En specialstyrka med veteraner ska göra Payday 3 bättre
Och Starbreeze försäkrar att de är medvetna om att många inte är nöjda.
Nu ska jag flagga för att jag inte ens testat Payday 3, men jag har upplevt andra spelsläpp som inte varit optimala (om man uttrycker sig snällt). Det här är vad jag läser:
Bla, bla, bla
Gör bara ett helt okej spel från första början. Vad kostar allt det här efterspelet i personalkostnader?
Det värsta är att det här blivit norm dessutom. Vilken värld vi lever i.
Carbonara görs inte med grädde.
Payday 3 kändes ganska snabbt som en Payday 2 beta med HD texture pack.
3an är så avskalad från funktioner att det inte på något vis känns som en uppföljare, förstår verkligen kritiken.
Jag var själv extremt peppad på 3an då jag haft 2an väldigt kärt om hjärtat och nöt igenom nästan alla achievements med kompisar.
Som inbiten Payday fan skulle jag helst se att de skrotar 3an, och gör en 4a som lever up till Payday 2.
Alltså, jämför man spelarstatistiken på Steam för Payday 2 och 3 blir det tydligt. Peaken de senaste 24 timmarna för tvåan är 37 000. Trean? 758.
En Bamseponny av folket
Det där är ju en sjuk utmaning så många tampas med. The Sims 4 släpps och har bara en bråkdel av allt innehåll The Sims 3 samlat på sig, och så vidare.
Jo man kan ju anta att det helt klart ger en ökad användarnabas. Men att det samtidigt skulle kunna ge blodad tand till fler spelare som för ökat intresse för kommande spel.
Se på många av de spelen som ges ut av Epic, inte sällan kommer de ett par månader innan nästa spel i en serie släpps.
Om nästa spel inte har något att erbjuda mer än det som redan erbjuds så tror jag att man får svårt att sälja in det. Men det är ju spekulationer från min sida.
Fast om en uppföljare är bra så går ju majoriteten över till det. Oavsett priser.
Skulle recensioner och spelare tala extremt gott om 3an så hade ju garanterat folk spelat det i drivor och övergett 2an.