Horizon Forbidden West - se vrålsnygga gameplay-premiären
De har absolut blockers på kartan i horizon zero dawn på många ställen, som berg och sådant, men det gör det inte till mindre av en open world, de streamar ju världen och har inga laddningszoner. Du hade absolut kunnat flyga en helikopter över djungeln om de lagt in en sådan.
Och om vi kollar tillbaka på horizon zero dawn så kan vi inte utgå från ifall detta är ett mer linjärt område eller en del av den öppna världen då uppdragen existerade i båda två och den visuella skillnaden var noll.
Hela den här diskussionen som några andra startade och som jag kommenterade handlade om att detta spelet är öppen värld och borde vara fulare än Halo Infinite, för det är en bara en korridorskjutare. Man jämför äpplen och päron. Kartan som streamade in på Halo Infinites demo var långt större, och vyerna sträckte sig längre, man färdades i en bil och inte till fots vilket innebär högre bandbredd att streama in, man åkte upp i en öppen hiss 100 m och streamade in enorma ytor.
Halo Infinite satsar på att vara så krispigt som möjligt, med lång draw distance, så man faktiskt kan spela det som ett MP-spel. När jag sett videor från HZD så blir det alltid disigt och lite silluette-aktigt om man tittar längre än ett stenkast bort. De vill ju ha så hög detaljrikedom runt spelaren som möjligt. Men om det hade varit en MP-skjutare hade det varit ospelbart.
Kontentan. Kartan i den här demon var liten och intim. Kartan i Halo Infinites demo var öppen och stor. Det är den korrekta jämförelsen om man ska titta på hur spelen ser ut efter vad som visats. Sen var det många aspekter som var opolerade och ofärdiga i Halo-demon men det är en annan diskussion.
Kontentan. Kartan i den här demon var liten och intim. Kartan i Halo Infinites demo var öppen och stor. Det är den korrekta jämförelsen om man ska titta på hur spelen ser ut efter vad som visats. Sen var det många aspekter som var opolerade och ofärdiga i Halo-demon men det är en annan diskussion.
Fast det utgår från att vi inte vet mer om horizon än vad som visats i denna gameplay, vi vet ju allt om horizon, vi har redan sett klipp från större vyer, vi har sett hur fantastiskt zero dawn lyckades vara på ps4, det finns absolut ingen anledning till att tro att guerilla ska ha fuskat på något sätt.
Horizon zero dawn och halo infinite har otroligt likvärdiga mål när det kommre till hur mycket open world man ska kunna se:
Och forbidden west ser inte ut att dra ner på vyerna eller open world:
Hela den här diskussionen som några andra startade och som jag kommenterade handlade om att detta spelet är öppen värld och borde vara fulare än Halo Infinite, för det är en bara en korridorskjutare. Man jämför äpplen och päron. Kartan som streamade in på Halo Infinites demo var långt större, och vyerna sträckte sig längre, man färdades i en bil och inte till fots vilket innebär högre bandbredd att streama in, man åkte upp i en öppen hiss 100 m och streamade in enorma ytor.
Halo Infinite satsar på att vara så krispigt som möjligt, med lång draw distance, så man faktiskt kan spela det som ett MP-spel. När jag sett videor från HZD så blir det alltid disigt och lite silluette-aktigt om man tittar längre än ett stenkast bort. De vill ju ha så hög detaljrikedom runt spelaren som möjligt. Men om det hade varit en MP-skjutare hade det varit ospelbart.
Kontentan. Kartan i den här demon var liten och intim. Kartan i Halo Infinites demo var öppen och stor. Det är den korrekta jämförelsen om man ska titta på hur spelen ser ut efter vad som visats. Sen var det många aspekter som var opolerade och ofärdiga i Halo-demon men det är en annan diskussion.
Halo Infinite är dock inte ett Open-World spel, vilket även utvecklarna själva bekräftat (https://www.pcgamer.com/halo-infinites-ringworld-isnt-open-wo...)
AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 Pro | PSVR 2 | Oculus Quest 2
Halo Infinite är dock inte ett Open-World spel, vilket även utvecklarna själva bekräftat (https://www.pcgamer.com/halo-infinites-ringworld-isnt-open-wo...)
Jag tror de menade mer att det inte är ett open-world typ av spel som ofta innebär crafting, samlande och osv., men att världen fortfarande är öppen, som att ha kopplat ihop alla kartor i ett halo-spel med möjlighet att färdas mellan dessa.
Citing an instance in Halo 5 where a level transition would take a Scorpion tank away from you at a gate, Mashburn explains that Infinite imagines a scenario where not only do you get to keep the tank, but you could use it to bypass the gate entirely—sneaking around to blow up enemy armour before they even know you're around.
