Spana in en imponerande makrovärld i Empire of the Ants
Ingen går på "actual in-game footage" längre, suck. De borde helt enkelt sluta skriva det.
Var stod det? Stod ju inte nånstans?
Men att det där är i real-time ser man ju nästan direkt. Det är såklart riktigt snyggt, men knappast ogörbart. Det rullar dessutom garanterat på en dator i klippet. Högupplösta texturer och lite ur fokus-shots på makronivå gör mycket bara det 😁
Det är inte ens det snyggaste spelet just nu som rullar i realtid, så jag förstår inte vad det är man ska ”gå på”?
Var stod det? Stod ju inte nånstans?
Men att det där är i real-time ser man ju nästan direkt. Det är såklart riktigt snyggt, men knappast ogörbart. Det rullar dessutom garanterat på en dator i klippet. Högupplösta texturer och lite ur fokus-shots på makronivå gör mycket bara det 😁
Det är inte ens det snyggaste spelet just nu som rullar i realtid, så jag förstår inte vad det är man ska ”gå på”?
Det proklamerades precis i början (0:02) av filmklippet.
Ja, @gryzor det där med "actual in-game footage" bör tas med ett badkar salt.
Vi får helt enkelt se hur det ser ut när det börjar närma sig ett färdigt spel, men det visuella var imponerande. Det kändes mer som en naturdokumentär än ett spel - men det är kanske tanken.
Det är nog inte ett spel för mig, men hoppas att det blir en bra slutprodukt.
Jo... det gick att se polygoner ..på några ställen.
(eg :29 spetsig stretching (typiskt i scan) stambotten o lite här o var i mossor m.m, :37 Närbild löv m.m).
Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.
Var stod det? Stod ju inte nånstans?
Men att det där är i real-time ser man ju nästan direkt. Det är såklart riktigt snyggt, men knappast ogörbart. Det rullar dessutom garanterat på en dator i klippet. Högupplösta texturer och lite ur fokus-shots på makronivå gör mycket bara det 😁
Det är inte ens det snyggaste spelet just nu som rullar i realtid, så jag förstår inte vad det är man ska ”gå på”?
1) Jo. Står direkt när man startar filmen. Över hela skärmen. Titta igen.
2) De gör (som alla andra) en Watch Dogs 2 och "renderar" det frame för frame och klipper ihop det till 4k@60fps, vilket är mindre imponerande än när de gjorde Babylon 5 på en Amiga 4000 med Toastmaster / Lightwave 3D för ~20 år sedan.
Dagens "3DEngines" är i princip mer avancerade än dåtidens raytracers, vilket gör det än mer scumbag:igt. De borde speca processor, gpu och köra med capture för att ens få skriva något sådant och köra det REAL-TIME, inte något hittepå som sådan här dynga som är totalt intetsägande.
Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?
Lite snyggare än Empire of the Undergrowth, men är det roligare?
(Btw av någon anledning kom jag att tänka på skogsbanan i UT2003 när myran klättrade upp för trädet.)
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
1) Jo. Står direkt när man startar filmen. Över hela skärmen. Titta igen.
2) De gör (som alla andra) en Watch Dogs 2 och "renderar" det frame för frame och klipper ihop det till 4k@60fps, vilket är mindre imponerande än när de gjorde Babylon 5 på en Amiga 4000 med Toastmaster / Lightwave 3D för ~20 år sedan.
Dagens "3DEngines" är i princip mer avancerade än dåtidens raytracers, vilket gör det än mer scumbag:igt. De borde speca processor, gpu och köra med capture för att ens få skriva något sådant och köra det REAL-TIME, inte något hittepå som sådan här dynga som är totalt intetsägande.
Man ser ju klart och tydligt att det hackar till på flera ställen i klippet så det är inspelat i realtid.