GTA V på PS5 kontra PS4 laddar cirka 3 gånger så snabbt
Det låter rätt kass
min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.
Det kan jag leva med, 27 sekunder går fort (passar på eventuella skämt där)
Good. Bad. I'm the guy with the gun
Ska ändå uppgradera och testa. Behöver veta hur det känns. Och gör dom samma med Rdr2 så kanske jag försöker att klara mig igenom spelet tillslut.
Tar väl typ samma tid eller lite snabbare än ps4.
min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.
Jag är taggad faktiskt, bara spelat igenom det en gång på PS4, då gjorde jag knappt något annat än main missions.
Kommer inte ihåg hur det lång tid laddningen tog vid dödsfall och liknande då men antar att det går på mer eller mindre ett ögonblick? 27 sek för att starta spelet är helt OK då det bara sker just i starten.
Ännu en dag i paradiset.
Det är ju GTA V vi pratar om.
Jag menar, har PC versionen på min M.2 SSD och den tar trots allt evigheter att laddas.
Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X
ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080
27 sekunder länge? Testa att ladda Microsoft Flight Simulator. 3-4 minuter med SSD bara för att nå menyerna, sen ytterligare laddning för att börja flyga.
3 gånger snabbare än PS4 versionen och bara 9 gånger långsammare än andra spel som är anpassade för de nya konsolerna.
Pinsamt ändå, speciellt med ett spel som hade kunnat dra stor nytta av korta laddningstider.
Man funderar ju ändå på vad de gjort de senaste 2 åren, de borde ju haft tillgång tillPS5/Xbox Series hårdvara senast i början av 2020, förmodligen ännu tidigare.
Edit* Förmodligen redan 2018: VG247
Folk kommer alltid att gnälla. Jag köpte nu och får 60fps och HDR. Det var allt jag ville ha egentligen så jag är nöjd.
Spelet kostar ca 100kr på ps5 fram till juni, hur mycket mer rabatt behöver man??
Jag kan inte säga om det är låst 60 men jag märker inga problem. Spelet har aldrig varit så bra om du frågar mig.