Spelen som gör oss till skitstövlar
Tycker fortfarande Spec Ops: The Line hade ett av de grymmare (negativ bemärkelse) scenerna när man använder en vit fosfor för att döda en grupp människor...
Ingenting får fram min road rage som GTA IV. För helvete vilka idioter förarna där är... Händer många gånger per sittning att jag går ut bilen och kallblodigt mördar de som sitter i den. Och givetvis ger detta upphov till ännu mer kaos på vägen vilket gör att jag behöver döda ännu fler.
Och jag som vanligtvis är en lugn människa som hellre släpper ut spindlar istället för att döda dem!
Tycker fortfarande Spec Ops: The Line hade ett av de grymmare (negativ bemärkelse) scenerna när man använder en vit fosfor för att döda en grupp människor...
Har inte spelat spelet men sett den scenen, riktigt välgjord och faktiskt ganska otrevlig.
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Har inte spelat spelet men sett den scenen, riktigt välgjord och faktiskt ganska otrevlig.
Det finns många obehagliga scener i det spelet. Storyn var riktigt bra och rörande. Rekommenderar starkt att du spelar ut spelet, lovar att du kommer uppleva känslor du aldrig tidigare upplevt i ett krigspel.
Själv kommer jag aldrig glömma bort storyn
Game long and prosper
Brukade mörda varenda vakt i Dishonored. Lugnt och metodiskt tills korridorerna och gränderna var tomma. Tror det började i Hitman 2 faktiskt.
Sen GTA, såklart. Folkmord delux.
Någon som minns Star Wars: KotOR? (xbox år 2003 och finns ju på steam osv nu också).Där kan man ju få paragon eller renegade poäng beroende på om man gör goda eller onda gärningar.
Jag är alltid god i såna spel. Jag vill ju liksom leva upp till en Jedi. Jag läser igenom alla val noggrant för att vara säker på att jag är snäll mot allt och alla.
Hursomhelst finns där ett ställe där man får valet "put lasersword into locker?". Jag valde att göra det mest av nyfikenhet och att frestelsen var alltför stor. Det visade sig finnas en människa i skåpet som jag då dödade. Mina renegade skjöt i höjden. Då kände jag mig riktigt ond. Jag har inte återhämtat mig sedan dess. Tänk er själv, det skulle vara som att Obi-Wan Kenobi går runt och dödar civila.
| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|
"Spelen som gör oss till skitstövlar"
Spel som CS och Call of Duty är mycket bättre på att göra oss till rövhål än något singleplayer spel någonsin kommer kunna vara.
Dock får jag säga jag fick lite dåligt samvete på grund av mitt övervåld när jag utfärdade ljuv hämd på en fiende i Max Payne 3 efter en särskilt svår sektion som jag spelat om och om igen genom att peppra honom sönder och samman, ungefär samtidigt kom någon in på rummet irl och tittade konstigt på mig, det spelet är hyffsat grafiskt.
Jag kommer ihåg Persian gulf och Commando libya
Det är vad man kan kalla klassiker om man nu skall använda det uttrycket, härligare tider då man blåste terrorister åt helvete får man leta efter.
Rainbow Six då det gäller taktisk fps!
Sleeping dogs ger dock mkt tillfredsställelse att leka polis och triad-medlem.
Jag är svensk, i was born an asshole!
Någon som minns Star Wars: KotOR? (xbox år 2003 och finns ju på steam osv nu också).Där kan man ju få paragon eller renegade poäng beroende på om man gör goda eller onda gärningar.
Jag är alltid god i såna spel. Jag vill ju liksom leva upp till en Jedi. Jag läser igenom alla val noggrant för att vara säker på att jag är snäll mot allt och alla.
Hursomhelst finns där ett ställe där man får valet "put lasersword into locker?". Jag valde att göra det mest av nyfikenhet och att frestelsen var alltför stor. Det visade sig finnas en människa i skåpet som jag då dödade. Mina renegade skjöt i höjden. Då kände jag mig riktigt ond. Jag har inte återhämtat mig sedan dess. Tänk er själv, det skulle vara som att Obi-Wan Kenobi går runt och dödar civila.
KOTOR 2 leker ju ännu mer med hela konceptet med ont och gott. Jag minns fortfarande en scen där jag gav några mynt till en hemlös man, bara för att ens mentor i spelet visade mig hur det gjorde honom till en "rik" måltavla i slummen han levde i, vilket i sin tur ledde till att han blev rånad och ihjälhuggen så fort jag lämnade området.