Heroes of Might and Magic: Olden Era utannonserat – går tillbaka till rötterna

Medlem

Hade jag skapat ett nytt Heroes från den klassiska eran, hade jag siktat mer på "fantasy realism".

Var så jag fick intrycket att 3:an var påväg mot. Dvs hur hade den här världen sett ut om den fanns på riktigt.

Medlem
Skrivet av Badgermilk:

Songs of conquest är ju släppt.

Spelar enbart på PS5, tyvärr

Medlem

Hoppas verkligen dem lyckas med detta..
Allt efter trean gick åt fanders enligt mig.
Har spelat sen Homm1 dök upp.

Så detta blir definitivt att testa.

Spelade även song of conquest men tyvärr fastnade jag aldrig för det.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Hade jag skapat ett nytt Heroes från den klassiska eran, hade jag siktat mer på "fantasy realism".
https://youtu.be/EKyUI11qWkw?si=6FHY3JSdObo1labA

Var så jag fick intrycket att 3:an var påväg mot. Dvs hur hade den här världen sett ut om den fanns på riktigt.

Jag tror det är för "dyrt" och svårt att göra detta idag, speciellt om man inte vill ha AI. Det är så mycket lättare att producera grafiken som vi ser nu, men jag kan hålla med annars, homm3s grafik jämfört mot tvåan är mer realistisk. Jag kan i och för sig tycka att grafiken i 4an inte har gått åt det hållet då.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Som det nämndes ovan är det inte Ubisoft som utvecklar den här gången, de är endast utgivare. Det är en spelstudio som heter Unfrozen Studio som utvecklar. Som studio har de endast gjort ett spel tidigare (Iratus: Lord of the Dead) så lite svårt att förutse hur det kommer gå.

Sant men dom kan ändå stressa utvecklaren och tvinga dom till korkade beslut

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Alltså på vissa sätt avskyr jag hur AI lätt bara kan göra sådana videos å andra sidan är de riktigt häftiga.

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Eller såhär

Medlem

JAAA! Vilket sammanträffande. Tänkte häromdagen på hur länge sedan vi hade ett nytt HOMM och vips dundrar ni ut med denna nyhet! HYPE!

Medlem

Testade femman en gång men refundade, känns som att det borde tilltala mig den här serien annars. Gillade annars WC3 med hjältar osv jämförelsevis.

signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Fantastiskt. Gillar overview-mappen ( H3 och H5 inspirerad) mycket, dock inte alls stilen på gubbar (H5 bara?) eller hur ens townscreen (H3/H5-inspirerad) ser ut. Men så är jag ett fan av H3-4 och gillar inte alls H5...antar det delvis åtminstone är en kostnadsfråga. Som tysken från PC games undrar jag också om spelet ursprungligen var tänkt för mobiler? Hemska tanke...

Men extremt kul att det är världen (Enroth) från de gamla rpgspelen MM6-8! Närmare bestämt Jadame, världen från MM8. Jag ser dock inget - av det lilla jag sett - som visar att det är just från MM8 Jadame. Dock är spelet en prequel till H1, mm8 utspelar sig kort innan H4. Det här ser mer ut som Enroth skulle se ut om Ubisoft fick bestämma. Hardcore fansen kommer inte överge sitt älskade H3 dock för det här tror jag.

Att spelet släpps i early access vill jag vara optmistisk till och säga att det är bra. Då KANSKE spelet får ett längre liv och i slutändan blir fullt spelbart. Kul med fler towns i framtiden, jag hoppas på en pirattown (Regna?).

Med det sagt tror jag fortfarande det kan bli bra i slutändan.
Hardcorefansen från H3 kommer överge gamla H3 när HotA-gänget själva blir officiela utvecklare av en ordentlig remake av H3 dock...som fortfarande saknas.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Det där skulle vara en dröm! Videon syns inte så bra på mobil men det verkade asläckert.

signatur

Memento Mori

Redaktör
Ponny

Please be good! 🙏

Att det faktiskt heter Heroes of Might and Magic är ett bra tecken. Vad var grejen med Might and Magic Heroes…?

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Gillar inte vad jag ser, för mycket överdrivna neon effekter överallt. HoMM3 känns ju lagom grounded för ett fantasy, lite som LOTR, det här känns mer WoW.

Medlem
Skrivet av Draconis:

Gillar inte vad jag ser, för mycket överdrivna neon effekter överallt. HoMM3 känns ju lagom grounded för ett fantasy, lite som LOTR, det här känns mer WoW.

