Medlem
Skrivet av oggeman:

Tack för fin recension! Blir att testa när det kommer till PS Plus eller på 70% rea 👍🏼

...but why?

Medlem

Har precis börjat spela spelet men herregud va bra det är. The level of details asså...väldigt imponerande! Otroligt kul

Medlem
Skrivet av Balunan:

Då kan man invänta en eventuell rea. Finns annars fysiskt för 649 kr, i skrivande stund.

<Uppladdad bildlänk>

Kör inte fysiska kopior längre så då blir det rea, men kommer nog inte ha intresse då

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

...but why?

Gissa

Medlem

3D plattformare är för mig fortfarande kött & potatis vad gäller konsolspel. Ett riktigt bra 3D plattformsspel med originella maskotar är bara ett måste för varje konsoljätte, annars räknar jag det inte ens som en riktig spelkonsol om en sådan speltitel saknas. Så kul att Nintendo inte längre är helt ensamma om att hålla uppe fanan för denna viktiga genre. Få andra spelgenrer brukar sprudla med så mycket innovation och uppfinningsrikedom.

Hoppas nu Sony inte gör det dumma att flytta detta även till PC, Playstation behöver verkligen en ikonisk spelserie exklusiv till konsolen.

Medlem
Skrivet av Majoren:

3D plattformare är för mig fortfarande kött & potatis vad gäller konsolspel. Ett riktigt bra 3D plattformsspel med originella maskotar är bara ett måste för varje konsoljätte, annars räknar jag det inte ens som en riktig spelkonsol om en sådan speltitel saknas. Så kul att Nintendo inte längre är helt ensamma om att hålla uppe fanan för denna viktiga genre. Få andra spelgenrer brukar sprudla med så mycket innovation och uppfinningsrikedom.

Hoppas nu Sony inte gör det dumma att flytta detta även till PC, Playstation behöver verkligen en ikonisk spelserie exklusiv till konsolen.

Det vore smått ironiskt om de släpper detta på PC med tanke på att själva berättelsen, den lilla som finns, kretsar kring just att skurken snor delarna ur en ps5 och du måste färdas runt i galaxerna och ta tillbaka dem och bygga ihop PS5an igen
Att spela på PC när spelet demar och gör "reklam" för ps5 rakt igenom skulle se rätt dumt ut på ett sätt.
Men vi får väl se vad Sony gör. Nu när Herman tagit över Playstation-delen så kanske PC tänket går ner lite. Han verkar inte riktigt lika het på att släppa spelen på PC.

signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Detta kommer sälja bra genom mun mot mun-metoden och mycket reklam. Det har chans att få ännu mer uppmärksamhet mot slutet av året när årets spelupplevelser ska utses, vilket kan göra att det förhoppningsvis säljer bra under längre tid. Sony har ingen anledning att skänka bort det.

Man skänker ju inte bort det om man lägger det på PS Plus Extra....

Skrivet av Ruffles:

Detta kommer sälja bra genom mun mot mun-metoden och mycket reklam. Det har chans att få ännu mer uppmärksamhet mot slutet av året när årets spelupplevelser ska utses, vilket kan göra att det förhoppningsvis säljer bra under längre tid. Sony har ingen anledning att skänka bort det.

Mun-mot-mun vet jag inte om det blir så många sålda. Men mun-till-mun kan nog funka bra.
Men jag håller med om att det vore dumt att ha dag 1 på PS+.

signatur

00:00:02:42

Medlem

Skaffade spelet och kört en del. Förstår dock inte hur folk kan hylla spelet så pass mycket. Det är ett bra spel. 3/5 eller kanske till och med 4/5 men skulle inte säga att det är ett mästerverk. Tycker helt klart att mario spelen eller little big planet lyckas bättre.

Stör mig lite på att banorna är så linjära, dvs du kan alltid hitta alla bots på första rundan vilket ger en känsla av misslyande när man missat någon bot efter att man noggrant gått igenom banan. Hade hellre sett lite val i bandesignen. Då hade det varit mer intressant att köra samma bana fler gånger.

Men men. Kul att det är många som verkar tycka det är bästa spelt någonsin.

Medlem

Bra spel, definitivt satsats på kvalite över kvantitet.

