Koreanska mmo-spelet Black Desert kommer till Europa – blir inte free-to-play

Medlem

Buy to Play! Föredrar den modellen över alternativen.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Varför? Du får exakt samma produkt som koreanerna som spelar det spelet gratis? Kan garantera att det blir mikrotransaktioner även om du köper spelet. Bara att spela spelet på koreansk server med Engelsk patch.

Medlem

Kommer bli samma sak som med archeage:
https://youtu.be/wG06WAxoR9k?t=1m19s

"CREDIT CARD OPUUUUUUUUUUUUUUUUUUN!!"

Medlem
Skrivet av Riwl:
Skrivet av Luciphear:

Varför? Du får exakt samma produkt som koreanerna som spelar det spelet gratis? Kan garantera att det blir mikrotransaktioner även om du köper spelet. Bara att spela spelet på koreansk server med Engelsk patch.

Tja, föredrar det i teorin åtminstone. Free to Play från min erfarenhet lockar bara till sig oerhört mycket jobbigt folk. Visst finns de i alla spel men drastiskt färre, eller så är det bara jag som råkat stöta på fel personer vid fel tillfällen. Tycker att F2P hör hemma på spel som passar sig till mobiler(så att säga, lite slappare spel som man spelar i kortare perioder helt enkelt).

Har inget emot månadskostnad men det är sällan något för mig. Det är inte så att jag inte har råd, det har jag, men känner mig ofta stressad pga. kostnaden då det fastnar i tankarna att tiden tickar ner medan jag är offline. Jag är dålig med den grejen. Inget fel med modellen, men inget som fungerar bra för mig (åtminstone sällan). :\ Gillar inte att se mikrotransaktioner på detta heller.

Buy 2 Play känns som någonstans mellan båda världar. Köp produkten och sedan är det klart. Jag har inget emot att spel har mikrotransaktioner förresten om det är Buy 2 Play såvida det inte går över gränsen. Kosmetiska saker eller lite småtjaffs hit och dit gör mig ingenting, sålänge spelet inte hindrar dig från att fortsätta spela eller straffar dig för att du inte betalar för saker. Det jag säger här kan nog efterlikna Free 2 Play ganska mycket men igen, har haft en bättre upplevelse från communityn i sådana spel som du måste köpa först. Nu vet jag såklart inte riktigt hur Black Desert Online kommer hantera det, och jag lär inte förhandsboka eller något i den stilen, men jag gillar modellen. Jag hade inte klagat om det hade blivit Free 2 Play heller förstås - jag hade dock blivit något mer orolig pga mikrotransaktioner tycks ha en tendens att vara mer utav ett 'krav' där. (Igen, kanske bara är jag...)

Allt som allt - har inget emot något av alternativen egentligen, men B2P är att föredra. (såvida det inte kostar €59,99...glöm det.)

Medlem

Jag tycker att b2p är bra om det ej är massa små micro transaktioner som gör en op. Gw2 har det men de tär inget som gör dig specielt överlägseln då gear i det spelet är billigt men den bästa är sjukt dyr även om du köper. Men dem är inte mycket bättre än den billga gearen. Men gw2 påminner mig om typ cs go med skins. Gear "exotic" är billigt att skaffa. Sen så skaffar man mest skins och köpa guld i spelet är inget som gör dig överlägseln lite bättre omdu spenderar mycket sim skulle normalt ta tid men du spenderar völdigt mycket pengar då. Så om black desert gör liknande är det bra enligt mig. Något jsg märkt är att jag vägrar lägga pengar på f2p spel som gör att du blir mycket bättre även om du lägger ut max vad spel kostar normalt. Ver inte varför jag gör det. Så jag är glad spelet ej är f2p

Gnällkuk

Vad hette det där koreanska hack 'n slash-spelet som var på g? Fanns ingen info om det skulle komma till väst men tyckte det såg ruggigt intressant ut

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av tricky:

Vad hette det där koreanska hack 'n slash-spelet som var på g? Fanns ingen info om det skulle komma till väst men tyckte det såg ruggigt intressant ut

Finns två vad jag känner till. Lineage Eternal och Lost Ark.

Gnällkuk
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av tricky:

Finns två vad jag känner till. Lineage Eternal och Lost Ark.

Ah, Lost Ark var det. Tack

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Kör den koreanska versionen av Black Desert, och spelet i sig är grymt bra, alla aspekter av spelet känns udda och fräscht enligt mig, dock behöver dem mer PVE content om det ska lyckas i väst.

signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

12
Skriv svar