10 i topp – Höstens hetaste spel!
FZ vaskar fram guldkorden ur höstens spelskörd.
#astro-bot, #höstens-hetaste-spel, #indiana-jones, #microsoft-flight-simular-2024, #the-plucky-squire
Min lista av de spel som fått hårda släppdagar i höst:
1. Satisfactory
2. Factorio: Space age
3. Wanderer: The Fragments of Fate
4. Metal Slug Tactics
5. S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
6. Bloomtown: A Different Story
7. Beyond Galaxyland
8. Zoochosis
9. Warhammer 40,000: Space Marine 2
10. The Casting of Frank Stone
Jag hade lagt till Satisfactory som släpps ur early access snart.
Jag gillade Link's Awakening-remaken överlag, men störde mig på att det var "typ 25 FPS om du har tur" så jag lär vänta med Echoes of Wisdom till Switch 2.
Annars är det mesta jag väntar på just nu listat som 2025 eller TBA - FF7 Rebirth till PC, Stellar Blade till PC, Hades 2 full release, Fable, Monster Hunter Wilds, Spine och, kanske mest av allt, Clair Obscura: Expedition 33.
Så tills dessa börjar dyka upp funderar jag på att hoppa in i FFXIV igen för femtioelfte gången, behöver spela igenom 6.2-6.5 innan jag ens kan börja med Dawntrail så det finns att göra.
H-How can she slap, kupo!?
1. S.T.A.L.K.E.R. 2 @Steam.
2. STAR WARS: Outlaws @PlayStation 5.
3. Assassin's Creed: Shadow @PlayStation 5.
4. Silent Hill 2: Remake @Steam.
5. Indiana Jones: the Cirkel of ..... @Steam.
6. Astro Bot @PlayStation 5.
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||
Batman arkham shadows
Behemoth
Metro Awakening
Och kanske Alien Rogue Incursion och Stalker 2
Har säkert glömt nått. Flatscreen är inte hett, förutom Stalker 2 då som ör lite ljummet. Hoppas det funkar i VR.
Förstår inte hur Indiana Jones kan hamna på plats 1... allt jag sett ser ut som skit! Och det säger jag även fast jag har vänner som jobbar på det! Overall så känns listan inte alls så het...
Indiana Jöns är bra på film. I alla fall trilogin från 80-talet. Men nu i höst... there can be only one. Jag är glad jag köpte en Switch.
Top3 för egen del får bli följande!
*Warhammer 40,000: Space Marine 2 (PS5) (Ser ut att kunna bli ett riktigt nice köttarspel!) - September 9
*The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom (Switch) (Sjukt att man inte gjort ett _nytt_ zeldaspel med detta stuket förän nu!) - September 26
*Alan Wake 2 (PS5) HELA CD'n (Äntligen kommer det en fysisk utgåva så eg. släpps ju spelet först då den kommer! ) - Oktober 22
Bubblare!
*Stalker 2: Heart of Chornobyl (PC) - November 20 (Om det verkligen blir släpp i år dvs!)