Quidditch Champions gör "the golden snitch" mindre spelförstörande
De som fångar den vinner alltså inte mer eller mindre per automatik.
#Harry-potter-quidditch-champions, #Unbroken-studios, #Warner-bros
Haha snacka om att missa hela poängen med "sporten". De borde göra den svårare att fånga istället, men följa reglerna från böckerna.
Blir nog tråkigt att vara sökare om det är för svårt och när man väl lyckas så är matchen över, eller om båda sökarna är dåliga så tar matchen aldrig slut istället. Blir nog roligare så som dom gjort nu.
Rimligt, reglerna från böckerna är riktigt ogenomtänkta
Detta. Sporten är bara spännanade från seekerns perspektiv, måste suga som fan att göra allt man kan ute på planen och sen tar matchen plötsligt slut för att motståndarens seeker hittade snitchen en kilometer bort. Det här låter som ett bra val imo.
H-How can she slap, kupo!?
Det enda rimliga var att skruva lite på reglerna. Hela sporten är ju skapad som en litterär ploj för att göra Harrys perspektiv så spännande som möjligt i böckerna. Reglerna gör ju att det i stort sett bara sökaren som är relevant - hela sporten är en kapplöpning mellan sökarna. Det ska mycket till om något annat som händer på planen ska påverka utgången av matchen. Om ett lag är helt överlägset så kan man sätta det andra lagets sökare ur spel. Låter på papperet som att de lyckas hitta ett sätt att balansera det.
Hade nog varit ett perfekt spel för mig om det kom för 20 år sedan när jag var 12.
Är Harry fortfarande aktuell för dagens barn eller är det mest de som var barn när böckerna kommer som är målgrupp?
Det är fortfarande stort bland barn! Lägg till att de som var barn förut nu är äldre och har pengar så säljer det grymt bra tror jag.
Nötade Harry Potter: Quidditch World Cup från 2003 rätt så mycket när det släpptes då jag var precis i rätt ålder för det. Inklusive rätt ålder för att ha överseende att både spelet, och Quidditch som helhet, är extremt tradiga.
Har väl inga stora förhoppningar om detta, men är positivt att de ändrar reglerna en aning iallafall. Sen så lär det inte bli ett köp för mig tills det faller under 100 spänn på någon sale om ett par år - men ser fram emot att spela det i ett par timmar under dom omständigherna iallafall!
Hade nog varit ett perfekt spel för mig om det kom för 20 år sedan när jag var 12.
Är Harry fortfarande aktuell för dagens barn eller är det mest de som var barn när böckerna kommer som är målgrupp?
Tror du underskattar hur stort Harry Potter faktiskt är.
Tror du underskattar hur stort Harry Potter faktiskt är.
Jag underskattar inget? Jag frågade ju bara om det fortfarande var populärt bland barn eller om mest det är ”gamla” fans som köper spelen.
Då kanske du körde Quidditch World Cup som släpptes för 21 år sedan? Hade bara demot men minns att jag gillade det.
Jag underskattar inget? Jag frågade ju bara om det fortfarande var populärt bland barn eller om mest det är ”gamla” fans som köper spelen.
Då misstolkade jag dig helt enkelt kändes mer som att du påpekade att Harry Potter skulle vart gammalt och att det bara är äldre skulle köpa detta spelet!
Harry Potter I min mening kommer vara aktuell långt efter våran bortgång! Inte för att jag skulle vara nån typ av hardcore fan av serien!
Definitivt bra val, om sökaren hade kunnat avsluta spelet på samma sätt som i filmerna/böckerna så skulle man känna sig helt meningslös om du spelar som något annat än sökare... Dock är jag fundersam vad som händer med sökaren om sökaren fångar kvicken? Kommer kvicken att spawnas på nytt så att sökaren kan fortsätta spela eller är spelet över för sökaren?
Spelade några matcher mot datorn och även tutorial-delen idag. Man märker att de sneglat väldigt mycket mot Rocket League, det är en kopia i Quidditch-skrud och det räcker inte riktigt hela vägen. Det finns något här i grunden men just nu är det en ganska grovhuggen upplevelse.