Testa Risen - demo släppt
Demot funkar inte för mig När jag försöker installera det så får jag ett kryptiskt felmeddelande. Laddat hem demot från både fz.se och en annan sida nu, men samma sak.
>SetupNew\setup.cpp ( 138 )
PAPP:
PVENDOR:
PGUID:
$
@Windows XP Service Pack 3 (2600) IE 8.0.6001.18702
Säger ju inget precis :\
EDIT: Hittade ett svar här; http://forum.deepsilver.com/forum/showthread.php?s=afeae6a9b4...
Demot funkar inte för mig När jag försöker installera det så får jag ett kryptiskt felmeddelande. Laddat hem demot från både fz.se och en annan sida nu, men samma sak.
>SetupNew\setup.cpp ( 138 )
PAPP:
PVENDOR:
PGUID:
$
@Windows XP Service Pack 3 (2600) IE 8.0.6001.18702
Säger ju inget precis :\
EDIT: Hittade ett svar här; http://forum.deepsilver.com/forum/showthread.php?s=afeae6a9b4...
Jag testade demot innan jag laddade upp det, just för att det hade varit strul med det - det går både att installera och starta. Det måste vara något knas hos dig.
...
...
@Windows XP Service Pack 3 (2600) IE 8.0.6001.18702...
Jag testade demot innan jag laddade upp det, just för att det hade varit strul med det - det går både att installera och starta. Det måste vara något knas hos dig.
Har du testat på en XP-dator? Kan ha med OS att göra.
Uppdatera gärna filen till Version 2 ändå.
En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.
Om nånting annat... Nån som sett till nån recension av fifa10 än? Har jag missat den kanske?
Vi har inte recenserat det än. Det provspelas för fullt och ryktet går att @spiken @xplejjn ska kånka in massa bira i spelrummet och lira i afton. Recensionen kommer hursomhelst nästa vecka.
Har du testat på en XP-dator? Kan ha med OS att göra.
Uppdatera gärna filen till Version 2 ändå.
Precis, om det bara var knas hos mig så hade de knappast gjort en ny version av demot.
Helt otroligt dålig känsla. Kändes som jag lirade ett skitstelt konsollspel.
Kändes ungefär som The witcher etc, vad jag vet så har alltid The witcher gjorts med PC in mind. Tidigare Gothic spel har väl haft ungefär samma stil och alltid varit PC exklusiva?
Måste fråga ni som klagar på att det är stelt etc vad lirar ni för spel annars och helst då vilka Wrpgs?
Som sagt, stelt, extremt dåligt animerade rörelser. Väldigt ointressanta och stela strider. Dödliga piggsvin just doesnt do it for me. Plus rätt så tafatt modellerade karaktärer. Dialogen känns krystad som fan. Nu va detta visserligen bara ett demo men känns som att de grundläggande spelprinciperna suger (för min smak iaf). Tyckte det va svårt att leva sig in i världen. Som marcon87 säger, wtf på hoppandet. Ytterligare en sak som förstör atmosfären.
Kan inte förstår recensionen riktigt, spelet måste verkligen öppna upp sig tusenfallt efter demots slut eller nåt.
Fast smaken är ju andra sidan som baken.
Jag diggade det iallafall. Jag stod ut ett tag med Gothic 3 trots buggarna men på min maskin funkade Risen utan problem. Stela animationer ja, men det är ett rollspel och ingen shooter så.
Visst, grafiken ser lite daterad ut men det är ett rollspel och ingen shooter så. Men vem kan säga nej till nystekt piggsvin?
Så...antingen väntar jag lite med att köpa det tills priset sjunker eller får vi se om den allmänna opinionen svänger till det enbart positiva, recensioner och forumdebatter är tämligen oense om spelets kvalité?.
Då köper jag det på stubben. Eller GAME.