Amazon och Crystal Dynamics gör "största och bästa" Tomb Raider någonsin
Det bästa Tomb Raider någonsin kom 1996.
Rise of the Tomb Raider kom ganska nära. Men det där pirret i magen jag upplevde i det första spelet får jag nog aldrig uppleva igen.
Har just kört igenom Tomb Raider och Rise of the Tomb Railder. Rise är betydligt bättre än Tomb Raider tycker jag.
Lite synd bara att det är så mycket action sekvenser bara. Lara känns inte direkt som den mördarmaskin hon porträtteras som i Crystal Dynamics spel. Jag hade gärna sett lite färre fiender och mer smyga och utforska, men jag antar att det är en smaksak.
Hoppas det nya spelet blir bra
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"
och ny warhammer 40k serier med Henry \o/
Kan inte se hur 40k på något sätt kan göras till en spelfilm/serie utan att bli skräp…men hoppas jag har fel!
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Tomb Raider tycker jag var riktigt bra, Men efter det så blev det för mycket springa omkring i en öppen värld för att leta efter saker. Dvs anledningen till att jag slutade spela Assassins Creed för många år sedan. Senaste Tom raider var bedrövligt i det avseendet. Så jag hoppas att de kommer att gå ifrån det och fokusera mer på storyn än utforskning.
Rise of the Tomb Raider kom ganska nära. Men det där pirret i magen jag upplevde i det första spelet får jag nog aldrig uppleva igen.
Nej, jag har aldrig spelat ett spel som kändes som första Tomb Raider. Helt unikt.
Har AMAZON sina kladdiga PKfingrar med i utvecklingen lär det bli en flopp.
"Åhh nej... En stark kvinna utan G-tuttar i vanliga kläder istället för bikini, hjälp... skydda min oskuld!" Ser framför mej hur kränkt du vart över Tomb Raider [2013].
"Åhh nej... En stark kvinna utan G-tuttar i vanliga kläder istället för bikini, hjälp... skydda min oskuld!" Ser framför mej hur kränkt du vart över Tomb Raider [2013].
Hahahha, snygg strawman. Direkt på personangrepp. Stay classy. Inget intresse att förstå hans synpunkt alls.
Jag vet att det förmodligen inte kommer hända, men jag önskar att dom fokuserade lite mer på klättringen, där klättringen blir lite mer "fritt", även med utrymme för att klättra fel, så klättringen i sig blir ett litet pussel, men då ett roligt sådant. Lägg in lite inslag om att du måste själv sätta ut säkerhets linor och dylikt, och där Lara kan uppgradera sin klättrings-arsenal.
I första Tomb Raider, eller iaf under Tomb Raider Anniversary, så fick man känslan av att man först ska klara av en klättring som kändes helt fritt på hur du ville göra det för att nå toppen, det var oftast en hög bergsvägg som gav svindel känsla om man tittade ner, och att falla var det sista man ville göra, så när du väl kom upp så fick man en skön känsla utav stolthet, och oftast möttes man utav en vacker vy med ett roligt pussel att lösa.
"Åhh nej... En stark kvinna utan G-tuttar i vanliga kläder istället för bikini, hjälp... skydda min oskuld!" Ser framför mej hur kränkt du vart över Tomb Raider [2013].
Förutom då att Tomb Raider hade en stark kvinnlig karaktär i rollen som actionhjälte medan Tomb Raider-rebooten hade en gnällande vekling till huvudkaraktär.
Hahahha, snygg strawman. Direkt på personangrepp. Stay classy. Inget intresse att förstå hans synpunkt alls.
Alltså, om man droppar fåniga low-effort one-liners som "Har AMAZON sina kladdiga PKfingrar med i utvecklingen lär det bli en flopp" så är väl ändå ganska uppenbart att man inte har några synpunkter ankrade i verkligheten som är värda att ens försöka förstå med tanke på att t.ex. The Boys är en Amazon-serie.
Förutom då att Tomb Raider hade en stark kvinnlig karaktär i rollen som actionhjälte medan Tomb Raider-rebooten hade en gnällande vekling till huvudkaraktär.
Ja det är ju så svårt att spela en karaktär med brister som utvecklas. Det är mycket lättare att spela med en karaktär som man vill ligga med men aldrig skulle få det i verkligheten.
Problemet var bara att varken figuren eller handlingen utvecklades i de nya "moderna" spelen. Det var bara fram och tillbaka i varannan scen.
"Ånej, vad fruktansvärt, jag bryter ihop snyft.."
»» Mördar 25 eventuella mördare till.
Sen var det samma sak i nästa spel.
"Ånej, hur hamnade jag här i vildmarken totalt oförberedd, förvirrad och ouppgraderad, igen?"
Så jag tycker allt det finns en viss ironi i de där uttalendena om agenda och handlingskraft när faktum var att spelen gått mot raka motsatsen. Aktion har bytts ut mot reaktion.
"Åhh nej... En stark kvinna utan G-tuttar i vanliga kläder istället för bikini, hjälp... skydda min oskuld!" Ser framför mej hur kränkt du vart över Tomb Raider [2013].
Spelar mest kvinnliga karaktärer för hör och häpna jag gillar kvinnor.
CARPE JÄVLA DIEM
Ja det är ju så svårt att spela en karaktär med brister som utvecklas. Det är mycket lättare att spela med en karaktär som man vill ligga med men aldrig skulle få det i verkligheten.
Du är medveten om att en spelkaraktär inte är verklig hoppas jag.
"Det nya spelet bygger på seriens grunder, med "hjärnbrytande pussel", och så en "självsäker" Lara Croft i förarsätet."
Suck, PK-flopp incoming.
Huh? Baserat på vad? Ordet "självsäker"?