Starfighter Assault visas upp i ny Star Wars Battlefront 2-trailer
@onliner72: Går ju att spela Battlefront i förstaperson om du vill
Hade varit ett måste att köpa det här spelet för mig om det inte vore för att de har lagt till ett pay-to-win mikrotransaktions system i spelet (https://www.fz.se/artikel/273635-sa-funkar-star-wars-battlefr...). "Suck"
"If I am focusing on religion, should I not research education?"
Hade varit ett måste att köpa det här spelet för mig om det inte vore för att de har lagt till ett pay-to-win mikrotransaktions system i spelet (https://www.fz.se/artikel/273635-sa-funkar-star-wars-battlefr...). "Suck"
Så länge det är saker man använder permanent när man låst upp det blir det väl ungefär lika mycket pay to win som Paladins och Paragon är, det vill säga du kan skaffa dig fler valmöjligheter och möjligen bättre kort men i slutändan är det skicklighet som avgör. Om jag har skaffat mig 50% shields genom att spela några matcher och du har lagt 500kr på att få ett 60% shields kort gör det mindre skillnad. Är det consumables som tar slut så att en vanlig spelare springer runt utan kort de flesta matcher och MT Kenta springer runt med en full loadout av bra kort så blir det inget köp.
Det är ser verkligen asläckert ut.
Så länge det är saker man använder permanent när man låst upp det blir det väl ungefär lika mycket pay to win som Paladins och Paragon är, det vill säga du kan skaffa dig fler valmöjligheter och möjligen bättre kort men i slutändan är det skicklighet som avgör. Om jag har skaffat mig 50% shields genom att spela några matcher och du har lagt 500kr på att få ett 60% shields kort gör det mindre skillnad. Är det consumables som tar slut så att en vanlig spelare springer runt utan kort de flesta matcher och MT Kenta springer runt med en full loadout av bra kort så blir det inget köp.
Jag förstår hur du tänker. Men i ett sådant här system är det inte alltid skicklighet som avgör. Även om skillnaden är liten är oddsen nästan alltid för den som har betalat mer. Om jag har ett kort som gör att jag orsakar 20% mer skada med ett vapen och du har ett som orsakar 15% mer har jag fördelen i en 1v1 strid emot dig, även om det är bara 5% mer kan det förändra vem som vinner. Ett sådant system passar inte enligt mig i ett 600kr AAA spel. Spel som Paragon och Paladins har (vad jag förstår) liknande system. Men de spelen är free-to-play så det är mer acceptabelt att dem har sådant. Men samtidigt låser dem bara upp nya karaktärer som jag förstår det (har inte spelat något av dem), karaktärer som skaparna av spelet har balanserat. Battlefront 2's system är inte balanserat. Det uppmanar personer att spendera mer pengar för att öka chansen att få något bra som ger en orättvis fördel emot personer som inte betalar. Jag försöker inte starta någon stor debatt över detta. Jag vill bara att du förstår hur jag ser på Battlefront 2's mikrotransaktioner.
"If I am focusing on religion, should I not research education?"
Jag förstår hur du tänker. Men i ett sådant här system är det inte alltid skicklighet som avgör. Även om skillnaden är liten är oddsen nästan alltid för den som har betalat mer. Om jag har ett kort som gör att jag orsakar 20% mer skada med ett vapen och du har ett som orsakar 15% mer har jag fördelen i en 1v1 strid emot dig, även om det är bara 5% mer kan det förändra vem som vinner. Ett sådant system passar inte enligt mig i ett 600kr AAA spel. Spel som Paragon och Paladins har (vad jag förstår) liknande system. Men de spelen är free-to-play så det är mer acceptabelt att dem har sådant. Men samtidigt låser dem bara upp nya karaktärer som jag förstår det (har inte spelat något av dem), karaktärer som skaparna av spelet har balanserat. Battlefront 2's system är inte balanserat. Det uppmanar personer att spendera mer pengar för att öka chansen att få något bra som ger en orättvis fördel emot personer som inte betalar. Jag försöker inte starta någon stor debatt över detta. Jag vill bara att du förstår hur jag ser på Battlefront 2's mikrotransaktioner.
Mikrotransaktioner eller spel för 800-1200kr eller mer, det är valet åtminstone för större utgivare. Spel kostar mer än någonsin att göra och än så länge hr vi inte ens justerat priserna för inflationen över de senaste 10 åren, spelen har snarare blivit billigare och billigare trots att tillverkningskostnaderna gått upp. Fler och fler spelar slänger in mikrotransaktioner, det inbringar mängder med pengar och tillåter folk som inte har råd att köpa spelet ändå men inte lägga ner pengar på dem. Titta på hur mycket pengar GTA V och Overwatch håvat in med sina mikrotransaktioner, inte konstigt att fler spelutvecklare vill ta del av kakan. Mikrotransaktioner inbringar vanligtvis bra mycket mer pengar än att sälja expansioner eller season passes för ett större spel där man fortsätter stödja det.
Vore det bättre om det bara var kosmetiska saker och genvägar som i Battlefield serien? Förmodligen, men de måste ta få in motsvarigheten till season pass och pengar att bekosta vidareutveckling någonstans. I Paladins kan det göra en enorm skillnad vem som har bäst kort, i Paragon har jag aldrig känt att det spelar någon större roll mer än att du kan bygga din hjälte med mer variation, du kan ha bra med framgång med default kort men du låses in i ett speciellt sett att spela hjälten. Görs det här bra är det okej, det vill säga att betala mest ger dig mer variation och möjligheter, inte bättre kort. Görs det dåligt blir det tråkigt.
Men jag förstår hur du ser på saken. Jag är lite kluven jag med men jag vill så gärna ha ett nytt bra Battlefront att jag hoppas de har löst det på ett okej sätt.
Jag står nog över detta och kör på Middle-earth Shadow of War istället. Gillar inte hur de skall envisas med att dela upp spelarbasen med dlcs.
Du har helt missat att Battlefront 2 inte kommer ha några DLC:s och att det inte kommer bli en splittrad spelarbas, som i 1:an?