Öde ö: 5 Tv-serier
Nu är det dags för nästa omgång i "Öde ö" och denna gången gäller det tv-serier.
Likt förra gången så skeppas du iväg till en öde ö och där ska du spendera resten av ditt liv.
Du får lov att välja 5 tv-serier (utrustning finns på plats) att spendera tiden med.
Här finns tråden där vi valde 5 filmer: Öde ö: 5 filmer
Tänk på att det inte handlar om ens 5 bästa serier utan serier som ni tror kommer att räcka för resten av ert liv på en öde ö.
Mina 5 utan ranking:
* The Office (Amerikanska)
* Game of Thrones
* Arkiv X
* Arrested Development
* Supernatural
Ännu en dag i paradiset.
Man tar väl de 5 längsta i världen så man har nåt att kolla på, även om de är lite dåliga så har man ju iaf nåt som inte tar slut på en gång. Tar man 5 serier man redan sett är man ju dum. Man ska ju ändå vara på den där ön i en herrans massa år.
Bra tanke.
Hur ser dina 5 ut då?
Ännu en dag i paradiset.
Bra tanke.
Hur ser dina 5 ut då?
Lär ju bli typ General Hospital, Days of our lives, The Young and the Restless, Coronation Street, och Emmerdale kanske. Då har man lite och titta på.
Babylon 5
The Expanse
The Seven Deadly Sins
Ster Trek Enterprise
Och för att det är en av de längsta serier jag kan komma på :
Prisoner (hette Kvinnofängelset på svenska.)
Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.
Lär ju bli typ General Hospital, Days of our lives, The Young and the Restless, Coronation Street, och Emmerdale kanske. Då har man lite och titta på.
Smart med days of our lives. Tar nog en miljard år att titta klart på den serien
Lorem ipsum dolor sit amet
Prisoner - Cellblock H / Kvinnofängelset ca 700 episoder.
1# FZ Troll
Prisoner - Cellblock H / Kvinnofängelset ca 700 episoder.
Det är ju småpotatis. General Hospital har typ 15000 episoder.
Utan inbördes ordning:
Arkiv X
Star Trek: The Next Generation
House
Mentalisten
Lilla huset på prärien
Följde Arkiv X på 90-talet, som alla andra, och såg om serien från start här om sommaren och tycker att den tål att ses om. Likaså Star Trek TNG, som jag följde på 90-talet och såg om från start till slut på netflix för några år sedan, och än idag kan jag sätta igång ett helt random avsnitt för att ta död på lite tid då och då. Jag gillar en god murder mystery förresten, därav Mentalisten, och House är ju ungefär som det också. Följde båda dessa på TV när det begav sig och råkade också få frugan hooked på båda. Sedan köpte vi alla säsongerna på DVD också och såg om båda serierna från start till slut och det lustiga är att man kom faktiskt inte ihåg upplösningen på gåtorna vid en omtittning, så det var som att se avsnitten för första gången. På senare tid har jag även, likt med Star Trek, kunnat se om random avsnitt då och då (repriser går på TV fortfarande) och återigen minns man inte hur de slutade, så dessa har definitivt se om-värde. Och slutligen, Lilla huset på prärien, nio säsonger, över 200 avsnitt gammal hederlig TV-underhållning liksom.