Slafsig film från nyversionen av retroklassikern Shadow of the Beast
Vet inte vad jag ska säga...älskar Shadow Of The Beast spelen...men detta...snyggt - men är det SoTB?
Minns att Shadow of The Beast blev känt för sin relativt fantastiska grafik, musik och art design, inte gameplay (Som sög). Andra spelet i serien var dock desto bättre på det planet.
Minns mer Shadow of The Beast för grafiken och musiken än för gameplay. Men helvetes vilken bra grafik och musik det var. Jag spelade igenom det bara för det. Faktiskt.
Jag tror det var så för de flesta.
Grafiken tillsammans med musiken skapade en fantastisk stämning som var bra på att dölja att själva spelet inte var speciellt bra. Som en upplevelse var det dock underhållande.
Alla här som skriver att dom klarat Orginalet har pinocchionäsor, för det spelet var totalt omöjligt. Grumble, grumble
Trean klarade jag inte, men ettan och tvåan.
Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games
Var är musiken? Hur lyckas man inte återkoppla till det alla nog har starkast minnen av när man gör en reboot?
Det som karakteriserade Psygnosis spel på den tiden var nästan uteslutande estetiken och musiken, knappast spelkänslan.
Nja, spelkänslan i Barbarian (Psygnosis utgåvan) samt dess sci-fi motsvarighet Obliterator var ganska nice tyckte jag. Mycket tack vare musiken, men men, good times.
I drank what?