Doom på SNES får en nyrelease genom Limited Run

Robot
Doom på SNES får en nyrelease genom Limited Run

Res helvete på Super Nintendo.

#Doom, #idsoftware


Medlem

Respawnande mostrar😁 Men vilken kul grej att släppa till snes!!

Skribent
Skrivet av TTuffing:

Respawnande mostrar😁 Men vilken kul grej att släppa till snes!!

Helvetet vet du...värsta sorten!

haha..fixade


signatur

"Writer and Fighter"

Öh, finns ju ingen anledning att köpa detta mer än att ha som ett obskyrt samlarobjekt. Super NES-versionen är totalt värdelös om man faktiskt vill spela spelet och inte bara ha det i hyllan.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Öh, finns ju ingen anledning att köpa detta mer än att ha som ett obskyrt samlarobjekt. Super NES-versionen är totalt värdelös om man faktiskt vill spela spelet och inte bara ha det i hyllan.

Löjligt läckert dock! Och det är ju en ny port av spelet, kanske bättre än originalet!

Medlem
Skrivet av ActualAir:

Löjligt läckert dock! Och det är ju en ny port av spelet, kanske bättre än originalet!

Ja, det lockar verkligen som samlarobjekt! En annan sak om en någonsin öppnar det...

Skrivet av ActualAir:

Löjligt läckert dock! Och det är ju en ny port av spelet, kanske bättre än originalet!

Jo, det verkar ju vara ett par förbättringar... Så bättre än originalet blir det ju onekligen.

Medlem

Känns ju helt slöseri med pengar blir mest att dom flesta köper boxen sen kommer den samla damm bara...

Medlem

Jag minns när jag lyssnade på Cypress Hill’s ”Temple of boom” och spelade DOOM på min SNES i mitt pojkrum. På en sk frukost TV.

Kan tillägga att det var en nödlösning…

ELF
Medlem

Riktigt kul att detta görs.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Ok, nu tycker till och mig jag som älskar Doomserien att det börjar gå i överdrift. Utveckla något nytt istället för femtioelva versioner av Doom 1 och 2. Hemmapulare kan gott på egen hand modda så att det går att ”spela” DOOM på en brödrost.

Medlem

Startade upp DOOM på min SNES för några månader sedan och det var ingen vidare upplevelse, kändes väldigt avskalat och flöt väldigt dåligt men det var väl bra för sin tid, kanske denna nya version är bättre.

Medlem
Skrivet av nicbex:

Ok, nu tycker till och mig jag som älskar Doomserien att det börjar gå i överdrift. Utveckla något nytt istället för femtioelva versioner av Doom 1 och 2. Hemmapulare kan gott på egen hand modda så att det går att ”spela” DOOM på en brödrost.

Limited Run Games är inte till för att utveckla nya spel, utan för att släppa läckra samlarutgåvor av existerande titlar. Och sen är ju nytt Doom nyss utannonserat och på gång så båda görs ju parallellt uppenbarligen.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Limited Run Games är inte till för att utveckla nya spel, utan för att släppa läckra samlarutgåvor av existerande titlar. Och sen är ju nytt Doom nyss utannonserat och på gång så båda görs ju parallellt uppenbarligen.

Jag förstår det, men det finns andra spel från id Software som inte är DOOM 1 och 2, känns som att det kommer en ny release av något slag av DOOM 1 och 2 varje kvartal.

Medlem

Blir ett köp om det kommer en icke-amerikansk utgåva så det passar i en svensk eller japansk konsol.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Känns ju helt slöseri med pengar blir mest att dom flesta köper boxen sen kommer den samla damm bara...

Hur många spel har du ospelade på din steam lista...

Skribent
Skrivet av nicbex:

Jag förstår det, men det finns andra spel från id Software som inte är DOOM 1 och 2, känns som att det kommer en ny release av något slag av DOOM 1 och 2 varje kvartal.

Vi fick ju senast Quake 1 och 2 i HD-remakes på samma vis. Doom 3 släpptes ju återigen för ett tag sedan till nyare konsoler. Så det är väl egentligen Commander Keen, Wolf, Quake 3/4 och Quake Wars kvar?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Bounter:

Startade upp DOOM på min SNES för några månader sedan och det var ingen vidare upplevelse, kändes väldigt avskalat och flöt väldigt dåligt men det var väl bra för sin tid, kanske denna nya version är bättre.

Om du vill uppleva något ännu sämre så testa Doom GBA utgåvan. Jag spelade genom den en gång i tiden.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Vi fick ju senast Quake 1 och 2 i HD-remakes på samma vis. Doom 3 släpptes ju återigen för ett tag sedan till nyare konsoler. Så det är väl egentligen Commander Keen, Wolf, Quake 3/4 och Quake Wars kvar?

DooM 3 borde uppdateras grafiken på. Ser ju inte något vidare ut i jämförelse med Doom 1+2 och Quake 1-2 remake.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Vi fick ju senast Quake 1 och 2 i HD-remakes på samma vis. Doom 3 släpptes ju återigen för ett tag sedan till nyare konsoler. Så det är väl egentligen Commander Keen, Wolf, Quake 3/4 och Quake Wars kvar?

Åh, Commander Keen hade jag på kassett när jag var liten så hade mer än gärna sett ett återsläpp den!

Skribent
Skrivet av Gertzy:

Åh, Commander Keen hade jag på kassett när jag var liten så hade mer än gärna sett ett återsläpp den!

De hade nog kunna göra en rolig remake på Commander Keen tror jag.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

De hade nog kunna göra en rolig remake på Commander Keen tror jag.

Hade i så fall gärna sett att de hade ett classic mode så en kan köra originalet också

Medlem
Skrivet av lonian:

Om du vill uppleva något ännu sämre så testa Doom GBA utgåvan. Jag spelade genom den en gång i tiden.

DooM 3 borde uppdateras grafiken på. Ser ju inte något vidare ut i jämförelse med Doom 1+2 och Quake 1-2 remake.

Tycker inte Doom 3 behöver uppdateras, det ser riktigt bra ut bara man drar in ett texture-pack, vilket säger något om allt annat. Släng på alpha-ljudet på pistolen också så det ett otroligt atmosfäriskt spel än idag.

Sen att porta doom 3 och göra en remaster likt q1,q2 kommer innebära ett löjligt hästjobb, tvivlar starkt på att kex klarar av det alls. Hoppet i detaljnivå, teknik och vad som krävs i allt från arbetsflöde till kodning är rätt stort mellan q2-eran och id tech 4.

Om de trots allt ger sig på det lär det ju bli BFG-editon man bygger vidare på vilket många ogillar som faktiskt uppskattade doom 3 just pga att de gör allt för att göra butterhögarna nöjda som tyckte illa om de. Ljusare, ammo överallt, konstant ficklampa, bfg går emot den ursprungliga designen totalt vilket märks tydligt .

1
Skriv svar