Den bärbara spelenheten Zotac Zone har utannonserats

Robot
Den bärbara spelenheten Zotac Zone har utannonserats

Kan den konkurrera med Steam Deck och resten av gänget?

#Zotac-zone


Medlem

Let me stop you right there. Windows? Lägg av.

Medlem

Inte kikat på videon men stödjer den VRR?
*"It is also revealed that the handheld has no VRR (Variable Refresh Rate)" (googlade).

Kul hursomhelst med fler aktörer som ger sig in i matchen.

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Inte kikat på videon men stödjer den VRR?
*"It is also revealed that the handheld has no VRR (Variable Refresh Rate)" (googlade).

Kul hursomhelst med fler aktörer som ger sig in i matchen.

Ja. Roligt med fler aktörer. Men nog dead in the water. Tyvärr.

Samma pris som nya Rog Ally X (lika med; svindyr), men sämre på typ allt (förutom hall effect-joysticks och oled-skärm då, men istället ingen vrr). Batteriet är ju också bisarrt litet!? De verkar inte ha lärt sig av Asus misstag med första Rog Ally, batteritiden kommer ju tyvärr vara för dålig jämfört med den aktuella konkurrensen, dessutom till det priset.

Men som sagt. Alltid bra med fler aktörer!

Medlem
Skrivet av Vintersorg:

Ja. Roligt med fler aktörer. Men nog dead in the water. Tyvärr.

Samma pris som nya Rog Ally X (lika med; svindyr), men sämre på typ allt (förutom hall effect-joysticks och oled-skärm då, men istället ingen vrr). Batteriet är ju också bisarrt litet!? De verkar inte ha lärt sig av Asus misstag med första Rog Ally, batteritiden kommer ju tyvärr vara för dålig jämfört med den aktuella konkurrensen, dessutom till det priset.

Men som sagt. Alltid bra med fler aktörer!

Ja dom tar en ganska stor risk att lägga sig så högt i pris. Även om Asus fått en del kritik för saker så skulle jag utan tvekan välja en Rog Ally X framför Gen1 konsol från Zotac. Ska dock bli intressant och se jämförelser senare.

Medlem

Ni som har koll på de här nya roliga bärbara PCna, hur konkurrerar de här för 10 000+ med en Steam Deck som kostar 4 700 kr?

Alltså dubbla priset... Jag förstår ju att prestandan är bättre, men märks det på en så liten skärm ens?

Medlem
Skrivet av Hullken:

Ni som har koll på de här nya roliga bärbara PCna, hur konkurrerar de här för 10 000+ med en Steam Deck som kostar 4 700 kr?

Alltså dubbla priset... Jag förstår ju att prestandan är bättre, men märks det på en så liten skärm ens?

Steam Deck är i grova drag hälften så kraftfull som första generationens Rog Ally Z1 Extreme, så är ju inte riktigt att jämföra äpplen mot äpplen. Men Decken är sjukt prisvärd ändå får man ju säga, dessutom sjukt bra optimerad med tanke på den hårdvaran. Varför prislappen är satt som det är, beror förmodligen på att Valve (kanske?) säljer maskinen med förlust och hoppas på ökad försäljning i Steam butiken istället. Rogs Ally däremot, där är nog de flesta Game Pass- användare och hårdvaruutvecklaren måste sälja förbaskat många enheter istället för att plussa.

Jag tror att de flesta skulle bli riktigt nöjd med en Steam Deck, baksidan är väl att man varken kan spela Fortnite eller CoD (???) på den (Linux Baserad) på grund av någon anti-cheat mjukvara som inte verkar lira med den (någon med större kunskap om detta får gärna rätta mig). Kan hålla med dig om att 10 000:- + maskinerna känns på tok för dyra. Personligen köpte jag en Ally i andra hand, som tyvärr är Windowsbaserad vilket betyder väldigt mycket pill. Men klarar nästan allt som en vanlig Desktop gör. Beror nog helt enkelt på vilken upplevelse man är ute efter Decken är bara ta fram och spela på, medans Windowsmaskinerna skall uppdateras, få blue screen, random crashes osv

Medlem
Skrivet av Hullken:

Ni som har koll på de här nya roliga bärbara PCna, hur konkurrerar de här för 10 000+ med en Steam Deck som kostar 4 700 kr?

Alltså dubbla priset... Jag förstår ju att prestandan är bättre, men märks det på en så liten skärm ens?

Vad jag förstått så är windows enheterna bara bättre än steam deck vid full effekt.
Då bör man sitta med sladden i väggen.
Börjar man köra mer "batterisparande" så är det ingen större skillnad med steam deck.
Steam deck känns som en konsol om man håller sig till steam och ska man spela andra spel tex emulatorer, egs osv så har man nyttan av att det är en PC också


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar