60 fps-patch till A Plague Tale: Requiem släppt på Playstation och Xbox
Fint spel. Absolut.
Trist dock att detta kom så här långt efter faktiskt släpp, det är ett sådant spel jag har svårt för att se att jag kommer spela om.
Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler
Frågan är om berättelsen verkligen är avslutad här och nu. Jag håller på att spela igenom föregångaren och av någon anledning valde jag att gå in på studions hemsida. Under 2023 har de lagt upp ett flertal jobbannonser för just "Plague"-teamet.
Fint spel. Absolut.
Trist dock att detta kom så här långt efter faktiskt släpp, det är ett sådant spel jag har svårt för att se att jag kommer spela om.
Därför man ej spelar spelet direkt vid lansering. Dyrare och betydligt sämre.
Ah nu när jag har spelat klar det så kommer patchen.
Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X
ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080
Spelade igenom detta när det kom och hade riktigt trevligt. Tänkte inte nämnvärt på att det var 30fps, men är och andra sidan inget hektiskt Call Of Duty-tempo i detta.
Håller med här. Överraskande nog. Skillnaden mellan 30 och 60 fps brukar vara kännbart. Men är ju, som du säger, inget CoD-tempo.
En Bamseponny av folket
Frågan är om berättelsen verkligen är avslutad här och nu. Jag håller på att spela igenom föregångaren och av någon anledning valde jag att gå in på studions hemsida. Under 2023 har de lagt upp ett flertal jobbannonser för just "Plague"-teamet.
Spännande! Jag tror absolut det kommer ett tredje spel, men kul att det redan finns tendenser. 2025?
En Bamseponny av folket
Spelade igenom detta när det kom och hade riktigt trevligt. Tänkte inte nämnvärt på att det var 30fps, men är och andra sidan inget hektiskt Call Of Duty-tempo i detta.
Håller med här. Överraskande nog. Skillnaden mellan 30 och 60 fps brukar vara kännbart. Men är ju, som du säger, inget CoD-tempo.
Nice! Jag slutade efter typ 2 timmar pga det förbenade blurret till 30 fps. Hoppades på en sådan här patch och sparade spelet tills dess. Äntligen.
Lirade det på PS5. Har för mig att spelet stödjer 40fps på 120Hz TVs i game mode på TVn vilket jag har..
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||
Är det nåt bättre än det första? Tyckte det blev alldeles för repetitivt och tråkigt så till den grad att jag nästan gav upp på det. Med facit i hand så hade jag ju inte missat så jättemycket.
Jag tycker det är snäppet vassare. Men det är klart: jag tyckte mycket om första spelet, så om du inte alls gjorde det är risken stor att det inte är för dig.
En Bamseponny av folket
Jag tycker det är snäppet vassare. Men det är klart: jag tyckte mycket om första spelet, så om du inte alls gjorde det är risken stor att det inte är för dig.
Ok. Jag får kanske invänta en rea eller liknande då 😏.