Divinity: Original Sin II avtäckt
Om två veckor får du börja kasta dina pengar på utvecklarna.
#divinity-original-sin, #larian-studios, #divinity-original-sin-ii-2
om dom nu sålde så jäkla mycket kan dom väl betala för det själva. sjukt greedy
Det var ju ändå ett tag sedan. Försäljningen saktar ner med tiden med kostnaden att hålla igång förblir. De har har redan börjat utveckla 2an och kickstartern är med all säkerhet till för att göra spelet större än de kunnat utan det extra stödet.
De gör det förmodligen även för att kickstarters brukar föra med sig en hel del billig marknadsföring och supertidiga förhandsbokningar.
Sitt ner och håll käften snälla, utan Kickstarter så hade inte spel som Original Sin, Wastelands 2 eller Pillars of Eternity ej varit en möjlighet med dagens spelklimat. Låt dom för helvete hållas om det behövs pengar till att skapa dessa produkter, även om det endast innebär bättre vinst marginaler.
Försäljningen av ettan kan nog få sig ett litet ryck när det kommer på konsoll så det hjälper en del det med.
Kollade på belöningarna man kan rösta fram.
Och överraskning, på första plats.
"Adult mode
Extra gore, extra nudity, and extra profanity (with an option to turn it off for the young'ns)"
Vilken är bäst av detta och Pillars of Eternity?
Deras plan med Kickstartern är att göra ett mer ambitiöst DOS2 från början. Swen berättar om det på sin sajt här:
http://www.lar.net/2015/08/12/returning-to-kickstarter/
Kickstarterpriser är mycket lägre än Steam (e.g $25 vs. 40€ för ettan). Detta är motsatsen till girigt då de ger fansen en chans att både få spelet billigare och stötta utvecklingen.
Sen hade Larian Studios inte direkt bra ekonomi innan Divnity: Original Sin: How Divinity: Original Sin almost bankrupted Larian Studios. Tveksamt att D:OS helt plötsligt gjort dem ekonomiskt oberoende, lite extra pengar under utvecklingen av tvåan kommer antagligen låta dem lägga till lite saker som annars hade behövts skippas. Vi får se vad Kickstartern visar.
Jahapp, bara att börja förbereda sig att kasta pengar mot skärmen då. Divinty var överraskande bra och med en riktigt behaglig svårighetsnivå. Det här ser vi fram emot, blir att stötta!
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Snälla ge oss en möjlighet att dämpa hardcore-nivån lite. Spelet är fantastiskt i striderna, men jag - som många andra - vill eller orkar inte läsa varje rad med text från 100 invånare i varje stad. Inte ens Baldurs Gate var så här totalt utan guidning. Jag förstår charmen att sätta sig in i all dialog och leta upp målet för uppdraget själv, men det är inget jag har tid eller ork med längre. Vill hemskt gärna njuta av resten av spelet dock.
Gameplaymässigt är det en fråga om smak. Båda spelens stridssystem är eminenta på sitt sätt. Snackar vi story är PoE hästlängder vassare än Divinity Sin (och också de allra flesta RPG-spelen sedan BG 2).
På riktigt? Och jag som tycker att Divinitys manus i bästa fall (och då är jag generös) är medioker i jämförelse med vad PoE har att erbjuda.
Håller absolut med om det här. Grymt spel riktigt bra RPG och för en gång skull ett RPG. Men blir lätt för mycket. Tog mig säkert 4-5h innan jag ens tog mig ut ur första staden och var nära att ge upp flera gånger.
Samt Snälla någon vi är inte 12 år, kan man snälla få spela en "manlig" karaktär som inte ser ut som HULKEN utan den gröna färgen. Just den här generic tråkiga värdelösa avatar designen förstör hela min känsla i spelet och min nr1 problem med det.
Tack så mycket.