Efter björnsexet – Baldur's Gate III utlovar kåtslag

Robot
Efter björnsexet – Baldur's Gate III utlovar kåtslag

Utvecklare "förvånad" över graden av kåthet.

#baldurs-gate-3, #baldurs-gate-iii


Medlem

Vi diskuterade BG3 på Discord häromkvällen:

- Såg ni den där TikTok-videon från Baldur's Gate 3 när dom stöter på ett par ogres som knullar?
- Alltså vad fan är det för spel, går det bara ut på att ligga med en massa monster?
- Nej, så klart inte!
- ... men du kan om du vill.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Valfrihet är alltid bra. Skönt att de inte lagt in moralism i spelet. Gillar även att man kan ha polyamorösa förhållanden. Min bard kommer att bli en bisexuell casanova och livsnjutare

Medlem

Känns cringe och gammalt att man marknadsför spelet på detta sätt.

Medlem

Tror detta är nog årtiondets Aftonbladet-rubrik på FZ

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Valfrihet är alltid bra. Skönt att de inte lagt in moralism i spelet. Gillar även att man kan ha polyamorösa förhållanden. Min bard kommer att bli en bisexuell casanova och livsnjutare

Finns det någon annan slags bard?

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Känns cringe och gammalt att man marknadsför spelet på detta sätt.

Håller med.
Känns som att intresset runt BG3 varit lite ljummet med tanke på det storslagna arvet det bär på. Kanske är detta deras sätt att skapa hajp.

Vilket som är det rätt patetisk marknadsföring. Lär säkert gå hem hos Liberalerna dock XD


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Yikes på den tweeten

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Känns cringe och gammalt att man marknadsför spelet på detta sätt.

Sant sant, men sex kommer alltid att sälja det är sen gammalt. Tydligen producerades det porr redan i det gamla Egypten det vet man med säkerhet eftersom Ted Borg säger att det var så. Allt som publiceras på internet är ju som bekant sant.

https://m.youtube.com/watch?v=Z-FVlsB2Yuw&pp=ygURdGVkIGJvcmcg...

Medlem

Kärnfamiljen är väl det enda som är tabu i spelbranschen idag.

Avstängd
Skrivet av Sillgam:

Känns cringe och gammalt att man marknadsför spelet på detta sätt.

Snarare att det är fräscht igen. Mer sex och romanser i TV-spel säger jag!

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Känns cringe och gammalt att man marknadsför spelet på detta sätt.

Varför skulle utvecklarna inte haka på en viral trend? Vore oerhört dumt att inte göra det.

Det känns mer cringe och gammalt att vara sexualmoralist. Du är inte tvingad till att ha ett enda förhållande i spelet. Du kan välja att vara en celibatmunk om du vill. Allt handlar om stor valfrihet.

Skrivet av Kyraal:

Finns det någon annan slags bard?

Hahaha

eld
Medlem
Skrivet av Kyraal:

Finns det någon annan slags bard?

Medlem

Nu fick du mig att skratta nästan lika högt som när jag först såg filmen Vilken jäkla bra scen

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Sant sant, men sex kommer alltid att sälja det är sen gammalt. Tydligen producerades det porr redan i det gamla Egypten det vet man med säkerhet eftersom Ted Borg säger att det var så. Allt som publiceras på internet är ju som bekant sant.

https://m.youtube.com/watch?v=Z-FVlsB2Yuw&pp=ygURdGVkIGJvcmcg...

Det kommer vara samma sak även i framtiden, även om bevisen saknas.

https://m.youtube.com/watch?v=_huyf4J_Nks

Verkar som Witcher-spelen har fått konkurrens när det gäller sex och naket.

Kommer det slå sex på en enhörning, eller varför inte scenen där man skrämmer slag på en dvärg som tror han hör spöken som knullar.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Finns det någon annan slags bard?

Alexander Bard?

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Sant sant, men sex kommer alltid att sälja det är sen gammalt.

Ja, så är det och det är därför det är pinsamt när någon känner att de behöver använda sig av sex för att sälja en produkt.

Skrivet av JohannaBjärred:

Snarare att det är fräscht igen. Mer sex och romanser i TV-spel säger jag!

Nej, att marknadsföra spel på detta sätt är oerhört pinsamt och gammalt. Sen vet vi att du gärna vill se mer av allt. Så länge det är vitt, dvs.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Varför skulle utvecklarna inte haka på en viral trend? Vore oerhört dumt att inte göra det.

De får göra vad de vill. Det gör det inte mindre pinsamt. Det skriker snarare osäkerhet kring hur de ska marknadsföra ett crpg till den breda massan.

