TIPSA Split-Screen

Medlem
TIPSA Split-Screen

Hej,
Hittade ingen split-screen tråd. Kanske letade jätte dåligt?

Hur som söker jag tips på spel där jag och sambon kan köra split-screen hemma hos oss och joina min bror och hans sambo som också kör split-screen hemma hos sig. Alltså combo local play och online eller vad man säger. Tänkte vi skulle spela BG3 när det kommer till Xbox men till saken hör ju att min bror endast äger Series S vilket tydligen blir utan split-screen så den iden var ju mindre bra.

Vänder mig till er kära gamers finns det något att rekommendera?

Tack på förhand och sorry om denna tråd redan finns
Mvh

Medlem

Fortnite är ett av de få spel som har splitscreen, funkar utmärkt att kombinera med onlinespelare
(ljudet var dock mixat så man får nog sätta på dövläge med 'synliga ljud' och dra ner ljudeffekterna)

Det andra jag spelat själv är mest minecraft men vill du ha online får du starta en server eller köpa realms,
det kan å andra sidan spelas på både mobiler och PC så just splitscreen är inte viktigast.

Annars är det äldre spelserier som gäller Borderlands, Gears of War, Halo som alla har rötter i 360 tiden då splitscreen var en grej.

Jag har inte full koll på exploration coop rpg, men risken är ju att splitscreen inte finns i de senare releaserna som du märkt.

1
Skriv svar