Vad spelade du först?
Pong på tv var en låda lika stor som en gammal vhs spelare som man anslöt till tv och det enda som gick att spela var pong
Tror faktiskt det inte ens hette pong men iaf.
quod similis saporem blandeque coruscant
Samma här, fast på en vit fyrkantig låda i slutet på 70-talet, min bror lyckades modda den så man fick flera streck att styra. Okänt märke då den inte går att hitta på nätet.
Sen köpte vi en Intellivision i början på 80-talet.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Intellivision
Butt!
Finns redan en sån här tråd. Fast den ligger i rätt avdelning
Ice Climber och Super Mario Bros till NES 1986, om jag inte missminnner mig. Kan ha lirat lite innan på min kusins C64, men vet inte vad det skulle vara för spel.
mvh
spelbroderna.blogg.se
Tror det var Wolfenstein 3D som man spelade först, pc-speaker ljudet är så underbart
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein
Har inte testat Wonderboy till Master System. Var det bra? Ser förbannat slött ut.
Jag kommer inte ihåg vilket spel jag spelade först men solklart var det något på Commodore 64
EDIT Nix Det var ett Gammalt Golf spel på en "pc" med en 5.25" diskettstation men "brun/gul" bild skärm och något sorts dos läge och blip ljud hela spelet var gjort i jätte pixlar