Snabbkollen – Brukar du samla på achievements och troféer?

Medlem

Ser inte underhållningen i det, det anspelar bara på samlar behovet hos vissa människor, och jag är VERKLIGEN ingen samlare.
Har tagit platinum i några enstaka spel, där jag inte kan få nog av spelet så jag vill göra allt som bjuds på, men oftast tröttnar jag på spel innan jag ens klarat ut dem😂

Medlem

Är det ett spel jag verkligen gillar så blir det oftast att maxa achievements/trophies för att få ut allt som spelet har erbjuda. Annars tänker jag inte speciellt mycket på det.

Medlem
Skrivet av pazu:

Aldrig lol, världens dummaste grej.

Du har ju tusen spel utan achievements att välja på överhuvudtaget eller hur.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag gjorde det ett långt tag. När jag väl skaffade Xbox 360 så var det en lång period som jag endast kunde spela spel med achievments. Fanns inte det i ett spel så kändes spelet poänglöst (ursäkta ordvitsen).

Medlem

Enda gången jag vill ha ett achievement ska man få en belöning alltså inte något värdelöst skin, något som ger mig en boost på något sätt.

Medlem

Har jag inte låst upp dom innan spelet är slut så går jag inte tillbaka för ta dom.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Om du inte spelar ”The Stanley Parable” i 5 år får du ”Go outside” achievement.

Medlem

Om det är achievements man kan få genom att bara spela spelet och utföra olika challenges där. Bryr mig inte om achievements som är låsta bakom tex att man behöver klara av spelet på en viss svårighetsgrad, klara av det på en viss tid eller achievements som bara kan fås i spelets multiplayerdel.


signatur
Medlem

Jag brukar försöka göra så många som möjligt när jag kör ett spel.
Spelar igenom storyn först och sedan städar jag upp de achievements som går, om de har för mycket grind så struntar jag i dem, spelar väldigt sällan om spel så det blir ett spel åt gången som jag koncentrerar mig på.
I tex fallout 4 så är jag på 99% klar och den enda achievement som jag har kvar är att samla ihop 100.000 Nuka World tickets vilket tar väldigt många timmar att göra så den får vara.

Medlem

Kunde inte brytt mig mindre.

Medlem

Jag avskyr detta och cosmetics aktivt.

Varför?
Jo för att spelutvecklare kommer undan med att släppa content som är 80% cosmetics och 20% riktig content för att:
a) vissa i spelarbasen faktiskt bryr sig om cosmetics (grrrr....)
b) det är svårare att se brist på content i en uppdaterings-splash som är medvetet kryddad med cosmetics-uppdateringar för att man inte ska se hur lite faktisk content som finns där.

Skrivet av Molotov:

Du har ju tusen spel utan achievements att välja på överhuvudtaget eller hur.

Hur blev detta uppröstat?

"Jag tycker att *feature som alla biltillverkare gör* är dåligt och att de borde sluta"
"Ja men då kan du väl GÅ istället!"

Medlem
Skrivet av Mithos-SWE:

Någonstans imellan;
* Japp, är en achievement-jägare
* Jo då, men bara i vissa titlar

Jag börjar inte spela ett spel för att jaga trophies, men om jag spelar ett spel kommer jag troligen försöka få så många av dem som möjligt.

Nä, vill också ha ett mellanalternativ egentligen. Röstade på första av dem men är egentligen ingen hunter på så sätt, jag spelar igenom ett spel för att jag är intresserad av det och tar vissa achievements/trophys om de är "längs vägen" så att säga eller om jag läser om någon som känns överkomlig för mig att ta. Men jagar inte 100% eller sådana som känns för omöjliga för mig att ta. Så jag är mer casual hunter så att säga.

Medlem

För mig är achievements bara någonting som ploppar upp ibland på måfå, ett ypperligt tillfälle att rycka på axlarna och spela vidare.

Medlem

När det först kom i WoW WotLK var intressant och kul att jaga efter. Men inte annars är det bara till viss grad

Medlem
Skrivet av Bodorio:

Hur blev detta uppröstat?

"Jag tycker att *feature som alla biltillverkare gör* är dåligt och att de borde sluta"
"Ja men då kan du väl GÅ istället!"

Kanske 3st förstog vitsen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

När jag var 12 år gammal och man köpte ett spel om året så samlade jag mycket på 360. Det gav en visst nöje att t ex klara spelet på det svåraste eller att låsa upp t ex Recon armorn i Halo 3.

Men som vuxen och alldeless för lite tid kunde jag inte bry mig mindre om påhittet. Stängt av alla notifieringar till och med.

Medlem

Ibland, speciellt om det är ett spel jag verkligen gillar som "V Rising" sist. Ville verkligen få alla achievements, men Dracula på Brutal tog en stund.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Molotov:

Kanske 3st förstog vitsen

Medlem

Om jag ändå närmar mig så brukar jag satsa på det.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Det finns en jag aktivt ”jagar” och det är den man får när man kört på varje vägsträcka i forza horizon spelen.
Annars är det inget jag kollar på.

Medlem

I dont get it


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag tycker att det är lite små trevligt att få en trophy ibland. Men jag sätter alltid spelglädjen först. Och bryr mig inte om att få alla i ett spel.

Medlem

Krävs något väldigt speciellt för att jag ska spela ett spel som saknar den funktionen. Det är väldigt trevligt med inbyggda delmål för min del. Jag köper inte spel enbart för att ta all gamerscore eller en platinum men det finns många spel som blir bättre med.

Det finns också riktigt dåliga exempel, Witcher 3 och Last of Us 1 (ej remake) är två riktigt tydliga exempel med listor på saker som ska utföras som gör det till sämre upplevelser.

Medlem

Rent generellt är spel för enkla. Achievements kan i bästa fall göra resan lite längre och svårare. Precis som med allt annat som rör spel finns det bra och dåliga implementeringar vilket redan nämnts i tråden.

För folkhälsans skulle borde de argaste gubbarna få valmöjligheten att inaktivera achievements helt och hållet.

Medlem

Jag tycker det är ett trevligt inslag och jag blir ofta glad när jag klarat en svår boss eller liknande och det plingar till. Däremot jagar jag väldigt sällan trophies/achievements aktivt utan det bara sker automatiskt när jag spelar.

Har ganska svårt att förstå kritien mot trophies/achievements. Ok, det går ofta inte att stänga av själva progressen att få en achievement, men det går mig veterligen alltid att stänga av notifikationen. Så det är lite som att inte gilla champinjoner = ät inte champinjoner då.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Försöker i regel alltid ta alla trophies i spelen jag spelar på playstation. Har en handfull spel på min profil som inte är 100% men försöker ibland gå tillbaka och beta av så många som möjligt.

Medlem

Alla achievements osv jag har är av en slump. Men det är kul när man får dom 😁

It's not a lake, it's an ocean

Jag jagar inte achievements. Däremot vill jag gärna öka på mitt gamerscore vilket gör att jag fram till ganska nyligen brukade köpa alla multiformatsspel till Xbox i stället för PlayStation. Några achievements blir det ju alltid oavsett om man bryr sig eller inte. Nu spelar jag mer på PlayStation av andra skäl och trophies har jag ingen historia av att samla så då lär jag bry mig ännu mindre.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

12
Skriv svar