Rekordmånga ändringar i Starfield-koden – det spekuleras i stora nyheter

Robot
Rekordmånga ändringar i Starfield-koden – det spekuleras i stora nyheter

Vad händer under Xbox Games Showcase på söndag?

#spelsommar, #starfield, #xbox-games-showcase

Medlem

Nu kommer det hända grejer

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Kanske blir det värt ett köp någon gång. De kanske har insett att modscenen inte kommer rädda det på samma sätt som med Skyrim.

signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Interaktiva stegar, hissar och dörrar på ingång?

Medlem

Planetary flights!
Spacewalks!
Markfordon!

Knappast troligt.. markfordon ju redan bekräftat. Men de andra är önsketänk...

It's not a lake, it's an ocean

Det finns en del att göra innan Starfield blir den där storslagna upplevelsen många drömde om. Men alla steg i rätt riktning är välkomna. Själv inväntar jag markfordon innan jag hoppar in igen.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Är det fortfarande helt obalanserat när det kommer till storage? Kommer ihåg att jag till slut fick problem med lagringen på skeppet..

Tänkte att ja men de löser jag genom att bygga en bas och dumpa allt där.. Bara att boxarna på basen kanske rymde 250 enheter medans de på skepp rymde +2500. Borde vara tvärtom..

Medlem
Skrivet av Dunder:

Kanske blir det värt ett köp någon gång. De kanske har insett att modscenen inte kommer rädda det på samma sätt som med Skyrim.

Skyrim behövde inte räddas, skulle till och med argumentera att inget Bethesdaspel innan Starfield behövt räddas. Och att enbart Bethesda kan rädda Starfield.

signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Skyrim behövde inte räddas, skulle till och med argumentera att inget Bethesdaspel innan Starfield behövt räddas. Och att enbart Bethesda kan rädda Starfield.

I call your bluff with a royal straight fallout 76....

Medlem
Skrivet av trashlight:

I call your bluff with a royal straight fallout 76....

LALALALALALA FO76 FINNS INTE LALALALALA

signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Kan verkligen inte hålla med. Testade det som senast för någon vecka sedan och det känns fortfarande inte "färdigt".

signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

LALALALALALA FO76 FINNS INTE LALALALALA

Hahaha 🤣

Medlem
Skrivet av Dunder:

Kan verkligen inte hålla med. Testade det som senast för någon vecka sedan och det känns fortfarande inte "färdigt".

Intressant, utveckla gärna.

signatur

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Intressant, utveckla gärna.

Det är fruktansvärt trasigt, även efter alla community patches som har kommit.

På tal om Fo76 så är ju det det enda Bethesda-spel de faktiskt har fortsatt uppdatera och laga. Jämfört med deras andra spel är det i ganska bra skick numera.

signatur

Medlem
Skrivet av Dunder:

Det är fruktansvärt trasigt, även efter alla community patches som har kommit.

Kan du ge några exempel?

signatur

Medlem

Spelet är så jävla upphackat i menyer och laddtider att inget kan få mig att spela det igen. Stort som ett hav, djupt som en pöl

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Kan du ge några exempel?

Kanske inte trasigt, men rent utav dåligt och ej färdigt skulle jag säga.
Kass story och tråkiga sidouppdrag, tråkiga strider, dåliga rymdstrider, tomma planeter, horribla menyer och dränkt i laddtider. Dom skulle bara ha gjort Elder scrolls 6 istället så hade alla varit nöjd, dom tog på sig ett alldeles för utmanande projekt och hade inte tid att färdigställa den vision som Todd hade skulle jag gissa på.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Kan du ge några exempel?

Den ökända FPS-buggen är ett utmärkt exempel. Tack vare Fo76 är den äntligen fixad, men självklart finns den i Skyrim.
Folk har kunnat göra karriärer som content creators tack vare att det är så otroligt trasigt. Nästan varenda wiki-sida har en lång lista med buggar.

