MSI Optix G273QF, snabb 27-tummare för e-sport
Härlig text! Sitter själv med en Optix-skärm från MSI (MAG271CQR) som jag är nöjd med (dock med möjlighet att höja skärmen och "endast" 144 Hz).
Att inte kunna höja och sänka skärmen känns fattigt. Ett måste för mig i alla fall.
Tack! Kan tänka mig att det är en liknande variant som denna då förstår jag att du är nöjd. Väldigt svårt att se skillnad på 165 Hz och 144, för mig i alla fall.
Ja, det är lite konstigt att det inte fanns den möjligheten och jag kan hålla med dig om att det nästan är ett måste.
Ett tips är att köpa en gasarm som man fäster på bordskanten. Så. Jävla. Skönt. Frigör yta och du är inte hindrad av foten för att ställa in skärmen exakt så som du vill ha den. Sedan jag monterade min förra skärm på det här sättet är det första jag kollar på en skärm om den har VESA-fäste, annars får det vara.
https://www.netonnet.se/art/dator-surfplatta/datorskarmar/ska... <-- Tror det är den där jag har. Inget fancy, men den gör vad den ska. Nackdel är ju dock att om man stöter till bordet så går vibrationerna direkt upp i skärmen, men personligen är det inget jag märker av.
Absolut. Har gasarmar till tre skärmar på mitt skrivbord så jag kan svänga omkring dem vid behov i olika konfigurationer beroende på vad jag gör för tillfället. Huruvida skärmarna gungar eller inte beror väldigt skrivbordet. Jag hade tidigare en 150x80 Linmon + Alex kombo från IKEA som inte skapade gungningar alls, medan min nuvarande 120x80 Igloo från Komplett gungar friskt
Lite låg upplösning dock kan jag tycka.