Blev till slut klar med att 100% hela spelet igår vilket tog mig omkring 25h, fyfan för flertal minibanor säger jag bara 😋

Skrivet av Nimafor:

Blev till slut klar med att 100% hela spelet igår vilket tog mig omkring 25h, fyfan för flertal minibanor säger jag bara 😋

Jag är inte klar än men har kämpat med några av minibanorna. Klart utmanande men ack så kul!

signatur

Medlem
Skrivet av Sphere Of No-Form:

Mun-mot-mun vet jag inte om det blir så många sålda. Men mun-till-mun kan nog funka bra.
Men jag håller med om att det vore dumt att ha dag 1 på PS+.

haha säg inte det. Kanske Astro Bot bringar fram kärleken runt om i världen!

signatur

Medlem
Skrivet av Nimafor:

Kommer ta längre tid för mig, 25 timmar är bra och få 100%

Medlem
Skrivet av Majoren:

Varför ska de avstå massor av spelare bara för att några få ps5 köpare ska känna sig lite speciella?
Fortsätter de släppa bra spel kommer de sälja. Tänker de mjölka får de gärna stanna på konsol så vi slipper spelen.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Varför ska de avstå massor av spelare bara för att några få ps5 köpare ska känna sig lite speciella?
Fortsätter de släppa bra spel kommer de sälja. Tänker de mjölka får de gärna stanna på konsol så vi slipper spelen.

Tanken borde väl vara att förmå dessa "massor av spelare" att köpa Playstation just för dylika exklusiva spel. Annars hamnar de ju snart i samma träsk som Xbox med en helt överflödig konsol som inte erbjuder något speciellt öht.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Tanken borde väl vara att förmå dessa "massor av spelare" att köpa Playstation just för dylika exklusiva spel. Annars hamnar de ju snart i samma träsk som Xbox med en helt överflödig konsol som inte erbjuder något speciellt öht.

Då är du ju på företagarnas sida 🥵 tråkigt när folk vill låsa spel till plattformar bara för att bevara ett varumärke.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Då är du ju på företagarnas sida 🥵 tråkigt när folk vill låsa spel till plattformar bara för att bevara ett varumärke.

Haha, okej.
Ja, jag är för att behålla spelkonsolerna som unika format, med unika spel. Det främjar konkurrensen, tycker det kläcktes fler intressanta spel förr när konsoljättarna var i mer direkt konkurrens med exklusiva spel. Multiplattformsspel har tendensen att inte bli lika intressanta..

Medlem

Då var man klar med själva huvudkampanjen. Finns ju en hel del kvar att göra som man får beta av lite då och då.
Fy attans vilket jävla bra spel det är.
Var längesen jag kände sådan här glädje över att spela ett spel ärligt talat och slutet, utan att spoila något, var ju så genialiskt kul jag fann mig själva skratta rakt ut mer än en gång.

Hoppas innerligt att Sony kommer satsa mer på lite annat än bara story drivna kameran-över-axeln spel framöver.

signatur

Är i stort sett klar men har den där j*vla lavabanan (Splashing Sprint) kvar för att få den sista boten. Vet inte hur många gånger jag försökt nu. Momentet där man blir jagad av elden får mig att skicka ut både handkontroll och spel genom fönstret...

signatur

Medlem
Skrivet av Sphere Of No-Form:

Är i stort sett klar men har den där j*vla lavabanan (Splashing Sprint) kvar för att få den sista boten. Vet inte hur många gånger jag försökt nu. Momentet där man blir jagad av elden får mig att skicka ut både handkontroll och spel genom fönstret...

Skoja inte..
Den enda banan som tog mig uppemot 30 försök eller så. Överlägset svåraste banan i spelet 😄

Den där jäkla grodan med raketer. Tog mig ett tag att lära mig att ens komma förbi den rövhatten.

Skrivet av jeppe109:

Skoja inte..
Den enda banan som tog mig uppemot 30 försök eller så. Överlägset svåraste banan i spelet 😄

Den där jäkla grodan med raketer. Tog mig ett tag att lära mig att ens komma förbi den rövhatten.

Man känner sig extra kass när man ser att 21.3% av alla spelare har klarat av den banan.

signatur

Medlem

Charmigt spel, men tillkrånglad kontroll hindrar det från att bli riktigt kul. Ape Escape kräver också en del, men detta är på en annan nivå.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Charmigt spel, men tillkrånglad kontroll hindrar det från att bli riktigt kul. Ape Escape kräver också en del, men detta är på en annan nivå.

Utveckla gärna vad det är som är tillkrånglat då jag själv upplever kontrollen som mer eller mindre perfekt 🤓

Skriv svar