Jag tror de menade mer att det inte är ett open-world typ av spel som ofta innebär crafting, samlande och osv., men att världen fortfarande är öppen, som att ha kopplat ihop alla kartor i ett halo-spel med möjlighet att färdas mellan dessa.
Ja, det kan liknas vid flera olika separata kartor (baser) med vägar mellan dem, vilket medför att spelaren kan behålla fordon som erhållits från en karta och ta med sig den till en annan (något de beskriver i deras AMA - https://www.youtube.com/watch?v=BgrbXe-CMaE). Fokus var alltså inte att skapa ett OW i likhet med Horizon eller Red Dead Redemption , utan mer bibehålla Halo känslan från föregående spel.
AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 Pro | PSVR 2 | Oculus Quest 2
Redan nu av streamen så är jag inte imponerad grafiskt. vi får se när gameplay kommer hur det ser ut, men det stör mig endel att det inte är exklusivt för ps5. Ps4an drar spelen bakåt så förbannat.
Samma kan man säga om konsollspel kontra spel på PC. Jäkla konsoller som drar spelen bakåt så förbannat och har gjort sedan N64-eran. Man kan bara drömma om var vi hade varit idag, om konsoller höll sig till konsollspel (Dvs typ det nintendo gör; low-mid-end spel (grafiskt) som zelda å mario å annat) och pc-spel fick vara pc-spel.
Samma kan man säga om konsollspel kontra spel på PC. Jäkla konsoller som drar spelen bakåt så förbannat och har gjort sedan N64-eran. Man kan bara drömma om var vi hade varit idag, om konsoller höll sig till konsollspel (Dvs typ det nintendo gör; low-mid-end spel (grafiskt) som zelda å mario å annat) och pc-spel fick vara pc-spel.
Hur tänker du då? PC spel har väl nästan alltid lägre systemkrav än vad xbox och PS har för specs? Så länge spelen är gjorda för "dåliga" datorer också så är det väl inte konsolerna som håller tillbaka dom så länge konsolerna är kraftfullare än minispecsen?
Samma kan man säga om konsollspel kontra spel på PC. Jäkla konsoller som drar spelen bakåt så förbannat och har gjort sedan N64-eran. Man kan bara drömma om var vi hade varit idag, om konsoller höll sig till konsollspel (Dvs typ det nintendo gör; low-mid-end spel (grafiskt) som zelda å mario å annat) och pc-spel fick vara pc-spel.
Absolut det stämmer. Jag tycker dock det är tur att det finns konsoler för oss som har tappat intresset endel men köper nåt spel man ser fram emot här och där.
Ja, det kan liknas vid flera olika separata kartor (baser) med vägar mellan dem, vilket medför att spelaren kan behålla fordon som erhållits från en karta och ta med sig den till en annan (något de beskriver i deras AMA - https://www.youtube.com/watch?v=BgrbXe-CMaE). Fokus var alltså inte att skapa ett OW i likhet med Horizon eller Red Dead Redemption , utan mer bibehålla Halo känslan från föregående spel.
Det de menar är snarare att man inte förlorar vissa saker inför ett uppdrag bara för att de ska styra hur det ska utföras. Du kommer inte gå igenom en dörr och sen laddas en ny bana med ny loadout. I trailern när man åkte upp i hissen. Allt du kunde se där uppifrån kan du ta dig till. Du kan ta dig bortom de bergen. Samma sak i denna bild:
Om du får tag på en sån Banshee så kan du flyga bortom bergen som du ser där. Byggnaden som du ser i mitten längst ner som är en 200 m hög kloss eller vad den nu kan vara - du kan gå in i den och utforska den. Så tillbaka till min ursprungliga kommentar. Det är inte en korridorskjutare.
Om 2 veckor vet vi mer antar jag. De misslyckades ju verkligen med att förmedla detta i sin trailer. Mest för att folk tar förgivet att de ska vara som det alltid har varit.
Det de menar är snarare att man inte förlorar vissa saker inför ett uppdrag bara för att de ska styra hur det ska utföras. Du kommer inte gå igenom en dörr och sen laddas en ny bana med ny loadout. I trailern när man åkte upp i hissen. Allt du kunde se där uppifrån kan du ta dig till. Du kan ta dig bortom de bergen. Samma sak i denna bild:
https://content.halocdn.com/media/Default/community/blogs/hi_...
Om du får tag på en sån Banshee så kan du flyga bortom bergen som du ser där. Byggnaden som du ser i mitten längst ner som är en 200 m hög kloss eller vad den nu kan vara - du kan gå in i den och utforska den. Så tillbaka till min ursprungliga kommentar. Det är inte en korridorskjutare.
Om 2 veckor vet vi mer antar jag. De misslyckades ju verkligen med att förmedla detta i sin trailer. Mest för att folk tar förgivet att de ska vara som det alltid har varit.
