Dyrare hyra Battlefield 1-servrar på pc än PS4/Xbox One
Hitta detta...Battlefield 1 will support private and public server rental, but unlike in the past, EA will not rely on third-party companies to provide them. The publisher made the announcement earlier this week on the Battlefield website, where it specified that the rent-a-server program will start rolling out following the game's launch later this month. Låter som EA vill tjäna mer pengar
Någon som minns när man kunde bara clicka "Host Game" I spelen?
Som i Modern Warefare 2 där man aldrig kunde spela en match utan att se migrating host för att de valde att köra allt peer to peer.
Say what? Anti-cheat är ingen simulerad aktivitet. Det ligger inte ens på spel servrarna. Dom felsta anti-cheat program skannar värddatorns aktiviteter och rapporterar in dom till en central server som gör en jämförelse med kända fusk program. Ibland kan gör dom några simpla rörelse jämförelser för att fastställa ifall det är en spelar som rör på musen. Men det går att lura.
Det troligaste att PC spelare är mer villiga att ha privata servrar än vad konsol spelare är. Aka. EA försöker nog locka fler konsol spelare att skaffa servrar medan dom pressar upp priset på PC för att tjäna mer pengar
I teorin är det billigare att ha inhouse servrar än att hyra externa. Men det är EA vi snackar om.
Idono. That's me!
Öh vad babblar du om? Det finns massvis med olika tekniker för anti cheat, en t.ex. handlar om att bearbeta input data från klienten i sig i fråga och se om saker och ting kan stämma eller ej, vad servern gör är att inte lita på allt och dubbel kollar saker som t.ex. hastigheter du rör dig, t.ex. vanlig fusk är t.ex. teleportering som lät fixas genom server sidan.
Generellt sett så kan du lita mer på input data från en spelkonsol och behöver därmed betydligt mindre resurser för att dubbel kolla sådant, från en PC går det inte lita på alls.
Självklart finns det tekniker för klient sidan också som du nämner och det löser en del av problemen, men inte alla, dessutom så finns det större risk att kringå just dessa typer av fusk.
Och det fanns inget sätt att göra sig av med fuskare, idioter och troll.
Hatar spel som har jävla lobby system. Därför jag hoppas på CoD4 Remastern har samma server system som originalet. De va tider de.
Servrarna har nog lägre tickrate på konsol, därmed krävs det mycket mindre av servern. Precision är trots allt mindre viktigt på konsol.
Man kanske kan göra fler inställningar på PC servrarna än konsol. Konsol kanske bara har alternativen i stil med: storlek på servern samt spellägen och banor men efter det är konfigurationen slut.
På PC kanske man får köra script som i tidigare BF spel så som att något speciellt vapen är bannat att använda eller externa listor på bannade folk etc.
De så kallade tekniker du nämner är inget annat än vanlig server simulering. Det har funnits i spel i många år och används inte som antifusk. Serversimulering är en standard som används för att garantera kontinuerlig synk mellan spelare och råkar bara vara ett effektivt sätt att stävja många fusk. Oförutsedda problem hanteras av servern på ett effektivt sett utan att störa för mycket.
Det är svårare att fuska på konsoler. Men inte omöjligt. En av dom lättaste sätten är att desynka sin position med en lätt delay eller manipulera nätverks data. Och eftersom det inte finns någon som helst rudimentär koll på många spel på konsoler så åker man inte fast så lätt heller.
Idono. That's me!
Ja. Jag tycker det är extremt Call of Duty när jag kör TDM, Rush och Domination med 12vs12... Pffffff. Ska vara fulla 32vs32 när det är Battlefield.
Nej det kan du inte, ingen support för rcon/procon och du kan inte ens kicka från din egen server, så det blir kul i längden med endast FF som anitfusk och förlita sig på att EA som sköter servrarna gör något åt saken när det gäller fuskare, för det gick ju såååå bra i swb.......
Här är en 143 sidor lång tråd i ämnet på ea's forum, (som jag läst/följt)
BF1 Servers - Thread for discussion of server rentals and settings*
https://forums.battlefield.com/en-us/discussion/28636/bf1-ser...
Det kan man "toppa upp" med ingen hardcore och ingen joystick support och ingen direkt clan support.
No Joystick Support*,
https://forums.battlefield.com/en-us/discussion/35455/no-joys...
No hardcore on BF1,
https://forums.battlefield.com/en-us/discussion/35394/no-hard...
När det gäller priset och sopa in allt in under ea så är väl ordet/konceptet lite monopol sa bull.
Det kommer väl att få som konsekvens mindre geografisk spridning på serverpolerna kan man misstänka och trist för de spelare som bor udda till i världen.
Lite video i ämnet,
https://www.youtube.com/watch?v=aiW0mcBqq6M
Och när det gäller antalet on-line så ställer jag mig lite skeptisk då jag läste följande på P-Stats forum, och någon spelardata syns inte till ännu?
http://forum.p-stats.com/threads/6080-Battlefield-1-API
Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.
Jag och mina kompisar körde ALLTID med mw2sa igång. För någon av oss blev med största sannolikhet host. Skulle det komma in ett mentalt kalhygge så skickades han iväg illa kvickt.
https://forums.battlefield.com/en-us/categories/battlefield-1
Missat det ovan faktiskt,
Lite "grunda" i forumaccessen till fulla släppet 21/10 ser det ut som eller?
Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.
Det vet jag inget om då jag har aldrig spelat ett CoD spel I hela mitt liv.
Däremot så har alla klassiska multiplayer spel som jag spelat alltid gett en samma kontroll över en privat match som på en dedikerad server.
Ja nu går vi väl utanför Battlefield 1's ämne här.
Just sådana där verktyg som har gjort Mw2 till skit.
Jag vart kickad för jag var för bra hänt flera gånger, kickad för nånting som jag hade rätt till och hostern ut ägd, då blev hen så arg så jag kickades.
Mw2 är inte byggd för sådana verktyg i sig, det är lobby rum och lobby rum finns inga, regler om vapen, attachments, killstreaks etc...
Då får man spela äldre CoD spel eller Black Ops 1 som har servrar.
Vet inte vad gridiga är, men är du förvånad över att ett företag vill tjäna pengar?
Isåfall har jag något att berätta för dig, de flesta företag som finns idag vill tjäna så mycket pengar som möjligt, är de också "gridiga" enligt dig?
EA är inte mer "gridiga" än några andra.
[quote=Dominus]
Vet inte vad gridiga är, men är du förvånad över att ett företag vill tjäna pengar?
Isåfall har jag något att berätta för dig, de flesta företag som finns idag vill tjäna så mycket pengar som möjligt, är de också "gridiga" enligt dig?
EA är inte mer "gridiga" än några andra.[/quot]
är du förvånad att de fått bajskorvar, tydligen inte bara jag som tycker de är ett skit företag