Till slut – gamla Diablo och Warcraft säljs på Battle.net
Spelade igenom warcraft 2 för några månader sen, förvånad hur mycket kul man kan ha med det spelet fortfarande.
Instämmer helt! Spelade igenom WC2 för ~2 år sedan och blev glatt överraskad över hur väl det höll än idag. Riktigt bra spel!
När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.
Gött, har gog-versionerna som funkar riktigt bra. Kan starkt rekommendera Diablo 1 än idag för er som inte spelat det!
Första diablo är riktigt underskattat, jag skulle säga det är bättre än 4:an tragiskt nog.
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |
En uppdatering....
Jag har de senaste 2 dagarna försökt köpa warcraft 1 och 2.
Warcraft 2 är tillgängligt i battle net store, 1:an är inte det.
På forumen så har folk skrivit att GoG versionerna inte är kompatibla med Battle.Net versionen.
Imorse fick jag svar från Blizzard supporten att warcraft 1 måste köpas via GoG då det inte finns i Battle.Net store.
Vilket är märkligt då dem marknadsfört det att Diablo 1, Warcraft 1 & 2 är tillgängliga i Battle.Net.
Profectus est bonus introductionem scitis quoniam coepit usquam
En uppdatering....
Jag har de senaste 2 dagarna försökt köpa warcraft 1 och 2.
Warcraft 2 är tillgängligt i battle net store, 1:an är inte det.
På forumen så har folk skrivit att GoG versionerna inte är kompatibla med Battle.Net versionen.
Imorse fick jag svar från Blizzard supporten att warcraft 1 måste köpas via GoG då det inte finns i Battle.Net store.
Vilket är märkligt då dem marknadsfört det att Diablo 1, Warcraft 1 & 2 är tillgängliga i Battle.Net.
Fast 1:an finns ju på Battle.net? Eller missförstår jag dig?
"Writer and Fighter"
Fast 1:an finns ju på Battle.net? Eller missförstår jag dig?
Länken säger bara, det finns inget här. det är en tom sida utan någon info alls
Kan inte lägga till det i varukorgen etc.
Alla andra spel funkar att köpa, men inte Warcraft 1, eller så är det bara jag som är den enda som har detta fel.
Blizzard supporten sa att det inte finns via deras shop, man måste köpa det via gog.com.
DÅ den länken inte funkar för mig, så blir ju deras påstående falsk marknadsföring om man ska hårddra det då deras officiella nyhetssida så står det att alla finns via deras shop
Länken säger bara, det finns inget här. det är en tom sida utan någon info alls
Kan inte lägga till det i varukorgen etc.
Alla andra spel funkar att köpa, men inte Warcraft 1, eller så är det bara jag som är den enda som har detta fel.
Blizzard supporten sa att det inte finns via deras shop, man måste köpa det via gog.com.
DÅ den länken inte funkar för mig, så blir ju deras påstående falsk marknadsföring om man ska hårddra det då deras officiella nyhetssida så står det att alla finns via deras shop
Va? För mig går det utmärkt at klicka och köpa. Ser ut så här.
"Writer and Fighter"
Va? För mig går det utmärkt at klicka och köpa. Ser ut så här.
<Uppladdad bildlänk>
Men....
Jag kan köpa allt i deras bibliotek, förutom Warcraft 1.
Sidan är alltid tom, har provat med olika webläsare, olika datorer, både hemma och på jobbet, med privatmobil och jobbmobil samt via deras launcher. Nada för min del.
Oerhört märkligt.
Yes!
Nu idag gick det att köpa Warcraft 1 via deras launcher (Battle net).
Vettefan vad som strulade, men hade redan gett upp och tänkte inte ha WC2 på battle net och sedan WC1 på GoG, där jag förövrigt inte ens har ett konto.
Så kollade jag idag bara för skojs skull, och vips så funkade allt, bara typ en månad efter dem lanserade dem på deras shop och blizzard sa till mig att köpa dem via GoG istället då WC1 inte var tillgängligt via deras shop.
Nåt måste varit galet, för mycket AI svar kanske