Antar att du inte lyssnade på AMA eller alla artiklar som skrivits därefter, där det beskrivs som semi-OW, där fokus är baserna i sig. Exempel på detta ser man även tydligt i Gameplay demot de visade förra året, där spelaren kör sitt fordon framåt på en enkelriktad väg (stup på ena sidan och enorma bergsväggar på andra), i en relativt stendöd värld. Typ tomma kulisser fram till att spelaren kommer fram till basen, där action-sekvenserna tar sin start. Detta är även tydligt i ingame-kartan som visades i demot.
Dock, har du andra källor än vad som visades i demot eller vad som sagts av utvecklarna själva så får du gärna dela med dig av dessa.
AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 Pro | PSVR 2 | Oculus Quest 2
Det diskuteras vilt på internet att Alloy är fet och det görs skämtbilder av henne.
https://i.imgur.com/wzJsbVJ.png
https://i.ibb.co/XzsdDhM/20210529-103623.jpg
Vill att hon ska se ut så här:
https://i.imgur.com/249XjRK.jpg
Och i originalform:
https://i.imgur.com/wRSkNFq.jpg
Bild på modellen Alloy är baserad på:
https://i.imgur.com/zHjRS6H.png
Vad tycker ni?
Patetiska människor som fokuserar på något så banalt som en persons utseende, att de enbart accepterar en kvinnlig huvudkaraktär om denna ser ut som fullsminkad smal fotomodell.
AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 Pro | PSVR 2 | Oculus Quest 2
Det diskuteras vilt på internet att Alloy är fet och det görs skämtbilder av henne.
https://i.imgur.com/wzJsbVJ.png
https://i.ibb.co/XzsdDhM/20210529-103623.jpg
De vill att hon ska se ut så här:
https://i.imgur.com/249XjRK.jpg
Och i originalform:
https://i.imgur.com/wRSkNFq.jpg
Bild på modellen Alloy är baserad på:
https://i.imgur.com/zHjRS6H.png
Aloy trendar också på twitter nu.
https://i.imgur.com/rZrgHsP.jpg
Vad tycker ni?
Tycker att skaparna av spelet är det som ska bestämma hur deras karaktär ska se ut. Sen så förstår jag inte riktigt varför man vill att hon ska se ut som en modell, det är ju inte som att det direkt ökar hennes överlevnadsmöjligheter och är "realistiskt". Sen kan det ju också vara knepigt att hitta Lancome, L'oreal eller Maybelline-produkter ute i det vilda. Hon lär ju också behöva superbra grejjer också som tål vatten.
Nej men skämt å sido så känns det här i min mening bara som ett tydligt exempel på den dåliga, påänglösa och destruktiva sidan av internet.
Hur tänker du då? PC spel har väl nästan alltid lägre systemkrav än vad xbox och PS har för specs? Så länge spelen är gjorda för "dåliga" datorer också så är det väl inte konsolerna som håller tillbaka dom så länge konsolerna är kraftfullare än minispecsen?
Fast ett spel med low-medium settings är ju ofta snyggare eller lika snyggt som ett spel på konsoll, samtidigt som du får 60-120fps, medan på konsoll får leva med 30fps om du har tur. som nu förvisso är höjt, erbjuder de 120fps? är väl 60fps va? så i snitt 60fps men kan ofta ligga lägre. Likväl, hur länge "håller" en konsoll? 5-6-7år innan spel slutar komma till den? Ingen bättre hårdvara, förvisso mer optimerade spel, men primärt blir det hålla tillbaka på alla häftiga effekter som annars hade resulterat i 10-15fps.
Absolut det stämmer. Jag tycker dock det är tur att det finns konsoler för oss som har tappat intresset endel men köper nåt spel man ser fram emot här och där.
Idag är det ju dock så lätt med spel på datorn med; in på steam, klicka download and done. All hårdvara är plug-n-play å windows löser drivrutinerna åt dig osv. Man har ju också väldigt mycker mer nytta av en dator än bara till spel, så det enda som saknas är ett bättre grafikkort så kan man lira de nya spelen.
Det diskuteras vilt på internet att Alloy är fet och det görs skämtbilder av henne.
https://i.imgur.com/wzJsbVJ.png
https://i.ibb.co/XzsdDhM/20210529-103623.jpg
De vill att hon ska se ut så här:
https://i.imgur.com/249XjRK.jpg
Och i originalform:
https://i.imgur.com/wRSkNFq.jpg
Bild på modellen Alloy är baserad på:
https://i.imgur.com/zHjRS6H.png
Aloy trendar också på twitter nu.
https://i.imgur.com/rZrgHsP.jpg
Vad tycker ni?
