Har ni namngett era hårddiskar? I så fall, vad?
Läste tråden om klassiska ordspråk med spelvinkel och kom att tänka på att det brukade vara populärt (kanske fortfarande är?) att namnge sina hårddiskar. Sitter ni på några bra namn för era hårddiskar, och i så fall vad heter de?

Mina heter C:, D:, och E:, urtrist kanske, men har alltid funkat bra.
Jag brukar döpa dem efter funktion. Fast mindre nu för tiden än förr då man satt på massor med hårddiskar.. Men C: brukar få heta C:, just nu heter D: Musik. Eftersom det är mest musik på den.
Däremot så döper jag mina enheter till olika saker. Använde ju länge nicket KekoJones, så xboxen heter Keksbox, när jag hade Plex för att streama gick det under PlexoJones.
Ad hoc addendum
Förr när man hade flera diskar med olika uppgifter så hette dom t ex Music (M:), Files (F:), Games (G:). Men nu har man ett NAS med alla filer på och på själva datorn är det bara windows på C: och de andra diskarna har jag till spel, så dom heter inget alls numer.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Min NAS för backup heter SHELTER.
Som i Snowdens bok?
Som i Snowdens bok?
Det viste jag inte. Jag valde bara något som kändes bra för en backup
Jag brukar köra med planeter. Den fetaste får heta Jupiter, näst fetaste Saturnus, osv.
Det kan ju bli knepigt om jag skaffar ny HD som är fetast av dem alla. Då får den heta MegaJupiter eller nåt.
Om man skall gå efter diverse memes så skulle nästa himlakropp efter storleken Jupiter bli "DinMamma" eller liknande.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Om man skall gå efter diverse memes så skulle nästa himlakropp efter storleken Jupiter bli "DinMamma" eller liknande.
Haha!! Den är given!
Jag vill minnas att jag gav namnet Von Braun till en B:-disk innan den slutade fungera. Hmm...
Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.
Lokal disk (C:)
Smuts! (D:)
Gillar namnet på din D.
"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT
Här är roliga killen som kör standarnamn på SSID och diskarna :/
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2