Ditt år med Switch!

Redaktör
Ponny
Ditt år med Switch!

Steam, Xbox och Playstation. Det är mycket som wrappas upp så här års, och nu har turen kommit till gammelkonsolen Switch som fyller åtta år om bara några månader. Här kan du summera ditt Switch-år.

Efter att ha lagt (om jag minns rätt, men det tror jag) 275 timmar på Zelda: Tears of the Kingdom 2023 var det ett klart lugnare Switch-år i år. Men jovisst, ett Zelda "vann" i år också. Men det är så klart viss skillnad på 275 och 29 timmar med Zelda: Echoes of Wisom. Men ett riktigt fint spel är det. Ett antal timmar blev det också med Super Mario Wonder, som jag och sambon "hundraprocentade". Men visst märks det att Switchen är till åren kommen, och jag hoppas min statistisk blir betydligt gladare nästa år. #switch2

Hur ser ditt Switch-år ut?

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Spelade lite drygt 180h på switchen i år där Pikmin 4 fick mest kärlek 😍

Medlem

Haft mycket kul med Princess Peach, Mario Odyssey, Paper Mario, Zelda Echoes of Wisdom, Link's Awakening, Luigi's Mansion 3.

Medlem

För mig så spelade jag Metroid Prime remastern mest timmar och Link's Awakening valde jag som årets favorit! Men det var ett svårt val ändå. Finns mycket bra på Switchen!

signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem

Skaffade en Switch Oled först i år, begagnad. Spelar inte så mycket bärbart men vill ha för resor samt att kunna spela från sängen ibland.
Har dock ändå blivit mer spelade på den en vad jag trodde. Mycket gamla Mega Drive och Snes spel. Har även spelat ca 25 timmar Prince of Persia Lost Crown. Totalt på Switch sedan april i år ca 60 timmar.

Testpilot

Inte mycket här.

Medlem

Några timmar fick man ändå ihop!

signatur

gorm streamar ibland!

Geeks Gaming

Barnen har haft switchen i år och det märks! 😁

Medlem

signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Blev 80 timmar mindre än förra året förmodligen för att jag skaffade en Steamdeck detta år och alltså spelat en del på den istället.

Medlem

Sålde bort OLED varianten innan Switch 2 släpps

Medlem

298 timmar totalt

1) F-Zero 99 med 166 timmar
2) Animal Crossing med 87 timmar
3) Kirby and the Forgotten Land med 16 timmar

Medlem

Visar hur dåligt köp Switchen var för mig. Spela kanske 6-10 timmar förra året och det jag spelade mest då Zelda men var nästan ospelbart så lag ner det efter 2-3 timmar. Kan inte spela i 30fps plus allt lagg. Så hoppas detta löser sig med Switch 2.

Medlem

Noll timmar dom senaste åren, den har legat i en låda med massa andra saker och skavt så den ser ut att ha använts betydligt mer.

Köpte den för länge sedan och barnen tyckte spelen blev för svåra även vid lätt svårighetsgrad och jag tröttnade på att hjälpa dom tex balansera på en Isplanka.

Tror den användes mest för Fornite, har ett gäng spel ca 10st men flera av dom små minnes grejerna saknas och har säkert dammsugits upp eller ligger i botten på nån Lego låda 🤣

Blir ingen Switch 2 för oss, pratade om Switch på jobbet och det verkar samma sak där att det är en älskad hyllvärmare tyvärr.

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Kaleid:

Sålde bort OLED varianten innan Switch 2 släpps

Juste vi har ju datum på det.

Medlem

Tyvärr ett dåligt år, som vanligt!

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av kalaspuffar:

Juste vi har ju datum på det.

Knappast lång tid kvar
Switch 1 känns seg som sirap ibland

Medlem

Köpte ett nytt (begagnat) Switch för att inte barnen skulle bråka om det gamla. Två dagar senare gick det gamla sönder 😭

Går inte att starta, helt dött. Måste vara något processor-haveri för jag har testat säkert 10 olika återställningingstips men inget händer, helt dött. Har tom beställt ett nytt batteri från Amazon och satt i.

Hursomhelst, året i övrigt har varit svagt Switchmässigt. Maskinen ratades totalt av sonen då tom vårt gamla ps4 presterade bättre på Fortnite.

Köpte super Mario wonder och spelade halva. Det var ett bra spel men min progress försvann med maskinen som gick sönder.

Känner verkligen att switch 2 måste släppas snart. Och även om jag inte tror på någon monstermaskin så hoppas jag på lite mer krut. Det finns ju emulatorkonsoler som presterar bra mycket bättre

Medlem
Skrivet av Kaleid:

Knappast lång tid kvar
Switch 1 känns seg som sirap ibland

Vem vet, ingen av oss🤷‍♂️

Medlem

Detta år körde jag ut Zelda tears of kingdom.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Mina topp 3 var Dave the diver, Zelda (TOTK) och Dredge.

Medlem

40 fattiga timmar.
Super Mario Wonder | 17 h
Kirby and the Forgotten Land | 11 h
Bayonetta Origins: Cereza & the Lost Demon | 17h

signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Inget mycket, har varit sugen på OLED men Switch 2 och osäkerheten om en OLED till Switch 2 eller inte, vilket gjort att jag inte har haft lust och spelat lika mycket 2024.

signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Skribent

Ingen rusning till maskinen direkt.. Har bland annat Tears of the Kingdom jag vill spela klart, men tycker konsolen är alldeles för klen. Inväntar Switch 2 istället.

signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

(Blev en massa Dragon Quest VIII till 3DS i februari)

Inget toppenår för min Switch, men koockade ändå in på över 140 timmar. Hade också 3 månader där jag inte spelade något alls. Helt okej resultat ändå!

1. Romance of the Three Kingdoms
2. The Last Spel
3. Fire Emblem: Engage

Medlem

Inte mycket alls, faktiskt, blev mest Rocket League med kompisarna och lite Tears of the Kingdom och Gris men annars var detta året jag mest spelade på PS5 faktiskt. Känns som sagt att det är slutet av konsolens livscykel innan Switch 2 lanseras nästa år.

Medlem
Skrivet av kalaspuffar:

Vem vet, ingen av oss🤷‍♂️

Nej, inte exakt. Men när jag läser om 3e parts produkter info läcker ut, så är det nog nära ändå

Medlem

Årets Switch-spel, som ni dessvärre inte skrev om här på FZ var utsn tvekan, Monkey Ball Banana Rumble. Det bästa i seriens på 20 år. Har 50-60 timmar spelade och hat fortfarande grejer kvar att göra i single player.

Medlem

Lite Tears of the kingdom, Fire emblem engage och även Mosaic chronicles konstigt nog. Mycket avslapnande pusselspel med fantastisk konst

signatur

To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!

1
Skriv svar