Ett "nytt Heroes 3" är även på gång från Gregory Fulton som var Lead Game Designer för Heroes of Might & Magic III. Jag tror att hans spel kommer ha stilen du pratar om, som de flesta vill ha. Följer utvecklingen med spänning men det finns inga screenshots eller gameplay videos än. Fanstratics (Nytt Heroes 3)

Medlem

Det är fortfarande Ubisuck som gäller väl?

Medlem

Ser intressant ut. Gillar Songs of Conquest men har alltid svårt för pixelart.

Medlem

Låter lovande 🙂

signatur

Spela så mycket du orkar, och helst lite till.

Medlem

Känns som att det kommer bli ännu ett lätt bortglömt heroes lir. Dom lyckas inte riktigt fåna H2 och H3s charm i sin artstyle eller musik.

Backloggens befriare
Skrivet av Hipshot:

Första nya heroes sedan h5 som skall bli kul att se vad det är om! Ser riktigt mysigt ut.

Men jag undrar, det heter Old Era, kommer de utspela sig i den gamla loren, det är lite viktigt för mig nämligen...

Håller 100% med. Homam utan sin lore är inte Homam..

signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare
Skrivet av Kyrre:

Japp, det är fortfarande Erathia. En prequel så att säga.

Pris ske kung Roland Ironfist!

signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Please be good! 🙏

Att det faktiskt heter Heroes of Might and Magic är ett bra tecken. Vad var grejen med Might and Magic Heroes…?

Enda logiska förklaringen till det där namnbytet skulle jag säga är... Frankrike... Vad heter NATO På franska? OTAN... NHL blir LHN... Så homam blir mamoh... I guess?

signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Please be good! 🙏

Ubisoft ville få in allt under Might and Magic som varumärke. Men satsningen gick inte så bra, det är snart 10 år sen M&M: Heroes VII som inte var en höjdare direkt. De har inte heller utnyttjat Might and Magic speciellt bra, Ubisoft och rollspel verkar inte vara en bra mix.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Ubisoft ville få in allt under Might and Magic som varumärke. Men satsningen gick inte så bra, det är snart 10 år sen M&M: Heroes VII som inte var en höjdare direkt. De har inte heller utnyttjat Might and Magic speciellt bra, Ubisoft och rollspel verkar inte vara en bra mix.

Håller helt och hållet med. 5an hade lite charm.
Men i överlag har dom inte lyckats fånga det som gjorde H3 så bra.
Artstylen dom har haft har dessutom känns för mycket Warcraft för mig. Musiken har varit meh och 3d grafiken funkade i överlag sämre pga läsbarheten.

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Ett "nytt Heroes 3" är även på gång från Gregory Fulton som var Lead Game Designer för Heroes of Might & Magic III. Jag tror att hans spel kommer ha stilen du pratar om, som de flesta vill ha. Följer utvecklingen med spänning men det finns inga screenshots eller gameplay videos än. Fanstratics (Nytt Heroes 3)

Tyvärr har Greg ganska stora hälsoproblem, vilket gör att det går långsamt, men håller tummarna det kommer.

Medlem

Heroes 3 är min solklara favorit, men är inte lika kritisk till dom senare spelen som vissa. Tycker faktiskt fyran är seriens svagaste titel.

Är försiktigt optimistisk kring den hr upplagan, tycker det känns lovande!

Medlem

Ubisoft har oändligt mycket att bevisa när det gäller HoMM, men blir gärna glatt överraskad.

Inga förväntningar för huvud taget dock.

Medlem

Riktigt fin grafik. Älskat det lilla sporadiska jag spelat av Heroes 3 till och från hela mitt liv.

signatur

"adventurers always go left"

Medlem

En sak som alltid fängslade mig med Heroes of Might and Magic 2 och 3 utöver spelmekaniken var designen på allt, alla varelser, städer, "prylar" hade ett eget designspråk som också återfanns i Might and Magic serien. Jag tänker gå så långt som att säga att stilen som denna serie har fullständigt format min syn på hur tex. drakar och andra väsen "ska" se ut.

Detta spelet har ett tråkigt och generiskt utseende, design och feeling och jag tror tyvärr att även resten av spelet kommer vara likadant.

Call me a pessimist.

Medlem
Skrivet av Lord Silver:

Tyvärr har Greg ganska stora hälsoproblem, vilket gör att det går långsamt, men håller tummarna det kommer.

Japp, känner till det hoppas han återhämtar sig snart. Kom ett nytt nyhetsbrev för inte så längesen, så framåt går det iallafall.

Medlem

Looking forward to this one for sure!

123
Skriv svar