Så här ser Shadow of the Colossus ut på PS2, PS3 och PS4 Pro
Även om det odiskutabelt är snyggast på PS4, så var det i mina ögon mest imponerande på PS2, med tanke på hur mycket klenare hårdvara som fanns under huven på PS2.
Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.
Även om det odiskutabelt är snyggast på PS4, så var det i mina ögon mest imponerande på PS2, med tanke på hur mycket klenare hårdvara som fanns under huven på PS2.
SotC var banbrytande på många sätt, så visst är den versionen mest imponerande. Kommer hur som helst att bli en fröjd att spela igenom detta underbara spel med uppdaterad grafik och HDR
kluven till detta. Ps2-versionen är mer drömlik vilket passar spelet, det blir inte nödvändigtvis en bättre spelupplevelse av höguppläst grafik och lång draw distance
Reagerade lite på samma. Skärpedjupet och de mjuka bakgrunderna ger imho mer känsla än att allt ritas "perfekt" som på PS4:an. I just det här fallet då, draw distance är ju annars inget att klaga över.
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.