Dice släpper systemkraven för Battlefield 1
En äldre i7 ör bättre än nyare i5.
Men rekomenderade kraven är skeva.
Amd och intel propparna ligger inte på samma nivå.
Klarar en fx 6350 klarar en i5 2500 det utan problem.
Själv körde ja med i7 3770k @ 4,5ghz 16gb ram grforce 970.
Körde bara "default" allt på high låg mellan 80-130 fps
Tjänar ok men kommer nog att hoppa detta, någonstans har man tappat själen både när det gäller spel och kostnad. Med det sagt så hoppas jag såklart att det går bra för Dice med serien.
Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005
Klarade av att köra det på medium och hyfsade fps med mitt gamla GTX 670
skippar skräpet.
dice har sålt ut sig.
Om det är att sälja ut sig när man lyssnar på sina fans och vågar satsa på något annorlunda istället för ett säkert penga-kort (nutid/framtids fps) så visst
För min del som gammalt Battlefield fan sen Codename Eagle så är Battlefield 1 en riktig fullträff.
skippar skräpet.
dice har sålt ut sig.
Kunde inte hålla med dig mindre gällande att detta är ett skräpspel..
Betan var både snygg, hade grymt ljud, en vapen hantering som skiljde sig mycket från vapen till vapen. Bra rekyl och svåra att kontrollerar vid fullauto.
Och att det är WW1 tidsera gör bara saken bättre. Så satans skönt att slippa nutid/Close-future krig som är totalt urmjölkat.
Sen att DICE sålde sig till EA är inget nytt.
Jaha, då blir det en ny processor man måste spara till.
Körde den öppna betan med en gammal AMD Phenom II X4 955 OC 3,4 Ghz och ett Radeon RX 470. Flöt på med High inställningar utan att lagga någon gång.
Kan tänka mig att CPU kan bli problem om det kommer större banor med fler spelare. Men är det i som i Betan så går det bra med äldre CPU.
väldigt höga krav tycker jag
Kraven är ett skämt.
Fx 6350 och i 6600 är inte på något sätt jämmbördiga.
Detsamma gäller fx5850 mot i7 4790.
skippar skräpet.
dice har sålt ut sig.
Om det är att sälja ut sig när man lyssnar på sina fans och vågar satsa på något annorlunda istället för ett säkert penga-kort (nutid/framtids fps) så visst
För min del som gammalt Battlefield fan sen Codename Eagle så är Battlefield 1 en riktig fullträff.
Vet inte vad folk anser som sälja ut sig, men grundspelet + dlc som bli nästan ett krav senare ligget då tydligen på 1200kr, det är fan skamlöst.
skippar skräpet.
dice har sålt ut sig.
Vet inte vad folk anser som sälja ut sig, men grundspelet + dlc som bli nästan ett krav senare ligget då tydligen på 1200kr, det är fan skamlöst.
Om man köper det på Origin ja. men vem fan köper där? Ingen här som hört talas om prisjakt, pricerunner? Eller bara gå in på valfri butik så hittar man det billigare.
Folk klagar på dyra priser när man köper från origin men i vilken värld skulle det vara rimligt att utgivaren först säljer till butiker för att sen sen själva sälja det lika billigt/billigare?