Snabbkollen – Har du varit på Dreamhack?
aldrig varit men synd att nå sånt går i graven.
Är väll som vanligt. en gång i tiden styrdes det av entusiasm sen blev det bussiness och då är det bara downhill som gäller.
aldrig varit men synd att nå sånt går i graven.
Är väll som vanligt. en gång i tiden styrdes det av entusiasm sen blev det bussiness och då är det bara downhill som gäller.
Hade det funnits en direktlinje till Saudiarabien i Jönköping hade de väl säkert haft kvar den på Elmia. Nu blir det Stockholm istället.
Viam inveniam aut faciam
Har varit där några gånger som utställare eller som expo-gäst, aldrig med datorplats. Gillat det stenhårt. Det enda jag inte kommer att sakna är WC-situationen på Elmia. Alltid köer och ganska nedgången standard, men i övrigt jättetrevlig stad och mässhallar.
Jag var med i börja några gånger när det fortfarande bara var ett stort LAN-party. Var ju så man fick tag på spel på den tiden och även kunna spela multiplayer med folk. Väldigt fina minnen från detta! Har dock inte varit där sedan det växt och blivit mer ett event och mässa.
"Writer and Fighter"
Började åka dit med året efter de flyttade till Jönköping. Morsan och farsan tyckte jag var för liten vid första, DHW -01, men DHS -02 hade jag lyckats övertala dem att jag var gammal nog, 13 år, att följa med brorsan, 18 år.
Sen blev det både DreamHack summer och vinter årligen fram till 2008. Då hade de flesta av polarna slutat spela, vi hade bredband hemma så behövde inte åka dit för att tanka filmer och spel längre..
En svunnen tid med många roliga minnen!
Här är bild från när vi kommit igång innan Martin Öjes gått upp på scen och skritik "rock on" och släckt ljuset.
Samma helg som Sverige åkte ut mot Senegal i fotbolls VM..
Bonus: Video som brosan filmade runt lite plojigt från DHW -05..
mvh
Kvillen
Har varit där några gånger som utställare eller som expo-gäst, aldrig med datorplats. Gillat det stenhårt. Det enda jag inte kommer att sakna är WC-situationen på Elmia. Alltid köer och ganska nedgången standard, men i övrigt jättetrevlig stad och mässhallar.
Tills man upptäcker att det finns fler toaletter som inte är lika välbesökta då blir toasituationen lättare och även lite fräschare!
Halo kompis!
har man inte varit där är man ingen riktig datanörd.
Riktiga datanördar håller sig för sig själva, eller åtminstone i mindre grupp.
Tills man upptäcker att det finns fler toaletter som inte är lika välbesökta då blir toasituationen lättare och även lite fräschare!
Jag är uppenbarligen inte lika rutinerad som du är
Bara som vanlig besökare och VIP-besökare. Aldrig haft med en dator och LAN:at där. Men det kanske man ångrar lite att man aldrig gjorde runt 2004.
🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI
Man tackar gud för den här generationens prydhet där alla killar står i kö för att få gå i toalettbåsen för att kissa och vi gen-x kan bara gå förbi till de oanvända urinoarerna och göra det man ska, har aldrig behövt köa på Dreamhack
Ett år minns jag att de försökte med unisextoaletter men det spårade ur efter en dag och man återgick till kill och tjejtoaletter
Time flies like the wind
Fruit flies like bananas
DHW11, DHW15, DHW18, DHW19.
Det är något speciellt med att gå på Dreamhack. Svårt att sätta ord på upplevelsen. Den senaste gången körde vi på 20+ Premium, och det var lätt värt det, åker vi dit igen blir det såna biljetter.
Jag har haft 20+ premium några gånger, men då kände jag att man satt så långt ifrån all action så numera föredrar jag helt klart regular LAN, speciellt då eftersom jag numera har barnbarn med mig som man ju vill hänga med.
Å andra sidan har de ju de senare åren flyttat stora Scenen från den hallen och lagt den i expohallen så det blir lite väl tyst på regular också.
Time flies like the wind
Fruit flies like bananas