Herrej*vlar! Diablo II fyller 20 år!
Skaparen hade inte kunnat föreställa sig att kärleken skulle brinna så starkt än idag.
#blizzard-entertainment, #diablo-ii
Om det var ett spel som borde ha fått en remake, så är det fan Diablo II!
Jag minns den dagen väl.
En kompis hade köpt spelet. Vi andra tänkte bränna det så vi kunde LANa. I instruktionsboken stod till och med att man fick kopiera för eget bruk så vi trodde det skulle gå. Men icke.
Man behövde orginalskivan för att starta. Och man kunde inte byta mitt i spelandet. Så var det kört? Nej!
I mitt livs största bedrify som hacker testade jag en grej. I startmenyn kunde man välja att se på cinematics. Dessa låg på en egen skiva. Så.
Om man då startar en cinematics, då byter man skiva till den. Och när man sen kommer tillbaka till huvudmenyn och måste stoppa i den vanliga skivan...SÅ DÅ kanske man kan stoppa in play-skivan.
Och tro på fan. Det funkade.
Jag räddade LANet och har aldrig känt mig så 3|33+
Av nån anledning så körde vi mest solo, fast det var LAN. Jag rullade en nekromantiker och det... Gick. Men det var segt. Sista bossen på ACT2 på första varvet oneshottade mig. Så jag fastnade i över en timma. En polare som körde spjut-amazon klarade bossen på första försöket... Och jag var en bitter människa när jag såg det.
@Evilof: Jag har för mig att vi gjorde samma grej på LAN, att man kunde starta spelet med play skivan, switcha till cinematic skivan mid-game och sedan ge play skivan till en kompis. Något sådant iaf. Jag tror kanske man fick problem om man gick in i en ny ACT då det skulle spelas cinematics. Those were the days... Cederåm o joltkåla.
@Evilof: Jag har för mig att vi gjorde samma grej på LAN, att man kunde starta spelet med play skivan, switcha till cinematic skivan mid-game och sedan ge play skivan till en kompis. Något sådant iaf. Jag tror kanske man fick problem om man gick in i en ny ACT då det skulle spelas cinematics. Those were the days... Cederåm o joltkåla.
Blizzard hade det på flera av sina spel. "Spawn kopia" Starcraft och Diablo hade detta med tror även Warcraft 2 B.net edition hade det
Så en person kunde hosta multiplayer spel lokalt med en cd-key och en cd-skiva
Min Dator Går På StjärnKraft !
Blizzard hade det på flera av sina spel. "Spawn kopia" Starcraft och Diablo hade detta med tror även Warcraft 2 B.net edition hade det
Så en person kunde hosta multiplayer spel lokalt med en cd-key och en cd-skiva
Stämmer bra det. Jag och mina kompisar körde LAN i dessa spel och skramlade pengar så vi kunde köpa en kopia tillsammans vi sen delade på.
"Writer and Fighter"
Jag kommer ihåg att mp-servrarna var så överbelastade den första veckan att man inte kunde spela mer än enstaka minuter åt gången innan man blev utkastad. Tog säkert en kvart innan man lyckades komma in igen.
Men spelet hade någonting som fångade en direkt trots problemen med mp.
Tur det fanns single-player tills Blizzard hade köpt lite fler servrar.
Good times!