Skrivet av Mikaelh:

Det känns mer cringe och gammalt att vara sexualmoralist. Du är inte tvingad till att ha ett enda förhållande i spelet. Du kan välja att vara en celibatmunk om du vill. Allt handlar om stor valfrihet.

Hahaha

Du verkar ha svårt med läsförståelsen. Hur ska du klara spela igenom bg3? Jag sa inget om spelets innehåll. Enbart hur de marknadsför det.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Ja, så är det och det är därför det är pinsamt när någon känner att de behöver använda sig av sex för att sälja en produkt.

Nej, att marknadsföra spel på detta sätt är oerhört pinsamt och gammalt. Sen vet vi att du gärna vill se mer av allt. Så länge det är vitt, dvs.

Skrivet av Sillgam:

De får göra vad de vill. Det gör det inte mindre pinsamt. Det skriker snarare osäkerhet kring hur de ska marknadsföra ett crpg till den breda massan.

Du verkar ha svårt med läsförståelsen. Hur ska du klara spela igenom bg3? Jag sa inget om spelets innehåll. Enbart hur de marknadsför det.

Mest imponerad att du inte kan skriva inlägg utan personliga påhopp.

Lätt att vara kaxig när man är anonym!

eld
Medlem
Skrivet av Sillgam:

De får göra vad de vill. Det gör det inte mindre pinsamt. Det skriker snarare osäkerhet kring hur de ska marknadsföra ett crpg till den breda massan.

Du verkar ha svårt med läsförståelsen. Hur ska du klara spela igenom bg3? Jag sa inget om spelets innehåll. Enbart hur de marknadsför det.

Med marknadsföra så menar du skriva en tweet för att folk är nyfikna på ämnet?

Avstängd
Skrivet av Sillgam:

Ja, så är det och det är därför det är pinsamt när någon känner att de behöver använda sig av sex för att sälja en produkt.

Nej, att marknadsföra spel på detta sätt är oerhört pinsamt och gammalt. Sen vet vi att du gärna vill se mer av allt. Så länge det är vitt, dvs.

Sex är inte farligt, det är världens mest naturliga sak. Du borde testa det.

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Mest imponerad att du inte kan skriva inlägg utan personliga påhopp.

Lätt att vara kaxig när man är anonym!

Du menar likt det personliga påhoppet du gjorde på mig i din kommentar? Haha.

Skrivet av eld:

Med marknadsföra så menar du skriva en tweet för att folk är nyfikna på ämnet?

Ja. Det är marknadsföring.

Skrivet av JohannaBjärred:

Sex är inte farligt, det är världens mest naturliga sak. Du borde testa det.

Haha. Citera gärna kommentaren från mig där jag uppgav att jag har något problem med spelets innehåll.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Du menar likt det personliga påhoppet du gjorde på mig i din kommentar? Haha.

Ja. Det är marknadsföring.

Haha. Citera gärna kommentaren från mig där jag uppgav att jag har något problem med spelets innehåll.

Jag konstaterade. "Haha"

eld
Medlem
Skrivet av Sillgam:

Ja. Det är marknadsföring.

Ska de undvika frågor runt sex?

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Känns cringe och gammalt att man marknadsför spelet på detta sätt.

Fast de var ju en live audience som valde dialogen som ledde till scenen med björnen, inte utvecklarna själva. Sen blev nog alla tagna på sängen över resultatet. I fallet av artikeln är det ju en writer som skriver detta inte utvecklarna.

Sen har de definitivt hjälpt marknadsföring men de är nog svårt att påstå att de var helt uttänkt strategi.

Medlem
Skrivet av RiddarKatig:

Det kommer vara samma sak även i framtiden, även om bevisen saknas.

https://m.youtube.com/watch?v=_huyf4J_Nks

Ted Borgs ord är bevis nog!

Medlem
Skrivet av eld:

Ska de undvika frågor runt sex?

TäNk På BaRnEn!!!11!!


signatur

I drank what?

Medlem

Vet inte om jag kommer att köpa spelet. Men är glad att ett spel som inte bara har övervåld är ok. Kul med lite vuxet innehåll för en gångs skull(våld är för barn men snusk blandat med annat får inte ens vuxna se nuförtiden). Ska man se snusk så måste man titta på ren porr. Skulle vara trevlig som i det här spelet tydligen att inte behöva ser det extremt hela tiden. Om våld hade varit porr då hade vi haft internet sidor där folk bara köttar ner varandra så att blodet sprutar med olika vapen.

Medlem

Jävla furries.


signatur

1338 - One Step Above

12
Skriv svar