Du kan inte på allvar tro att Skyrim av alla spel är ett spel utan buggar

signatur

Medlem
Skrivet av Dunder:

Den ökända FPS-buggen är ett utmärkt exempel. Tack vare Fo76 är den äntligen fixad, men självklart finns den i Skyrim.
Folk har kunnat göra karriärer som content creators tack vare att det är så otroligt trasigt. Nästan varenda wiki-sida har en lång lista med buggar.

Jag har aldrig hävdat att Skyrim inte har buggar, jag motsätter mig ditt påstående att det var ofärdigt. Att ett spel har buggar gör det inte ofärdigt, för om så är fallet så har det aldrig någonsin släppts ett färdigt spel. Kritiken mot Starfield är att det känns ofärdigt och ytligt, inte att det finns buggar. Starfield är Bethesdas mest buggstädade spel på årtionden, och har ingenting med moddares påstående att spelet inte kan fixas med moddar.

signatur

Medlem

Jag undrar om de fortfarande har kvar spelarnas förtroende. ES6 behöver bli deras bästa spel på länge.

Törs man hoppas på något nytt om ES6 på kommande spelshow?

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Medlem

Kul med Xbox Show! Kommer sitta spikade på söndag kl 19! 🙂

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Jag har aldrig hävdat att Skyrim inte har buggar, jag motsätter mig ditt påstående att det var ofärdigt. Att ett spel har buggar gör det inte ofärdigt, för om så är fallet så har det aldrig någonsin släppts ett färdigt spel. Kritiken mot Starfield är att det känns ofärdigt och ytligt, inte att det finns buggar. Starfield är Bethesdas mest buggstädade spel på årtionden, och har ingenting med moddares påstående att spelet inte kan fixas med moddar.

Agree to disagree, helt enkelt. Det är skillnad på att spel "har buggar" och spel som är så trasiga som Skyrim är.
Det kan fortfarande vara ett roligt spel, men att det är ett ofärdigt spel råder det inga tvivel om för mig i alla fall.

Att Starfield skulle vara det mest buggstädade spelet tar jag med en rejäl skopa salt.

signatur

Medlem
Skrivet av Dunder:

Agree to disagree, helt enkelt. Det är skillnad på att spel "har buggar" och spel som är så trasiga som Skyrim är.
Det kan fortfarande vara ett roligt spel, men att det är ett ofärdigt spel råder det inga tvivel om för mig i alla fall.

Att Starfield skulle vara det mest buggstädade spelet tar jag med en rejäl skopa salt.

Märklig kulle att välja att dö på, men you do you. Du har objektivt fel.

signatur

Geeks Gaming
Skrivet av McRaoul:

Kanske inte trasigt, men rent utav dåligt och ej färdigt skulle jag säga.
Kass story och tråkiga sidouppdrag, tråkiga strider, dåliga rymdstrider, tomma planeter, horribla menyer och dränkt i laddtider. Dom skulle bara ha gjort Elder scrolls 6 istället så hade alla varit nöjd, dom tog på sig ett alldeles för utmanande projekt och hade inte tid att färdigställa den vision som Todd hade skulle jag gissa på.

Tror den du citerade syftade på skyrim

Medlem
Skrivet av magma:

Törs man hoppas på något nytt om ES6 på kommande spelshow?

Det tror jag nog faktiskt inte! Om det blir något en halvdan cinematiska trailer som inte säger något alls.

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Märklig kulle att välja att dö på, men you do you. Du har objektivt fel.

Haha okej

signatur

Medlem

Dom patchar om det till Fallout 5.

Medlem

Spännande 🙂 Tar en paus från spelet nu efter ca 600+ timmar. För egen del har spelet varit riktigt roligt och väldigt buggfritt. Ser fram emot att köra om det några gånger till när det kommer mer innehåll och officiellt mod-stöd.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Vad är det för FPS-bugg? Jag har aldrig haft problem med FPSen i Skyrim.

Medlem
Skrivet av Gubbtjyv:

Vad är det för FPS-bugg? Jag har aldrig haft problem med FPSen i Skyrim.

Finns hur många exempel som helst, det är/var ett välkänt problem med deras fysikmotor

signatur

12
Skriv svar