Diablo IV har fortsatt snälla systemkrav, men fullversionen kräver dubbelt så mycket lagring
Det verkar som Blizzard spenderat mycket tid på att optimera spelet att fungera på en ytterst bred nivå av hårdvara. Väldigt snälla specifikationer för lägsta-nivån, samtidigt som det verkar finnas bra med fläskande att göra för de som sitter på dyrare hårdvara också.
Tummen upp från mig, ska helt klart testas på Steam Decken!
R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >
G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >
B < Pixel 8 | WF-1000XM4 | XB900N >
Nån som har kolla om Steam Decken kommer klarat?
har för mig steam deck grafiskt ligger på nivå med 1050, sen äre bara 800p så bör inte vara några problem
Intressant för det var några testare av d4 som vittnade om att grafikkorten brände sönder
Källa?
Rätt intressant att spelet kräver en ssd inte för att det är något problem för dom är billiga idag men ändå lustigt på nåt sätt.
Det är inget krav, men en rekommendation. Gissar på att det går att spela med en HDD om man enbart har det, laddningstider lär öka en del och texturer kanske laddar segare. Men ja, en SSD/NVME är såpass billigt nu att man bör inhandla sig det.
"Diablo IV will attempt to run on hardware below minimum specifications, including HDDs, dual-core CPUs, and Integrated GPUs. However, the game experience may be significantly diminished."
The more I practice, the luckier I get.
Källa?
Så .. det var fel länk innan
Så .. det var fel länk innan
Om grafikkortet bränner sönder vid 78 grader är det nog mer problem med grafikkortet än med spelet.
Däremot kan det behövas optimeras lite
har för mig steam deck grafiskt ligger på nivå med 1050, sen äre bara 800p så bör inte vara några problem
Finemang! Tack!