Så otroligt patetiskt, människor som stör sig på sånt har en vriden människosyn. Så tycker jag.
Vad tycker ni?
Att folk på internet som antagligen tar sina profilbilder underifrån med en webkamera på sin laptop antagligen inte vet hur vinklar och linser påverkar hur ett ansikte ser ut.
Det värsta är väl gamers som för första gången lär sig att kvinnor också har hårväxt i ansiktet:
Mer peach fuzz i spel tack, det är fan framsteg i rendering:
Hon skulle säker säga samma sak om dig ifall hon läste den kommentaren ;D
HEHEHEH "ok".
The more I practice, the luckier I get.
Antar att du inte lyssnade på AMA eller alla artiklar som skrivits därefter, där det beskrivs som semi-OW, där fokus är baserna i sig. Exempel på detta ser man även tydligt i Gameplay demot de visade förra året, där spelaren kör sitt fordon framåt på en enkelriktad väg (stup på ena sidan och enorma bergsväggar på andra), i en relativt stendöd värld. Typ tomma kulisser fram till att spelaren kommer fram till basen, där action-sekvenserna tar sin start. Detta är även tydligt i ingame-kartan som visades i demot.
Dock, har du andra källor än vad som visades i demot eller vad som sagts av utvecklarna själva så får du gärna dela med dig av dessa.
Jo, jag lyssnade på den efter du länkade en artikel där. Innan trodde jag att det skulle vara stora kartor på olika delar av ringen, men deras AMA ändrade den bilden helt. Och jag håller inte med artiklarnas tolkningar alls. Det låter som öppen värld i mina öron, även om de inte vill säga de orden, för det är inte en massa crafting och samla grejer så som man annars tolkar öppen värld-spel.
Vi vet mer om 2 veckor antar jag.
Men din beskrivning med en enkelriktad väg låter så feltolkad så jag vet inte vad. Man ser ju en liten del av kartan i trailern när de tar upp menyn. Bara där är den flera kvadratkilometer stor. Ett objektiv som är ganska nära på kartan beskrivs som 1,3 km bort.
Det diskuteras vilt på internet att Alloy är fet och det görs skämtbilder av henne.
https://i.imgur.com/wzJsbVJ.png
https://i.ibb.co/XzsdDhM/20210529-103623.jpg
De vill att hon ska se ut så här:
https://i.imgur.com/249XjRK.jpg
Och i originalform:
https://i.imgur.com/wRSkNFq.jpg
Bild på modellen Alloy är baserad på:
https://i.imgur.com/zHjRS6H.png
Aloy trendar också på twitter nu.
https://i.imgur.com/rZrgHsP.jpg
Vad tycker ni?
Jag upplever att Aloy ser för barnslig ut i sitt utseende(typ som om hon gick i mellanstadiet?), dock så tycker jag inte heller att modellen passar in, hon ser för ren och välvårdad ut för sammanhanget.
Hon ska väl se sympatisk ut, men hennes uttryck när hon blir arg måste också fungera bra.
När det kommer till hennes röst och hur hon uttrycker sig så har jag upplevt att hon inte pratar som andra på grund av sin isolering och att hon tänker objektivt på hur saker fungerar, vilket jag tycker fungerar bra och guidar spelaren på ett väl fungerande sätt.
Upplevde aldrig att hon pratade för mycket i 1:an, men hon kanske bara pratar mer i denna presentation(alla har inte spelat 1:an) eller i början av spelet när det fungerar lite som tutorial.
Jag tänker att om man på allvar har problem med hur Aloy ser ut så bör man nog gå igenom sina problem så inte man för vidare samma skitsnack till sina barn.
Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3
Hela djungeln var en vägg. Eller om nån hade programmerat in en helikopter, så hade du inte kunnat flyga iväg nånstans. Detta var en sluten karta i ett uppdrag.
Jag tittade nyss på trailern igen för första gången sedan den var "live".
Nog ser det ut som att det går att ta olika vägar här och där. Personen som spelar vet ju dock exakt vart de ska och försöker hålla ett högt och "dramatiskt" tempo.
Att djungeln "var en vägg" beror väl på att sekvensen utspelas i San Francisco med övervuxna hus och ruiner. Det ÄR bokstavligen många väggar i stadsmiljöer.
Jag undrar för övrigt om den den där backen med ett vattendrag som ringlar neråt är baserad på Lombard Street?
https://en.wikipedia.org/wiki/Lombard_Street_(San_Francisco)
Patetiska människor som fokuserar på något så banalt som en persons utseende, att de enbart accepterar en kvinnlig huvudkaraktär om denna ser ut som fullsminkad smal fotomodell.
Håller fullständigt med dig. Ironiskt nog är väl majoriteten av dessa killar som aldrig haft kontakt med en annan kvinna än den vars källare de numera bor i.