftigt pris, som väntat. Kanske säljer mitt PS5 och lägger några tusenlappar på en uppgradering. Blir väl inte dyrare än att köpa ett nytt grafikkort till datorn.

Synd att skivläsaren inte ingår, men dom tog iallafall inte bort möjligheten helt som jag först trodde. 😪

Vilken skillnad kommer du märka dock? Inte så att 60 fps är något enormt.

Medlem

Nej tack, väntar hellre på en riktigt slim.

signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Skrivet av BlackZam:

Ingen kommer kunna köpa dom om inte någon affär lägger upp dom för beställning...
Kom igen nu Spel och sånt eller Webhallen, när kommer vi kunna beställa en? Barnen behöver få ha PS5an i fred...

Förhandsbokningar börjar den 26:e september enligt Sony själva.

https://blog.playstation.com/2024/09/10/welcome-playstation-5...

signatur

00:00:02:42

Medlem

Bara den är tystare så blir jag nöjd. 9-10000 var väl ändå vad man trodde att priset skulle bli men ett köp får nog vänta till våren.

Medlem

Så 10 tusen om du vill ha diskläsare och vertical stand?
Yeah, hoppas det här biter Sony i röven......

signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Många som redan börjar prata om PS6. Jag kan inte påstå att jag är uppdaterad, men finns det alltså konkreta planer redan? Preliminärt släppår?

Medlem
Skrivet av lonian:

Ingen info om PS vr 2 förbättringar.

Dom har ju i princip skrotat PSVR2, dom avslutade produktionen nyligen.

signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Helt sjukt hur det inte kan vara 699€. Dom kör en PS3 repris. Dom lärde sig ju av det misstaget till PS4, varför också dom vann den generationen.

Sony har hubris.

Skrivet av Andreas88:

Många som redan börjar prata om PS6. Jag kan inte påstå att jag är uppdaterad, men finns det alltså konkreta planer redan? Preliminärt släppår?

Tror det pratats eller ev. läckt info att 2028 är året som gäller. Kan säkert ändras.

signatur

00:00:02:42

Medlem

MS släpper "Xbox Seriex XL.....€599" *mic drop*. Gyllene tillfälle, just sayin....

Medlem
Skrivet av Kotz:

Jag hade en PlayStation 1 1995, där jag öppnade upp den och lödde några kablar hit och dit. Vips så kunde jag spela brända spel på skiva.
Sedan blev det en xbox 360 som jag fick ut via posten innan release av någon anledning. Kopplade upp mig innan release och skapade ett konto som har ett väldigt speciellt username . Än idag vill folk från olika hörn köpa kontot.

Det blev min sista konsol.

RIP konsol

hah säg nu vad du hade för king nick! otroligt cliffhanger

Medlem
Skrivet av submariner:

Jaså?
Jag lade 4190 riksdaler på mitt RX 7600 XT 16GB nyligen och kör allt på höga settings och ofta med mer fps än vad min 155hz skärm klarar av i 1440p.
Skulle kunna bygga en burk med 4090 och allt annat men varför? Ger inte mig något extra. Förutom högre elräkning..

Medlem
Skrivet av Bojkott:

€800? Nej tack!

Du lever upp till ditt namn iallafall *fniss*

signatur

🖥️ AMD Ryzen 5 7600x
Powercolor Radeon RX 7800 XT
34gb Corsair Vengeance DDR5 5200Mhz cl40
Thermalright! Peerless Assassin 120 SE
Kingston Kc3000 1Tb

Medlem

Många som klagar på priset, men minns ni hur det var med Smartphones back-in-the-day?

Jag gissar att det är lite enklare för telefontillverkare att höja priset år för år, jämfört med konsoltillverkarna som bara släpper en konsol vart 5-8 år - prishoppet blir betydligt mer markant då. 2007 fick man casha 500 dollar för en iPhone, idag ligger de på en betydligt högre nivå (beroende på vilken modell man väljer)

Precis som vi idag inte trillar av stolen när en telefon kostar 999 dollar, så kommer vi om några år antagligen vara ganska "okej" med denna typen av prissättning på konsoler också. Allt handlar bara om perspektiv.

Skriv svar