Black Myth: Wukong försenas till Xbox Series X/S

Robot
Black Myth: Wukong försenas till Xbox Series X/S

Släpps i augusti på pc och Playstation 5.

#Black-myth-wukong, #Game-science, #nyhetstips


Medlem

Så, än en gång ett problem med Series S? Tog ju ändå hyfsat lång tid för BG3 att komma till Xbox. Även om jag personligen trodde att väntan skulle vara ännu längre.

Hoppas de kan skrota enheten, eller åtminstone låta spelutvecklare att förbise den.

Umi
Medlem

Series S skadar mer än det gör nytta. Inte första gången utvecklare tvingas optimera för den klenare hårdvaran

Medlem

Jag förstår tanken med en billigare "instegsmodell" av Xbox men att kräva att alla spel ska släppas på båda konsoler med samma innehåll var ju dömt att leda till problem.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Series S lyckas att sänka en hel spelgeneration. Hoppas att det aldrig upprepas igen, så tråkigt.

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

Series S lyckas att sänka en hel spelgeneration. Hoppas att det aldrig upprepas igen, så tråkigt.

Ja det är trist, jag som kör på ps5 svär över att alla spel också(med något undantag) kommer till ps4 och det känns som att jag inte får den spelupplevelse jag kunde fått om inte den bromsklossen funnits med i ekvationen.


signatur

Med vänliga hälsningar från Costa Del Sol.

Dex
Medlem

Ska bli intressant om Xbox kommande bärbara enheten också kommer ha samma krav att spel som kommer ska ha samma funktioner osv som dom har till Series X nu när Phil Spencer sa i intervju att dom vill att man ska kunna spela lokalt på handhållna också.
Blir ju ännu en variant (som förmodligen är klenare än Series S) att ta hänsyn till i så fall för utvecklarna om inte den handhållna kommer i nästa generation istället så klart då det säkert finns andra förutsättningar.

Medlem

Att ge Series S sex gig mindre minne kan ha varit det dummaste på länge. Att GPUn är klenare borde inte vara ett så stort problem, dra ner inställningar och upplösning så kommer man nog rätt långt där, men att inte kunna ladda in samma saker som man kan på Series X måste göra portandet svinjobbigt.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Misstänker att man såg streaming som en naturlig del av framtidens spel, Xbox har ju sysslat med det länge i Beta och med Gamepass, och då skulle inte hårdvaran spela lika stor roll.

Medlem

Som ägare av en Series S får jag skämmas lite. Gillar konsolen men det är tydligt att den är lite av en bromskloss den här generationen.

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Jag förstår tanken med en billigare "instegsmodell" av Xbox men att kräva att alla spel ska släppas på båda konsoler med samma innehåll var ju dömt att leda till problem.

Precis, det är ju egentligen inte att de har en billigare instegsmodell som är problemet utan att allt måste fungera likvärdigt på den. Hoppas verkligen Microsoft lär sig utav detta tills nästa generation och inte låter sig dras ned så otroligt igen. T.ex. borde de kunna låta en Series X-version släppas först och sedan en nedbantad Series S-version släppas senare.

Medlem

Iaf lite positivt att enbart Xbox drabbas. Kanske MS lär sig nåt då, men övriga kan ju också anteckna.

Medlem
Medlem

Xbox Series (potati)S nu igen...

Medlem

otroligt att köpare av series x ska lida för att ms var tvungna att släppa en wish version osså.

Medlem

Undrar om det kommer vara samma energi på de spelen Xbox hade i sin Showcase för några dagar sedan? Alla 17st av sina egna de 30.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Undrar om det kommer vara samma energi på de spelen Xbox hade i sin Showcase för några dagar sedan? Alla 17st av sina egna de 30.

Vadå samma energi?

Medlem

Forbes och IGN rapporterar att Xbox-versionerna enligt källor har skjutits upp på grund utav hemligt exklusivitetsavtal med Playstation. Får medhåll från Jez Corden på Windowscentral som bekräftar, och även menar att Microsoft skall ha insinuerat detta till honom redan i juni (länk längre ner).

Detta bör väl i nuläget inte ses som annat än rykten/påståenden. Men det är intressant.

https://www.windowscentral.com/gaming/report-black-myth-wukon...

https://www.ign.com/articles/black-myth-wukong-xbox-delay-due...

https://www.forbes.com/sites/paultassi/2024/08/27/new-report-...

https://www.windowscentral.com/gaming/hotly-anticipated-black...


signatur

Fanboys be gone! 🤮

1
Skriv svar