Pågående spamattack
Don't get me started: På förra arbetsplatsen skulle det hållas ledningsmöte, jag var med på telefon kort pga sjuk. Min kollega frågar om lösenordet till dokumentet jag skulle ha förevisat, och jag viskar "kukballle123". Senare fick jag veta att hon hade dragit på högtalartelefon...
Haha, klok admin!
Haha var det alltså så det stod, "Vill du knulla?" Det var ju rätt smart ändå, låter som en riktig person eftersom alla botmeddelanden brukar innehålla mycket mer och knasigare grejer.
Rakt på sak, om inte annat!
Ja, those were the days. Vi beställde även hem SunTrip-kläder (en solhatt och en t-shirt) till vår SO-lärare. Han sade aldrig någonting, men han visste med ganska stor säkerhet vilka de skyldiga var.
Mitt förra jobb var support, och när jag skulle hjälpa en användare och fick be om personens lösenord, och personen svarar "26bajskorvar". Alla personens kollegor hörde. Nästa gång, så hade personen ett mer.. ermm... neutralt? lösenord.
På samma föregående jobb kunde jag gissa mer än hälften av användarnas lösenord. Varför? Året var 2017. "Sommar2017", "Vinter2017", "Höst2017", "Vår2017". Året därefter, "Sommar2018", etc, etc...
I drank what?
Så "vill du kn*lla" tråd är inte något jag gjort. Jag tänkte, fan hur onykter måste jag har varit eftersom jag fick ett sådant mail. tror den sa svar till det som nämndes innan. Så jag skapade inte en sådan tråd, glad som ... att jag inte gjorde det. var så orolig. Phew.
Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance
Jag slängde mailet så fort jag såg det.
EDIT: Fel, jag ignorerade det när jag såg det poppa upp. Tackar Johan väldigt.
Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
Vilket jag aldrig gör, men ibland blir man orolig att man fått en snefylla och gjort något dumt. Trots att jag vet att jag bara kollat på serier (peaky blinders) och spelat. Det är väl ens lite av en "did i do thaat?" mentalitet.