Sänkta systemkrav för No Rest for the Wicked

Robot
Sänkta systemkrav för No Rest for the Wicked
Medlem

Spelar det på min Lenovo legion go. Det rullar på bättre nu i performance mode och sänka scale rendering till 65%. Är några fps drops än och kan vara lite störande. Men de gör ett bra jobb och hoppas de bara blir bättre

Medlem

Det är ett spel jag håller ögonen på. Ser väldigt mysigt ut, men väntar nog in 1.0 först


signatur

Processor: Intel Core i7 14700k
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Det där är en jäkligt trist utveckling vad gäller betyg. Har ett spel problem vid lanseringen så spelar det ingen roll hur bra det är, folk lämnar ett argt betyg och antingen returnerar det, eller bara spelar vidare när problemen rättats till, utan att ändra betyget. Märkte det tydligt under Last Epochs launch.
Det kan leda till en fruktansvärt felaktig bild av ett spel för de som tittar på det senare och funderar på ett köp.

Medlem
Skrivet av Ender:

Det där är en jäkligt trist utveckling vad gäller betyg. Har ett spel problem vid lanseringen så spelar det ingen roll hur bra det är, folk lämnar ett argt betyg och antingen returnerar det, eller bara spelar vidare när problemen rättats till, utan att ändra betyget. Märkte det tydligt under Last Epochs launch.
Det kan leda till en fruktansvärt felaktig bild av ett spel för de som tittar på det senare och funderar på ett köp.

Ja? Det är ju upp till utvecklarna att släppa spel som fungerar. Klart betygen ska vara dåliga om man köper nått som inte fungerar även om spelet kanske blir kul nån gång i framtiden.

Dock vid early access så bör kanske betygen resetas vid 1.0 (om det nu inte gör det)

Medlem
Skrivet av Ender:

Det där är en jäkligt trist utveckling vad gäller betyg. Har ett spel problem vid lanseringen så spelar det ingen roll hur bra det är, folk lämnar ett argt betyg och antingen returnerar det, eller bara spelar vidare när problemen rättats till, utan att ändra betyget. Märkte det tydligt under Last Epochs launch.
Det kan leda till en fruktansvärt felaktig bild av ett spel för de som tittar på det senare och funderar på ett köp.

Skrivet av Ralf:

Ja? Det är ju upp till utvecklarna att släppa spel som fungerar. Klart betygen ska vara dåliga om man köper nått som inte fungerar även om spelet kanske blir kul nån gång i framtiden.

Dock vid early access så bör kanske betygen resetas vid 1.0 (om det nu inte gör det)

Tänkte precis nämna detta. Jag kan tänka mig dra det steget längre och tycka att man inte bör recensera early access alls och vänta till 1.0.

Medlem

Jag gillar spelet skarpt och speciellt världen!
Otroligt vackert och intressant lore.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Jag fattar inte ens varför man kan recensera ett EA-spel. Samt varför man ens beklagar sig då man vet vad man ger sig in på, man alpha-testar ett spel, hur svårt kan det vara?

Medlem
Skrivet av Therant:

Jag fattar inte ens varför man kan recensera ett EA-spel. Samt varför man ens beklagar sig då man vet vad man ger sig in på, man alpha-testar ett spel, hur svårt kan det vara?

Fattar typ inte heller det, det är konstigt, samtidigt så ligger ju spelen i EA i 100 år nuförtiden och i flera fall är EA "släppet".


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Inte testat detta än. Bra sugen.
Världen ser väldigt intressant ut.

1
Skriv svar